startonderbreker

Gestart door khana38, 26-02-2012 12:45:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

khana38

850/10V estate 94 380K

Met vreselijk veel geduld lukt het uiteindelijk de wagen te starten. Heb eerder hulp gevraagd, maar kreeg verschillende reacties zoals "eruit knippen". Klinkt eenvoudig, maar ik beschik niet over voldoende electronica kennis. Heb gebeld met de Volvodealer die bij nieuwlevering deze onderbreker heeft ingebouwd. Men kent het probleem, maar ze beschikken niet over het schema of de oorspronkelijke installatie gegevens van de fabrikant.

Wie kan mij adviseren of misschien helpen? (lokatie: Roosendaal)

gr., Kees

jacques1967

U kunt met uw auto bij elk bedrijf welke alarm/autoaccesoires inbouwt terecht. De dealer is niet bij voorkeur het beste adres voor dit soort zaken.  Elk fatsoenlijk inbouw bedrijf die kan inbouwen kan ook uitbouwen.
Heb ik zelf in het verleden ook gebruik van gemaakt.

Turbo-Geek

Kees,

Hoe ziet jouw onderbreker eruit ?  Wat moet je doen om te starten ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

khana38

#3
Ik heb een eitje aan mijn sleutelbos met een male contactje, op mijn dashbboard ter hoogte van en 12cm rechts van het contactslot knippert de led van de startonderbreker en direct daaronder het female contact waar ik de male van het eitje tegenaan druk. Als dan het ledje een paar keer snel knippert heb ik de hoofdprijs en kan ik starten, zoniet: blijven proberen . . . .

De inbouw door de dealer bij aflevering was destijds (1994) een verzekeringseis. Stom dat die dealers geen schema's of installatie- instructies meer beschikbaar hebben . . . . . ? (of: willen hebben?).

gr., Kees

Turbo-Geek

Valt wel mee hoor.
Vaak is het zo dat de originele starterkabel onderbreken of soms zitten ze netjes tussen de kabelboom in met connectors.
Wel iets wat niet aan te raden is voor iemand die geen affiniteit heeft met electra/bedrading.

Echt iets voor op een sleuteldag, ik wil dan best helpen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Voor het uitbouwen heb je echt geen schema nodig. Gewoon alle originele draden weer herstellen. Hoe herken je dat? Nou, ze hebben allemaal hun eigen kleur ;)

Die systemen onderbreken meestal een dikke groen/rode kabel (van startmotor, bij stuurkolom) en een roze of oranje (van inspuiting, bij relaisdoos boven pedalen). Heel soms nog blauw/wit (voeding ECU, bij zekeringen).


Gr 8)

Turbo-Geek

Klopt Thuur, maar het wemelt van de draden daaronder en als je geen affiniteit ermee hebt dan is het een onmogelijke opgave.
Echt iets om samen te doen met mensen (zoals Thuur) die het wel weten op een klusdag of ff bij Thuur langs wippen in Limburg.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

UserID6342

Helemaal mee eens.  Dit kun je beter doen samen met iemand die er kaas van heeft gegeten.  Ik heb er hier nu al een behoorlijk aantal tussenuit gehaald en ben iedere keer weer verrast.  Ze zijn bijna allemaal anders aangesloten (terwijl het systeem hetzelfde is).  Dus ja, er zit een hoop verschil tussen.  Bij sommige ben je in 10 minuten klaar en bij anderen lig je een half uur te solderen op je kop.

Mr Rens

Gewoon je dash lostrekken en inderdaad wat Thuur al aangeeft alle kleurtjes op dezelfde kleurtjes aansluiten. Het is mij ook gelukt...
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

khana38

Dash lostrekken . . . . ?  Ik begreep uit eerdere reacties van forumleden dat alle ingrepen onder de motorkap zitten:  verbindingen van originele bedrading op dat punt waar ze door de startonderbreker bedrading onderbroken worden herstellen (nadat op die punten de bekabeling van de startonderbreker is weggeknipt). De bron van alle ellende kan m.i. nutteloos op dash blijven, anders zit daar een gat. Zie ik dit verkeerd?

gr., Kees

haasje

De bedrading zit onder je dashboard, dat is nu net wat het zo lastig maakt.

bee

Wil je best helpen.
Lokatie Zevenbergen.
Beschik niet over een garage.
Wil best naar je toe komen.
Ben niet bij magte om dagelijks mail te lezen.
Stuur me een pbtje kunnen we via de telefoon een afspraak maken.

Bee.

khana38

Forumleden.. Bedankt voor alle advies. Ik was in de veronderstelling dat er onder de motorkap onderbroken werd. Ik heb al een lopende afspraak met Thuur voor andere probleempjes, kan dit meteen gebeuren. Onder de dash komt goed uit om de lampjes te vervangen.

gr., Kees

khana38

Probleem verholpen. Vorige week is mijn Kliko volledig stilgevallen en dan kun je niets meer.  Bee (Arjen) uit Zevenbergen is mij spontaan en deskundig te hulp geschoten.  Het was in een uurtje gefixed, maar ik schrok van de meters kabel die als een kabelboom met eigen zekeringen (2 stuks) aan de onderbreker hing.

Het Forum heeft mij weer op de weg gezet! Bedankt allemaal.

gr., Kees