opknapproject 1997 855R 2.0 DOP rica chip

Gestart door danielvanderwoude, 26-04-2012 21:52:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielvanderwoude

Tijdje gelden heb ik mezelf voorgesteld met een paarse 854 20v G3. Sinds gister is deze vervangen door een 855 R. Het is een opknapper en het lijkt me daarom leuk om dat bij te houden in een dagboek.

Het gaat om een italiaanse 2.0 R met rica chip dus ongeeveer 275 pk. Met een andgeschakelde bak wat goed bij de auto past. Dark Olive Pearl is (op CY na) DE kleur en icm met beige interieur zeer fraai, al zeg ik het zelf. De orginele Volans velgen zijn mijn all time favourite en over een achterspoiler twijfel ik nog.

meer foto`s volgen na de wasbeurt

Plannen/benodigde ondedelen
- nette motorkap
- linker buitenspiegel
- nette voorstoelen
- (achterspoiler)
- (trekhaak)
- dashboardkastje
- nieuwe matten
- bagage rolhoes
- mistlamp rechtsvoor
- lpg installatie
- intereur kleinigheidjes (beige kapjes)
- stofkap koplamp

Onderhoudsbeurt
- km tandwiel
- motorsteunen
- keerring krukas en dan meteen maar de koppeling
- pookbushings
- rechter koplampbeeld niet correct

Zit er verschil in grille/motorkap tussen de t-5r/850r/andere 850 modellen?




R.Bijl

Leuk project,ben zelf ook een italiaanse netjes en technisch in orde aan het maken...... :eusa_dance:

als je veel zelf kan doen is het allemaal goed te doen,een spoiler zou ik zeker doen maar dan wel als de auto technisch in orde is(stage 0) zeg maar.

veel plezier met je project......maffia R! ;D

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

ulkeman

een 2.0 met alleen een chip 275 pk? :eusa_think:
dacht dat met een 2,3 de max met orgineel spul 280 was?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Citaat van: ulkeman op 26-04-2012 23:48:06
een 2.0 met alleen een chip 275 pk? :eusa_think:
dacht dat met een 2,3 de max met orgineel spul 280 was?

Ho ho, het gaat hier wel om een Rica chip hè  :eusa_naughty:



















:P

arjen850

Citaat van: elianmars op 26-04-2012 23:51:35
Citaat van: ulkeman op 26-04-2012 23:48:06
een 2.0 met alleen een chip 275 pk? :eusa_think:
dacht dat met een 2,3 de max met orgineel spul 280 was?

Ho ho, het gaat hier wel om een Rica chip hè  :eusa_naught

Jep. Rica krijgt de 2.3 zonder probleem naar 310 PK.. Overigens een mooie interieur kleur hoor, let vooral niet op het oeverloze genuil hier van al die leeghoofden die denken ook kennis en smaak te hebben als het op interieurs aankomt ;D

ulkeman

Citaat van: arjen850 op 27-04-2012 00:03:50
Citaat van: elianmars op 26-04-2012 23:51:35
Citaat van: ulkeman op 26-04-2012 23:48:06
een 2.0 met alleen een chip 275 pk? :eusa_think:
dacht dat met een 2,3 de max met orgineel spul 280 was?

Ho ho, het gaat hier wel om een Rica chip hè  :eusa_naught

Jep. Rica krijgt de 2.3 zonder probleem naar 310 PK.. Overigens een mooie interieur kleur hoor, let vooral niet op het oeverloze genuil hier van al die leeghoofden die denken ook kennis en smaak te hebben als het op interieurs aankomt ;D

owja is ook zo ja rica rekent altijd extra pk's......
interieurs man begin er niet over :P ;D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

danielvanderwoude

Of het wel of niet 275 pk is maakt me niet zoveel uit maar dat zag ik op de Rica site staan voor de 2.0  versie

Begrijp ik dat niet iedereen fan is van een licht interieur? Zeker icm DOP vind ik het zelf heel fraai

Jans Duiven

Citaat van: arjen850 op 27-04-2012 00:03:50
Citaat van: elianmars op 26-04-2012 23:51:35
Citaat van: ulkeman op 26-04-2012 23:48:06
een 2.0 met alleen een chip 275 pk? :eusa_think:
dacht dat met een 2,3 de max met orgineel spul 280 was?

Ho ho, het gaat hier wel om een Rica chip hè  :eusa_naught

Jep. Rica krijgt de 2.3 zonder probleem naar 310 PK.. Overigens een mooie interieur kleur hoor, let vooral niet op het oeverloze genuil hier van al die leeghoofden die denken ook kennis en smaak te hebben als het op interieurs aankomt ;D

Ik zal je even verlossen van oeverloos genuil  :D
Die 275 pk behalen bij een 2.0  turbo gaat niet zonder aanpassingen van de hardware, so to speak.

arjen850

Citaat van: danielvanderwoude op 27-04-2012 00:17:32
Of het wel of niet 275 pk is maakt me niet zoveel uit maar dat zag ik op de Rica site staan voor de 2.0  versie

Begrijp ik dat niet iedereen fan is van een licht interieur? Zeker icm DOP vind ik het zelf heel fraai

Ik ben wel fan ;D Dan weer iets minder van een DOP, maar toevalligerwijs ken ik een bedrijf die met heel veel liefde en zorg jou R ook de enige echte 609 wil geven, en dan ineens ben je op 2e paasdag extra welkom ;D

)()()sT

Citaat van: ulkeman op 27-04-2012 00:17:18
owja is ook zo ja rica rekent altijd extra pk's......
interieurs man begin er niet over :P ;D

Behalve bij Mitch ;D ;)

Welkom, ik vind een licht interieur wel fraai hoor, vooral bij een donkerdere exterieurkleur.
Ik ben wel benieuwd wat voor gasinstallatie erin ligt icm die "275" paardjes.

Succes met klussen!

henry classic v70

Haha, het lichte interieur..... ik vind het ook mooi ;)
Een licht interieur staat vooral sjiek en daar komt bij dat de meesten een donker interieur hebben.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 27-04-2012 08:10:18
Haha, het lichte interieur..... ik vind het ook mooi ;)
Een licht interieur staat vooral sjiek en daar komt bij dat de meesten een donker interieur hebben.


Zou dat geen reden hebben?  ;D

Walter

Welkom. Door al dat gezemel over interieurs vergeet men je te zeggen dat er geen verschil zit in de motorkappen van alle 850's. Zag ik je vanmorgen in Waddinxveen rijden?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

danielvanderwoude

Haha dat kan kloppen. Reed jij met een V70 met xc grille?

Goed te weten van de motorkap inderdaad. Het interieur is wel apart ja en ik kan me op zich best voorstellen dat men het op het eerste gezicht niet mooi vindt. Dat komt dan vooral door de lichte houtkleur denk ik. Beige met donker hout komt vaker voor maar volgens mij past dat niet echt bij het sportieve en eigenwijze karakter van de R en is beige-donker hout meer iets voor in een Daimler ofzo. Ik ben er in ieder geval gek op. Zou nog wel een keer nettere voorstoelen willen vinden, het alcantara is rul geworden namelijk.

KIM

Dat alcantara kun je scheren met een wolscheermachientje.
De kleur van het IKEA hout  :evil: was bij een licht interieur in een R altijd licht. Bij het donkere interieur werd het donkere wortelnotenplastic geleverd.