reviseren vacuumpomp?

Gestart door ik-rol, 27-04-2012 20:50:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ik-rol

Ik heb een goede tweede hands vacuumpomp laten plaatsen. Het tikken is een stuk minder geworden. Alleen wil ik de oude zelf proberen te reviseren (dus niet alleen ringen plaatsen). Zijn er revisiesetjes te koop via bijvoorbeeld de Pierburg importeur en zijn dealernet?

En als ik het zelf niet kan kan een revisiebedrijf dit doen en waar moet ik dan wezen in de regio Den Haag?

Henk855

Voor nog geen 165 euro op Ebay een splinternieuwe waarom dan proberen opnieuw het wiel uit te vinden. Reviseren van de pomp wordt helemaal niks, het is een onderdeel dat rond de 200.000 kilometer mee gaat en begint hij dan te tikken dan gooi je hem weg.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Jans Duiven

Citaat van: ik-rol op 27-04-2012 20:50:22
Ik heb een goede tweede hands vacuumpomp laten plaatsen. Het tikken is een stuk minder geworden. Alleen wil ik de oude zelf proberen te reviseren (dus niet alleen ringen plaatsen). Zijn er revisiesetjes te koop via bijvoorbeeld de Pierburg importeur en zijn dealernet?

En als ik het zelf niet kan kan een revisiebedrijf dit doen en waar moet ik dan wezen in de regio Den Haag?

Wat een werk voor niets eigenlijk want het getik is dus nog niet geheel weg?



ik-rol

Ik begrijp jullie opmerkingen, maar het werk viel best wel mee. En ook de kosten. Veel lager dan nieuw ebay. Ik wil de auto nog minimaal/ongeveer drie jaar hebben, dus vandaar (financiele afweging zeg maar; de koppeling etc gaat ook nog wel komen met 317k op de teller). Enne, ik ben volgens mij wel een Volvovisti, maar zonder opleiding in auto's of wat dan ook. En ook niet met geld op de rug  ;).

Probleem is dat ik niet weet hoe het moet klinken zonder getik (nieuw zeg maar). Als ik voor de motor sta met de motorbeschermkap eraf, als het getik van de vacuumpomp even hard als de dieseltik. Dat was voor de wisseling wel anders; toen was de vacuumpomptik veel harder dan de dieseltik.

De 'nieuwe' vacuumpomp tikt niet overdreven, maar wel hoorbaar. Heeft ook 136k gelopen. Als het drie jaar zo gaat ben ik tevreden.

Henk855

#4
Met een nieuwe pomp hoor je GEEN getik, helemaal niks dus en als je nog een paar jaar in deze wagen wil rijden wat is dan het probleem van 165 euro. Ga je echt reviseren dan ben je ook een hoop geld kwijt en weet je niet of het allemaal gaat lukken. Ik ken zeker geen revisie bedrijf die een vacuumpomp reviseert, ze gooien hem weg en plaatsen een nieuwe. Wat bedoel je met ,,diesel tik,, ? Heb zelf 2 diesels gereden maar die liepen als naaimachines en tikten echt niet.

Verkeerde bezuiniging in mijn ogen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

ik-rol

Sjors, kan zijn. Maar een benzine versie loopt echter zachter dan een diesel. Mijn 740 uit 1986 loopt zelf stiller, los van de dieseltik/klop (ik bedoel de dieselklop).

ik-rol

Waar het eigenlijk mij om gaat is sleutelervaring op doen. In dit geval de vacuumpomp. Niet zo zeer of ik een goede of slechte keus heb gemaakt. Want ik weet dat nieuw altijd beter is dan second hand  :-*.

Ik zoek ondertussen wel verder op internet. Zo heb ik wat gevonden over een T4 vacuumpomp.

ulkeman

als je 740 stiller loopt is er ook iets mis met je 850.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Henk855

Citaat van: ik-rol op 27-04-2012 22:47:56
Sjors, kan zijn. Maar een benzine versie loopt echter zachter dan een diesel. Mijn 740 uit 1986 loopt zelf stiller, los van de dieseltik/klop (ik bedoel de dieselklop).

Ik schreef: Heb zelf 2 diesels gereden maar die liepen als naaimachines en tikten echt niet. 

Heb het dus niet over benzine.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

UserID6342

Citaat van: ulkeman op 27-04-2012 22:55:04
als je 740 stiller loopt is er ook iets mis met je 850.
Als het een diesel is wel ja, want die 6 cilinders (geweldige motoren overigens) maken een mooie bak herrie.  Alleen die visco al, die loeit als een dolle ;D

ik-rol

Maak er maar grapjes over  ;D. De 744 is inderdaad een benzine versie, zoals Dirk al vermoedde  :eusa_clap:. Ook daarvan maakt de visco zo'n geluid dat mijn buurman dacht dat het de V6 was. De 744 draait niet zo mooi rond als de de 855 TDI, soms een misslag, maar is staionair wel stiller omdat de dieselklop ontbreekt; je hoort wel het zoemen van de brandstofpomp. Eenmaal op snelheid is de TDI weer stiller, maar ja de 744 is al 26 jaar oud.

wietseschuiling

 :)
Als je de rem intrapt tikt ie ook niet meer :) Alleen dat
rijdt zo beroerd.... :eusa_think: ;D ;D ;D

gewoon een nieuwe erop en je kunt weer jaren vooruit.

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

ik-rol

jullie mening is duidelijk  ;D

Henk855

Citaat van: ik-rol op 29-04-2012 20:50:23
jullie mening is duidelijk  ;D

Is eigenlijk geen mening hoor maar meer een stelling: Waarom zoveel moeite doen ??
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

black850

ik heb in duistland via e-bay een vacuumpomp besteld, €  133,00  , binnen 4 dagen in huis.
Hij zit er nu op, en het is een andere auto geworden zo zonder tik.
hij wordt geleverd door   www.jpgroup.dk
en er staat een nummer op de doos,  074145100AAlt