LPG installatie schakelt onder het rijden over van gas naar benzine

Gestart door Rainbird, 02-05-2012 20:00:37

Vorige topic - Volgende topic

Rainbird

Sinds 4 jaar hebben we een Eurogas LPG G3 installatie en vanaf het begin al schakelt hij, bij normaal rijden, af en toe onder het rijden over van gas naar benzine.
Dit ligt niet aan de hoeveelheid gas in de tank deze is voldoende.

De gasboer heeft er inmiddels al een paar keer wat aan gedaan maar steeds blijft het probleem terug komen.

De gasdruk is wat verhoogd naar 1,05 bar
er is een injector gewisseld
Want de foutcode was injector fout

Het gaat om een Eurogas LPG G3 dus met sequentieel dampgas injectie
Motor B5252 2,5 l 10V 1995

Op zich loopt hij goed, alleen slaat het naar benzine over af en toe, en dan krijg je hem niet weer terug op gas anders dan de motor opnieuw te starten. Dit komt vreemd over op de snelweg buiten dan het vreselijk irritant is.

De garantie periode ligt alweer een 1,5 jaar achter ons dus wilde er nu zelf maar naar kijken. Het kan volgens mij niet zo moeilijk zijn want het gas systeem opzich stelt niet zoveel voor.

Mijn vragen aan jullie zijn:
1) heeft iemand ervaring met dit soort klachten en zo ja hoe heb je het ooit opgelost
2) heeft iemand ervaring met de software voor het uitlezen van de gascomputer, welke versie en eventuele instructies en waar haal je eventuele updates vandaan.

JvW

Heel herkenbaar. Bij mij kwam het door een compleet verstopt filter (die zit bij mij net na de verdamper).
Na het vervangen van het filter (€ 10) was het probleem direct opgelost.

Rainbird

Citaat van: JvW op 03-05-2012 09:15:53
Heel herkenbaar. Bij mij kwam het door een compleet verstopt filter (die zit bij mij net na de verdamper).

Ik ben inmiddels wat aan het "inlezen" om te kijken hoe het systeem werkt. Inmiddels ontdekt dat er twee filters in zitten,

Het filter dat jij aangeeft is het filter tussen verdamper en injector rail, deze is recentlijk nog vervangen (helaas niets geholpen)
Vlak voor de verdamper zit er ook nog 1, daar zit ook een afsluiter. Die wil ik ook vervangen/schoonmaken

Moet nog even uitzoeken of er tot de verdamper gasdruk op staat als het contact uit is.

JvW

Citaat van: Rainbird op 03-05-2012 10:21:40

Ik ben inmiddels wat aan het "inlezen" om te kijken hoe het systeem werkt. Inmiddels ontdekt dat er twee filters in zitten,

Het filter dat jij aangeeft is het filter tussen verdamper en injector rail, deze is recentlijk nog vervangen (helaas niets geholpen)
Vlak voor de verdamper zit er ook nog 1, daar zit ook een afsluiter. Die wil ik ook vervangen/schoonmaken

Moet nog even uitzoeken of er tot de verdamper gasdruk op staat als het contact uit is.

Heb je bij het vervangen meegekeken? Bij mij was veel vervuiling te zien namelijk. Het gekke was dat het filter voor de verdamper helemaal schoon was.

Rainbird

Citaat van: JvW op 03-05-2012 10:44:37
Citaat van: Rainbird op 03-05-2012 10:21:40

Heb je bij het vervangen meegekeken? Bij mij was veel vervuiling te zien namelijk. Het gekke was dat het filter voor de verdamper helemaal schoon was.

Het is "gewoon" zo'n leidingfilter. Deze is vervangen maar kon niet open helaas.