abs lampje

Gestart door PeterM, 26-07-2004 12:37:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterM

ik rijd nu 1 jaar in een 850 2,5 10v en heb het volgende probleem: als ik de auto start, blijft soms het abs lampje branden en doen de knipperlichten en het gewone licht het niet meer, als ik de auto dan uitdoe en opnieuw start gaat het lampje uit en alles werkt weer, soms is dit probleem er weken niet en dan opeens weer elke dag, ik heb op dit forum uitgebreid naar ervaringen met dit probleem gezocht, alleen nergens tegengekomen. emand enig idee hoe dit op te lossen is?

Groeten,

Peter

thuur

Het ABS lampje wil bij mijn bak (ook 10V) ook wel eens knipperen (slecht contact), maar gaat altijd uit (na een paar seconden). Ik heb ook gezocht en ik moet meteen denken aan het contactslot. Niet zozeer dat gedeelte waar je de sleutel in steekt, maar het schakelmechanisme wat eraan vasthangt. Heb je veel speling op de sleutel? Klikt hij goed in de standen (I/II/III) of kun je m gemakkelijk bewegen in de standen?

Oorzaak is meestal (dat geldt voor alle auto's) een zware sleutelbos! Autosleutel altijd apart!!

Het vervangen heb ik hier gevonden: http://www.volvospeed.com/Repair/ignit_switch.htm


Suc6 ermee

Gr 8)

PeterM

He Thuur,

vandaag natuurlkijk geen problemen met het abs lampje gehad, maar toen de auto liep, zat ik even bepaalde druk op de sleutel uit te oefenen, en jawel hoor, lampje ging branden. Is dus inderdaad het schakelmechanisme van het stuurslot. Is het niet een kwestie van bepaalde contacten schoonmaken, of moet het hele ding inderdaad vervangen worden?

Peter

Peth©oni

Als het lampje blijft branden doen op dat moment volgens mij ook je richting aanwijzers het niet en je gordel-verklikker...... als dat zo is is je contact-slot schakelaar defect, deze zit achter je contact slot zelf......

thuur

Citaat van: PeterM op 26-07-2004 21:38:59
He Thuur,

vandaag natuurlkijk geen problemen met het abs lampje gehad, maar toen de auto liep, zat ik even bepaalde druk op de sleutel uit te oefenen, en jawel hoor, lampje ging branden. Is dus inderdaad het schakelmechanisme van het stuurslot. Is het niet een kwestie van bepaalde contacten schoonmaken, of moet het hele ding inderdaad vervangen worden?

Peter

Ik denk dat vervanging of revisie de beste oplossingen zijn. Schoonmaken is hier maar een lapmiddel, gezien de slijtage (inbranden van contacten, verzwakken van veertjes, uitslijten van plastic, oxidatie van geleiders, etc.etc.), dus een tijdelijke oplossing.

Suc6

Gr 8)

PeterM

Heb je enig idee wat zo'n ding nieuw kost? Er staat me deze week ook al een reparatie aan m'n airco te wachten van 340 Euro. Anders toch maar een 2e hands, of kan ik het hetzelfde probleem dan op korte termijn weer verwachten?
Tsja, het blijft een dure hobby, zo'n 850, alleen ik zou hem niet willen missen.

Peth©oni

meen iets van 30 a 40 euro...

Jeroentjuh

Ik had vandaag nog een Gele Banaan met pcies utzelfde probleem, nieuw contactslot schakelaar ingezet (paar minuutjes werk) en alles werkte weer perfect....

TTT242

#8
Dat is een typisch 850 probleem. Heb zo ook eens een vervang 850 station gehad. Als je de sleutel omdraaide en starte, dan ging de verlichting en richtingaanwijzers en nog een heleboel zaken niet meer. De sleutel een klein beetje terugdraaien zonder dat ie van stand veranderd loste het probleem (tijdelijk) op.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

2.0keijzer

Citaat van: PeterM op 27-07-2004 12:00:48
Heb je enig idee wat zo'n ding nieuw kost? Er staat me deze week ook al een reparatie aan m'n airco te wachten van 340 Euro. Anders toch maar een 2e hands, of kan ik het hetzelfde probleem dan op korte termijn weer verwachten?
Tsja, het blijft een dure hobby, zo'n 850, alleen ik zou hem niet willen missen.
Ik heb het onderdeel bij Hunterbanden in Heerenveen gekocht (adverteert op marktplaats) voor 20.,-
Kost bij de volvodealer ca. 60.- ex. Zelfs ik had het klusje in 20 minuten gepiept, mede dankzij de info van Volvospeed .com!

zoef

Leuk om er zo achter te komen. Mijn 850 heeft hetzelfde probleem, bij warm weer. Opnieuw starten en opgelost. Het ligt dus aan de contactslotschakelaar blijkt op het forum. Ga ik direct even oplossen.

nOOb

Je vervangt het ook best zo snel mogelijk.
Ook ik had last van een hangend kontaktslot. Bleef soms zelfs in startstand hangen waardoor startmotor bleef lopen terwijl motor al liep.
Zelf wist ik dit en draaide sleutel handmatig terug.
Totdat mijn schoonmoeder mijn auto effe leende ....................startmotor was blijven hangen tijdens rit  >:( >:( >:( >:( >:(.
Ze vond het al zo raar dat niks het deed ( geen airco, abs/tracks aan, richtingaanwijzers, kilometerteller, enz...)
resultaat : nieuwe startmotor +contactslot ( op chasisnummer om dezelfde sleutel te kunnen gebruiken )
MORAAL : leen nooit je auto uit ( daardoor )nog al eens schade gehad
gr. Nico

Spin!

Heb ook zo'n irritant lampje branden. Bij mij is als bijkomstigheid dat de km teller het dan soms laat afweten. Voordeel daaraan is ook dat je geen km's afschrijft ( ons geheim[je ), maar dat zijn er hooguit 10. Ook doet de cruise-c het dan niet. Ik zal het contactslot zo ook maar eens gaan controleren dan. Want als ik tijdens het rijden de motor uit en weer aan zet, dan zijn alle problemen ineens opgelost.

www.vm-parts.nl