Opnieuw maar nu met een DOP 850R !

Gestart door danielvanderwoude, 25-04-2012 20:30:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielvanderwoude

Tijdje gelden heb ik mezelf voorgesteld met een paarse 854 20v G3. Sinds gister is deze vervangen door een 855 R.

Het gaat om een italiaanse 2.0 R met rica chip dus ongeeveer 275 pk. Met een andgeschakelde bak wat goed bij de auto past. Dark Olive Pearl is (op CY na) DE kleur en icm met beige interieur zeer fraai, al zeg ik het zelf. De orginele Volans velgen zijn mijn all time favourite en over een achterspoiler twijfel ik nog.

meer foto`s volgen na de wasbeurt

Plannen/benodigde ondedelen
- nette motorkap
- linker buitenspiegel
- nette voorstoelen
- (achterspoiler)
- (trekhaak)
- dashboardkastje
- nieuwe matten
- bagage rolhoes
- mistlamp rechtvoor
- lpg installatie
- intereur kleinigheidjes (beige kapjes)
- stofkap koplamp

Onderhoudsbeurt
km tandwiel
motorsteunen
keerring krukas en dan meteen maar de koppeling
pookbushings
rechter koplampbeeld niet correct




rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Henk855

Weer een R er bij op het forum, veel goede kilometers.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Martijn_B

Welkom!

Wat bedoel je precies met Pookbushings?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Arjanestate

Mooie auto, spoiler ZEKER doen, ik vind die achterkant dan een stuk mooier

welkom
854 T-5 ROOD 1994

danielvanderwoude

pookbushings.. ik heb diverse auto`s van andere merken gehad waarbij je de kunstof bussen in het schakelsysteem kon vervangen waardoor de pook weer als nieuw schakeld. ik kan me zo voorstellen dat het ook bij de 850 mogelijk is maar dat weet ik eigenlijk niet. Maar dat doel moet het hebben.

gister de auto gewassen en meteen wat extra punten voor op het lijstje.

deurrubbers, mistlamp rechts voor en wat interieur kapjes ivm beschadigingen. De nokia bluetooth carkit doet het prima met mijn iPhone en ook het beeld van de rechter koplamp heb ik kunnen fixen door het lampje correct te plaatsen. (mis alleen wel het stofkapje)

zit er nog verschil in de spoilers voor op de achterklep, tussen t-5r en R?

volvobug

Welkom!

Er zitten rubber busjes in de aansluiting op de shifter, bovenkant bak. Die hebben na zoveel jaar hun beste tijd wel gehad. Je kunt ze vervangen door nieuwe rubberen, of volledig messing. Ik heb zelf het flexibele deel uit de oude rubberen gesneden, een messing busje gedraaid en in het oude rubber gedrukt. Stevig en toch dempend. Scheelt een stuk. En je kunt nog een short shifter plaatsen ( ff zoeken hier).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

danielvanderwoude

Dank voor de tip en uitleg volvobug! shortshifter hoeft van mij niet

Wat betreft de achterspoiler, zitten daar nog verschillen tussen t-5r, 850r of andere modellen?

KIM

Nee, niet voor een estate. Je hebt alleen de keuze tussen met of zonder 3e remlicht.
En ik heb ergens wel eens een imitatie gezien die wat andere vorm had...

michiel

Bij IPD (en derhalve misschien ook wel bij ET) hebben ze die shift-kits op de plank liggen maar als je (een kennis met de) beschikking over een draaibank hebt kun je ze ook zelf wel maken.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

c70je

En toch blijft het een strakke auto die R

Welkom!!