Tom Tom met Check Point

Gestart door reneetje, 13-08-2004 22:24:41

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Ik draai nu ongeveer een jaar met Tom Tom navigatie en sinds kort in samenwerking met Check Point  als alternatief voor de hersenspinsels van Koos Spee.
Nu word mij verteld dat dit ook strafbaar is ???

Wie kan mij daar meer over vertellen?

voor info over Check Point:

Rene :-\

Hen3

Ik gebruik checkpoint ook al een hele tijd en het bevalt mij ook prima.

Dat het strafbaar is is onzin. In wezen is het niets anders dan een database met locaties van flitspalen. Dan zou het net zo goed strafbaar zijn om een lijst op papier in de auto te hebben liggen waar de flitspalen op vermeld staan (het tijdens het rijden lezen van dit papier zou dan wel weer strafbaar zijn  ;) )

Apparatuur om snelheidsmetingen te kunnen detecteren of te verstoren is verboden.

s©ub@

waarom zou dat lezen strafbaar zijn? scheren in de wagen mag ook... (moet je natuurlijk niet nat scheren... dat trekt wel heeeeeeeel veel aandacht)

maar checkpoints zijn dus niet strafbaar; je ontvangt namelijk niks... is allemaal statisch (en niet heel erg correct trouwens)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Hen3

Citaat van: s©ub@ op 14-08-2004 00:26:28
waarom zou dat lezen strafbaar zijn?

Ik heb hier geen wetboek liggen dus ik kan het niet nakijkeken, maar volgens mij kun je wel degelijk een prent krijgen als ze je zien lezen achter het stuur.

thuur

waarom zou dat lezen strafbaar zijn? scheren in de wagen mag ook... (moet je natuurlijk niet nat scheren... dat trekt wel heeeeeeeel veel aandacht)

Kijken daarom zoveel mensen naar mij in de file? Aha  ;D

Nee, zonder flauwekul: kijk maar uit scuba, voor je het weet heb je een prent hangen als je je bezig houdt met "zaken welke de verkeersveiligheid niet ten goede komen"!

Ze vinden wel een regel, en anders kom je via eoa "vangnet" wel aan een bon. Als een agent iets ter plaatse constateert dan telt zijn woord zwaarder dan dat van jou....

Gr 8)

s©ub@

heb het al diverse keren meegemaakt met een vriend van me...
bellen mag niet; dat weten we nu wel, maar er staat nergens in de wet dat je met twee handen je stuur vast moet houden.

voor bellen hebben ze het excuse dat het de aandacht van de weg af zou halen ???

kan soms wel zo zijn; dat geef ik toe; maar die muts die voor me rijd en zich op zit te maken voor haar spannende rendezvous met die wildvreemde kerel is ook niet echt met haar gedachten bij de weg denk ik dan... ;)

als je je scheert in de wagen kan een agent er in principe niets aan doen; 2 keer aangehouden (nee agent; ik was me aan het scheren en niet aan het bellen...) en ze laten je gewoon rijden.

dus...
tomtom checkpoints mogen gewoon ;);D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

edwint

Citaat van: reneetje op 13-08-2004 22:24:41
Ik draai nu ongeveer een jaar met Tom Tom navigatie en sinds kort in samenwerking met Check Point  als alternatief voor de hersenspinsels van Koos Spee.

werkt de tom-tom goed eigenlijk?wil het meschien ook kopen,maar hoor slechte dingen er over! zoals dat het soms het ontvangst gewoon wegvalt,hoe is jou ervaring met de t-t ? groetjes ;D

Johann

Citaat van: edwint5r op 18-11-2004 19:31:38werkt de tom-tom goed eigenlijk?wil het meschien ook kopen,maar hoor slechte dingen er over! zoals dat het soms het ontvangst gewoon wegvalt,hoe is jou ervaring met de t-t ? groetjes ;D

Het kan heel goed werken maar valt of staat met de kwaliteit van je iPaq en je GPS ontvanger.
In mijn Volvo's deed de TomTom het heel goed. Na de update naar het nieuwere iPaq besturingssysteem had T-T een tijdje last van hangers..
Als ie het deed deed ie 't goed.
Nu dan T-T 3 er op en deze doet 't ook prima.
Het verschil met een vast NAV systeem en het bewuste wegvallen, een NAV systeem heeft ook de kilometer teller als input en bij wegvallen van het GPS signaal neemt logica in de software het signaal over en gebruikt de kilometer teller als referentie. Zo lijkt het of je altijd signaal hebt. De T-T's hebben dit niet dus op het moment dat het GPS signaal slecht is stopt het scherm en krijg je een melding dat het signaal onbetrouwbaar is. Zodra er weer signaal is gaat ie gewoon weer verder.

daytonawim

Het nieuwste systeem werkt met de TCM module van je navigatie samen, dan kan je ook gewaarschuwd worden voor mobiele flitsers :-)  mits deze zijn gemeld op een speciaal telefoon nummer

reneetje

Citaat van: edwint5r op 18-11-2004 19:31:38
Citaat van: reneetje op 13-08-2004 22:24:41

werkt de tom-tom goed eigenlijk?wil het meschien ook kopen,maar hoor slechte dingen er over! zoals dat het soms het ontvangst gewoon wegvalt,hoe is jou ervaring met de t-t ? groetjes ;D

Tom Tom  (3) werkt perfect , althans bij mij.
Het enige min puntje vind ik de bluethoot verbinding tussen de Ipaq en de GPS , deze wil weleens voor verrassingen zorgen.
Het grote pluspunt vind ik de 3-d outlook, zeer duidelijk.

Ik heb speciaal voor bluethoot gekozen , zodat ik hem ook in de andere auto kan gebruiken. Vind je dit niet noodzakelijk ,dan koos ik een opstelling zonder bluethoot.

Sucses
Rene :)

hanT5-R

Citaat van: Hen3 op 15-08-2004 01:03:01

Ik heb hier geen wetboek liggen dus ik kan het niet nakijkeken, maar volgens mij kun je wel degelijk een prent krijgen als ze je zien lezen achter het stuur.

Niet echt hoor, Matrixborden, wegwijzers e.d lees je toch ook :P

Hen3

thuur

Citaat van: hanR op 19-01-2005 20:51:53
Citaat van: Hen3 op 15-08-2004 01:03:01

Niet echt hoor, Matrixborden, wegwijzers e.d lees je toch ook :P

Je kunt een boete krijgen als je je bezig houdt met zaken die niet direct met autorijden te maken hebben (schakelen, spiegelen, sturen, etc.). Kan je afleiden en dus openbaar gevaarlijk zijn.

Je zult in de praktijk niet snel een bon krijgen als je je navigatiesysteem 'leest'. Wel als je de krant leest of een grote kaart van Noord Amerika.

Gr 8)