S70 met draadboom 850??

Gestart door Jeroenimus, 08-05-2012 23:35:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroenimus

Hallo allen,

Nog redelijk vers op het forum met een in het begin van het jaar aangeschafte S70 die begin '98 op kenteken is gezet. Ik heb inmiddels een blogje gestart over het wel en wee van mijn heerlijke auto. Nu mijn vraag: De auto heb ik gekocht zonder op afstand bedienbare centrale vergrendeling. Na zo'n beetje alles door gelezen te hebben over het installeren hiervan op een S70 ben ik tot een vreemde ontdekking gekomen.

Om te bekijken of er wel een module boven de klokken zat heb ik de bovenkant van het dashboard gedemonteerd. Er bleek geen module te zitten. Er is zelfs geen aansluiting voor een module!! Ik heb het dashboard kastje verwijderd, en tot mijn verbazing hing er een klein groen connectortje waarvan ik denk dat dit voor het aansluiten is voor een lock/unlock module zoals dit ook bij de 850 is.

Ik ben nu dus benieuwd of er ooit S70's geleverd zijn waarbij de mogelijkheid voor het plaatsen van een remote lock/unlock systeem hetzelfde is als bij de 850 (overgangsfase??). Mocht ik nog zo'n systeem op de kop weten te tikken dan ben ik benieuwd of dit wel zal gaan werken.

Ik hoop dat iemand mij vraag kan beantwoorden. Ik wil de auto het liefst zo orgineel mogelijk houden, dus hoop ik het verlossende antwoord hier te vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jeroenimus

Aan het feit dat ik geen reacties op dit onderwerp heb ontvangen maak ik op dat niemand dit nog tegen is gekomen bij een S70. Ik heb voor de volledigheid nog een fototje toegevoegd van de connector die ik achter mijn dashboard kastje heb zitten. Ik denk dat dit voor de afstandsbediening moet zijn. Ik denk dat ik nu maar voor een aftermarket setje ga.




Sbv

zender voor AB zit dacht ik boven op klokken huis

Jeroenimus

Dat dacht ik inderdaad ook, maar boven het klokkenhuis zit niks, zelf geen aansluiting voor de zender...