Roest langs schuifdak

Gestart door Julius C., 09-05-2012 11:44:22

Vorige topic - Volgende topic

Julius C.

Ik heb een fabriek-af schuifdak, handbediend. Ik wil het graag er uit halen en de boel roestvrij maken, spuiten en weer erin zetten (wordt anders zo vochtig met dit weer ;D)

Hoe kan ik het dakje er het beste uit halen, of gewoon alleen de rubberen rand losmaken en dan aan de gang?

Ik heb twee foto's bijgevoegd.

groetjes weer,
Jules  :eusa_angel:

Helemaal

Roestvorming langs de rand
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Jeroentjuh

De originele Volvo schuifdaken van de 850 zijn altijd electrisch bediend en roesten eigenlijk nooit.....

Sbv

Citaat van: Jeroentjuh op 09-05-2012 12:44:47
De originele Volvo schuifdaken van de 850 zijn altijd electrisch bediend en roesten eigenlijk nooit.....
Nou de glazen exemplaren daar roest het metalen frame toch echt wel

Julius C.

Ik heb een van de vroege T5's met af fabriek hĂ ndbediend schuifdak...
Jij mag Vicki zeggen...

UserID6342

Euuh, dan denk ik dat je er nog niet genoeg gezien hebt hoor....  Originele daken zowel hand als elektrisch bediend en zowel met als zonder roest, te kust en te keur.

peteRRR

Nu nog even vertellen hoe het dakje er uit kan mensen. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Citaat van: peteRRR op 09-05-2012 22:40:00
Nu nog even vertellen hoe het dakje er uit kan mensen. ;D

Groet.

Pfff Peter... Jij altijd met je on-topic opmerkingen

:P
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Henk855

Sorry ik weet het niet maar het is wel vreemd dat niemand TS verteld hoe te handelen!
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

beunmaat

Je hemel eruit halen via de achterklep. en dan kan je heel de "cartridge" van je schuifdak eruit halen.

Julius C.

Citaat van: beunmaat op 10-05-2012 00:26:27
Je hemel eruit halen via de achterklep. en dan kan je heel de "cartridge" van je schuifdak eruit halen.

::) wordt dus weer leuke klus voor de lange zwoele zomeravonden.
Bedankt alvast voor de input mensen, as usual weer helemaal prettig.

Roffel in vrede allemaal.

Gr. Jules
Jij mag Vicki zeggen...

)()()sT

Heeft jrkalf dat niet eens in zijn weblog beschreven? In ieder geval in een topic... Klein jaartje geleden gok ik.

hanss850

Yep had onze JRkalf idd beschreven, heb toen samen met hem dit klusje geklaard. Ik adviseer Jules eerst opzoek te gaan naar een ander mechanisme, want er is meestal niets meer aan te redden, maar daar zijn ook foto's van te zien in jrkalf zijn blog. link http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40922.945.html
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Julius C.

Dit natuurlijk allemaal gelezen.... :eusa_think: conclusie is eigenlijk dat ik alleen het dak (als in de schuifklep) los hoef te schroeven en het er dan uit kan tillen. Ik heb namelijk geen glazen dak dus mijn binnenkant (hemeltje) zit AAN de klep vast.
De roest bubbels zitten alleen langs de klep zelf, niet langs dak of mechanisme.

De hele boel er uit klussen kan altijd nog mocht dit niet lukken.

Gracias zo als gewoonlijk!

Jules
Jij mag Vicki zeggen...

UserID6342

Als het een 850 is, kan de losse hemelbekleding van de klep ook zo losgehaald worden en hoeft de hele cassette er echt niet voor uit.  Daarna kun je metalen schuifdak er ook zo uit pakken.