Past een N bekleding in een V70 Classic uit 1999?

Gestart door LouisXIV, 09-05-2012 20:37:39

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Mijn beige lederen bekleding is op de bestuurdersstoel op 1 plek gescheurd afgelopen week. Ik zie voornamelijk veel beige bekleding in latere jaren. Past bekleding uit 2003 op een stoel van 1999?

Als ik het heb over een V70N over welke jaren hebben we het dan 2000 tot 2003 toch?

De opties:
Opnieuw bekleden van de 2 zitgedeelten komt neer op kleurverschil en ca 500 euro  ::)
Nieuw kopen kan ook nog steeds vandaag gechecked bij Volvo Buitenweg kost ook zo'n 400 euro voor 1 zitting excl montage incl nieuwe verwarming.

Eigenlijk zou een Engelse linker stoel ook wel erg fijn zijn. Iemand hier ervaringen mee?
Kun je trouwens ook gewoon de rechterzitting hoes op de linker zetten?
Ik wil wel heel graag mijn stoelverwarming behouden.

NB ik heb een V70 Classic uit 1999 handbediend met stoelverwarming.

Wie maakt me los  :eusa_pray:

Sbv

LouisXIV

Citaat van: Sbv op 09-05-2012 23:49:12
Stoelen zijn compleet anders.
Damn, maar welke kunnen er wel in? 1999 en 2000?

blauweroffel

Begrijp ik het nu goed dat je op zoek bent naar  beige voorstoel (len?) voor een classic?

Ik weet nog wel een prachtige set, dus linker en rechter voorstoel: geen kleurverschil.......

BR

Sbv

LouisXIV

Citaat van: blauweroffel op 10-05-2012 20:58:15
Begrijp ik het nu goed dat je op zoek bent naar  beige voorstoel (len?) voor een classic?

Ik weet nog wel een prachtige set, dus linker en rechter voorstoel: geen kleurverschil.......

BR
Dat klopt maar wel incl stoelverwarming. dit zijn de foto's:

blauweroffel

Citaat van: LouisXIV op 10-05-2012 21:14:28

BR
http://i47.tinypic.com/ofy7ac.jpg

http://i49.tinypic.com/fuap9s.jpg

Ik wil wel even voor je informeren wat de sloper er voor wil hebben. Heb er zelf ook eea al uitgehaald en de stoelen zien er nog erg goed uit. Weet alleen niet zeker of ze verwarming hebben, maar dat is om te bouwen mbv je oude stoel.

BR

LouisXIV

Citaat van: blauweroffel op 10-05-2012 21:16:52
Citaat van: LouisXIV op 10-05-2012 21:14:28

BR
http://i47.tinypic.com/ofy7ac.jpg

http://i49.tinypic.com/fuap9s.jpg

Ik wil wel even voor je informeren wat de sloper er voor wil hebben. Heb er zelf ook eea al uitgehaald en de stoelen zien er nog erg goed uit. Weet alleen niet zeker of ze verwarming hebben, maar dat is om te bouwen mbv je oude stoel.

BR

NB vanaf 98 zijn de SIPS airbags aansluitingen anders die was ik ff vergeten en die moet uiteraard ook blijven werken. Was ik vergeten te melden maar leek mij logisch  ::)

Vulk

Kan je dat niet laten naaien? En daarna de bekleding zelf schilderen?
Als je dat niet aandurft, dan kan je het ook laten doen.
Arjan850 heeft een heel mooi resultaat behaald met zijn R-interieur.

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 10-05-2012 21:30:04
De bekleder hier in Amersfoort zei dat ik hem kan inkorten en nieuwe wangen erop voor ca 250 euro maar dan heb ik een kleurverschil met de rug. 2 compleet nieuw beklede zitingen is dan 500 euro. Nieuw bekleden beide voorstoelen geheel 1200 euro.

Nieuwe zitting bij volvo ca 400 voor 1 zitting.

maartendeb

Stel dat die set van blauweroffel een < 98 set is, kun je die nog steeds kopen. Dan zet je de zittingen inclusief schuim over (mits stoelverwarming, anders alleen het leer), en het leer van de rugleuningen, heb je een mooie 99 set.

LouisXIV

Citaat van: maartendeb op 10-05-2012 22:19:06
Stel dat die set van blauweroffel een < 98 set is, kun je die nog steeds kopen. Dan zet je de zittingen inclusief schuim over, en het leer van de rugleuningen, heb je een mooie 99 set.

De airbags zitten in de rugleuningen dus dat kan ik volgen.
Maar hoe zit het dan met de stoelverwarming? Moet je die er dan van af peuteren? Is het niet eenvoudiger om te zoeken naar een goede stoel incl de juiste stekkers én stoelverwarming. NB 2 originele stoelverwarmingen kosten ook 55 per stuk.

Sbv

Gek gedacht, kan je het schuim incl verwarmingsmat van je huidige stoel gebruiken en dan de bekleding van het zitvlak overzetten

blauweroffel

Citaat van: Vulk op 10-05-2012 21:30:04

Dat wel, helaas bleef het leer lichtbeige van kleur, ondanks de behandeling.... ;D

BR

LouisXIV

Citaat van: Sbv op 10-05-2012 22:42:34
Gek gedacht, kan je het schuim incl verwarmingsmat van je huidige stoel gebruiken en dan de bekleding van het zitvlak overzetten
Ik wordt wel wat onrustig van al die opties en mogelijkheden ::)  :-\