af en toe motorschokje bij warme motor

Gestart door de Boeing, 09-05-2012 21:10:00

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: Wouter1973 op 31-12-2012 15:00:14
Citaat van: Ludo op 31-12-2012 11:59:47
Citaat van: Wouter1973 op 31-12-2012 11:31:19
Citaat van: karelv70freak op 17-05-2012 19:00:59
Als dat zo is ben ik niet echt te spreken over zo'n Vialle LPI installatie, namelijk:
2009 ingebouwd, na maand terug vanwege 2 lekkende injectoren, na 2,5 jaar en 80.000 km nieuwe pomp erin moeten doen a 395,- euro, en nu na 100.000 km weer lekkende injectoren (140,- euro per stuk als ze vervangen moeten worden....) Ik vind het toch gewoon een brokkeninstallatie worden op deze manier!  :eusa_wall:
Het zijn wel de typische zaken die bij Vialle Lpi voorkomen. En iedereen maar neerbuigend doen over Landi Lsi  ;)
Er zijn mensen die de injectoren definitief in het spruitstuk kunnen schroeven, de kit-methode van Vialle zelf is gewoon niet echt duurzaam.
Wat een onzin.
Bij mij zitten de injectorhouders na bijna 8 jaar nog steeds potvast.
Na 100.000km lopen zeuren over een kost van 395 euro, nadat er meer dan een 10voud bespaard is op brandstofkost, gaat nergens over.
Ben benieuwd wie minder kwijt is voor énkel fatsoenlijk onderhoud, na deze km stand met een Landi installatie.
Natuurlijk kan je alles bij voorbaat als onzin afdoen. Toch zelf al twee keer meegemaakt dat de injectorhouder (vooruit, niet te verwarren met de injector zelf, what's in a name) los is geraakt. En je wil niet weten hoeveel mensen met vage "af-en-toe-stotterproblemen" rond hebben gereden, totdat ze er achter komen dat de injector houder los in het spruitstuk zit. Ik ken zelfs een geval waarbij de gehele Lpi injector los was geraakt en vrolijk in de motorruimte liep rond te spuiten... :eusa_think:

Pech kan je altijd hebben, maar ik rij sinds 2005 op LPI en ik heb er echt nog nooit een probleem mee gehad.   Geen losse of lekkende injector en de pomp is ook orgineel, wel vorig jaar de olie laten wisselen.  Voor de rest 0 euro onderhoud aan gehad.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

)()()sT

Daarbij wordt er volgens mij hier niet "neerbuigend" gedaan over Landi.
Ik weet wel dat ik in mijn turbo's niks anders als Vialle LPi wil :D

de Boeing

Citaat van: de Boeing op 20-12-2012 00:04:40
update: ik heb er al 15000 km geen last meer van gehad?!

Maar nu door pnp perikelen, en dus een hoop los in de buurt, heb ik op aangeven van Thuur toch nog eens goed naar de stekkers van de 2 sensors gekeken. Deze zaten inderdaad niet meer in de houders en de lagen bij elkaar in de buurt.

Hier een foto van hoe ik de stekkers nu in de houders heb proberen te klikken:

http://home.scarlet.be/~spb15610/volvo/stekkers%20sensors-1.jpg

die van de krukassensor kon via een schuifklipje mooi op het onderste gedeelte van de stekkerhouder (lijkt me zo te horen)
De stekker van de nokkenassensor door de bovenste houder geleid, al lijkt er niets te zijn om hem vast te klikken (of er ontbreekt iets, of hij hoort hier niet door)

ongeveer 30.000 km nergens meer last van gehad en gisteren was het er weer :( Symptomen lijken altijd ongeveer hetzelfde, lange rit, warm weer, CC op ongeveer 110, en dan begint ie even te stotteren. Gas geven en het is weg, hij heeft er dan een minute of 10 last van en daarna blijft het weer weg. Kabels van bovengenoemde sensors zijn niet veranderd/verplaatst. Zou misschien ook nog wel eens iets met slechte contacten te maken kunnen hebben? Was zowiezo van plan om deze week mijn massa- en accukabels te vernieuwen, hopelijk dat het dan definitief wegblijft (met een lange rit naar het warme zuiden voor de boeg...)

de Boeing

Ondertussen weer 15000km verder en ik heb het niet meer waargenomen, al wil ik niet te vroeg juichen...

Wel heb ik de massakabels onder de accu vervangen en er een nieuwe accuklem opgezet (kabel naar chassis en kabel naar versnellingsbak). Verder ook nog een rechtstreekse kabel gelegd van alternator naar accu (had mooie kabel liggen die precies paste), laadstroom is nu weer mooi :)

de Boeing

Helaas moet ik hier wat stof afblazen  :( Afgelopen wknd weer last gehad van de schokjes (weerom CC op ongeveer 110km/u). Als ik de bak dan in zijn 3 zet (AUT) is het een heel stuk minder maar niet weg, onder 80 of boven 130km/u nergens last van.

Had gehoopt dat het met massakabel zou zijn opgelost...

Wel dit keer maar eens mijn bougies vervangen (mag wel na 55.000km  ;D weer NGK BKR8EIX erin). Tijdens vervangen ook nog even stekker LMM paar keer losgehaald. Na lange rit gisteren nergens meer last van gehad. Maar heb de hikjes ook al gehad met net verse bougies dus denk niet dat het daar aan ligt...

Wel lees ik in de post over stotteren http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=aa56f99d69f6e069ea8c15371e456780&topic=65299.90 iets over massapunten van de ecu op het motorblok (bij startmotor) Deze ook maar eens gaan onderzoeken/vervangen de volgende keer.