af en toe motorschokje bij warme motor

Gestart door de Boeing, 09-05-2012 21:10:00

Vorige topic - Volgende topic

Fortissimo

Ik heb eigenlijk dezelfde klachten.
Bij mij is ook al een veel vervangen en gasklephuis ook al schoongemaakt.
een S70 2.5 10v op Lpi met bijna 400000km.

dus zou ik het ook graag weten, uitlezen geeft geen oplossing in deze.

karelv70freak

De hikjes:

Ik heb vandaag een nieuwe pakking gehaald voor het gasklephuis. Vrijdag wordt ie gereinigd door Dirk342. Kunnen we het probleem(pje) daar in ieder geval op uitsluiten. Het is ook zo dat ie het vooral doet als het warm weer is (20+ graden) en in file. Vandaag bij 12 graden zelfde stuk gereden en geen enkel probleem?!  ???

Het starten:

Ik zal eens proberen de laatste paar km op benzine te rijden en dan kijken of ie goed start de volgende dag. (Vlak na gasinbouw in 2009 had ie soortgelijk probleem, toen idd 3 injectoren lek  ::) en goed opgelost door Mesman).

karelv70freak

Startprobleem:
Vandaag de auto hele dag op benzine gehad en warempel: direct starten na 2 uur stilstand. Morgenvroeg nog ff proberen (nog steeds op benzine gehouden) en als ie dan gelijk start durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat ik weer minstens 1 lekkende LPG injector heb...
Als dat zo is ben ik niet echt te spreken over zo'n Vialle LPI installatie, namelijk:
2009 ingebouwd, na maand terug vanwege 2 lekkende injectoren, na 2,5 jaar en 80.000 km nieuwe pomp erin moeten doen a 395,- euro, en nu na 100.000 km weer lekkende injectoren (140,- euro per stuk als ze vervangen moeten worden....) Ik vind het toch gewoon een brokkeninstallatie worden op deze manier!  :eusa_wall:

Motorhikjes:
Hikjes heeft ie tot nu toe niet gedaan tijdens mijn benzineritten vandaag, maar wellicht te kort voor gereden om daar echt al een conclusie uit te trekken. :eusa_naughty: Gisteren tijdens een lange autorit op LPG helaas wel een aantal keren.

Ludo

Citaat van: karelv70freak op 17-05-2012 19:00:59
Als dat zo is ben ik niet echt te spreken over zo'n Vialle LPI installatie, namelijk:
2009 ingebouwd, na maand terug vanwege 2 lekkende injectoren, na 2,5 jaar en 80.000 km nieuwe pomp erin moeten doen a 395,- euro, en nu na 100.000 km weer lekkende injectoren (140,- euro per stuk als ze vervangen moeten worden....) Ik vind het toch gewoon een brokkeninstallatie worden op deze manier!  :eusa_wall:

Das een straffe uitspraak.
Op 100.000km doe ik een besparing van meer dan 8000 euro in brandstofkosten.
Tel daar een pompje en een set injectors af, waar gaat dit dan over. ???

karelv70freak

Ik vergelijk mijn LPG auto met qua kosten met een dieselauto:
voor een V70 D5 zou ik per jaar 1600 euro aan wegenbelasting kwijt zijn en voor deze auto 1200 euro. Dus per jaar 400 euro 'winst'. Dus 3 jaar x 400 is 1200 euro besparing. Daar gaat nu 400 euro vanaf voor de pomp en waarschijnlijk 3 injectors kapot (destijds 2 vervangen voor andere kleur dus nu misschien die 3 'oude' lek) a 140 euro plus 1 uur werk a 80 euro (Mesman) is 500 euro maakt totaal 900 euro. Lpg brandstofkosten gelijk aan dieselkosten (gemiddeld) dus dan nog maar 300 euro winst t.o.v diesel.
Conclusie: dan had ik dus ook gelijk diesel kunnen gaan rijden en had ik niet al maanden startproblemen gehad! :eusa_shifty: maar och het is maar hoe je het ziet natuurlijk.

Hans Duiven

Citaat van: karelv70freak op 17-05-2012 22:23:22
Ik vergelijk mijn LPG auto met qua kosten met een dieselauto:
voor een V70 D5 zou ik per jaar 1600 euro aan wegenbelasting kwijt zijn en voor deze auto 1200 euro. Dus per jaar 400 euro 'winst'. Dus 3 jaar x 400 is 1200 euro besparing. Daar gaat nu 400 euro vanaf voor de pomp en waarschijnlijk 3 injectors kapot (destijds 2 vervangen voor andere kleur dus nu misschien die 3 'oude' lek) a 140 euro plus 1 uur werk a 80 euro (Mesman) is 500 euro maakt totaal 900 euro. Lpg brandstofkosten gelijk aan dieselkosten (gemiddeld) dus dan nog maar 300 euro winst t.o.v diesel.
Conclusie: dan had ik dus ook gelijk diesel kunnen gaan rijden en had ik niet al maanden startproblemen gehad! :eusa_shifty: maar och het is maar hoe je het ziet natuurlijk.

Ik heb een G3 855 20V gehad, maar nooit weer. Doe mij maar een diesel i.p.v. een NA op LPG/LPI.

volvobug

Het kan verkeren, hier inmiddels 230.000 km met de vialle lpi installatie en alleen recent een magneetspoel a 20 euro vervangen. Zelfs de eerste pomp nog zonder olie aan te vullen  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Misha

Citaat van: volvobug op 17-05-2012 23:47:28
Het kan verkeren, hier inmiddels 230.000 km met de vialle lpi installatie en alleen recent een magneetspoel a 20 euro vervangen. Zelfs de eerste pomp nog zonder olie aan te vullen  ::)
Tja, ik heb er ook twee gehad zonder noemenswaardige problemen.

Maar nu ben ik er helemaal die persoon niet naar om maanden met startproblemen te blijven zitten.
Ik zou dan weer geen Diesel willen rijden, hoewel een D5 best ok klinkt en presteert.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

... Lpg brandstofkosten gelijk aan dieselkosten (gemiddeld)
Weet natuurlijk niet waar jij tankt Karel, maar gemiddeld gezien kost een liter diesel het dubbele van een liter LPG......  En dan is de LPG nog duur betaald.

Misha

Citaat van: Dirk342 op 17-05-2012 23:52:11
Weet natuurlijk niet waar jij tankt Karel, maar gemiddeld gezien kost een liter diesel het dubbele van een liter LPG......  En dan is de LPG nog duur betaald.
Ik denk dat Karel bedoelt dat je op een liter diesel 2x zoveel km rijdt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

karelv70freak

Citaat van: Misha op 17-05-2012 23:54:13
Weet natuurlijk niet waar jij tankt Karel, maar gemiddeld gezien kost een liter diesel het dubbele van een liter LPG......  En dan is de LPG nog duur betaald.

Precies! ;-)

razorx

Ik verbaas me een beetje over wat ik lees. Ik ervaar LPi mits goed geïnstalleerd als redelijk onderhoudsvrij.
Nee ik zie LPI niet als religie. ;)
Ja OK die pomp moet om de zoveel dkm bijgevuld worden.

In mijn ogen maakt Vialle geen prutzooi. Dus ik stel me de vraag: Waren die injectoren werkelijk lek?
Wie zegt dat en is dat waar? Ik zie Mesman niet als heilige LPG inbouwer wat menigeen wel doet. Zijn hun uitspraken waar of zeggen ze iets om uit de kosten te komen. Anderen hebben de zelfde diagnose gekregen, maar uitsluitend van deze levancier.

Dus of ze zijn heel goed en kritisch, of ze kletsen maar wat.

Voor het 20V N/A probleem op LPi is overigens een simpele en verklaarbare oplossing.

Ennuh een LPG installatie is geen raket techniek.

UserID6342

Citaat van: karelv70freak op 18-05-2012 00:11:56
Citaat van: Misha op 17-05-2012 23:54:13
Weet natuurlijk niet waar jij tankt Karel, maar gemiddeld gezien kost een liter diesel het dubbele van een liter LPG......  En dan is de LPG nog duur betaald.

Precies! ;-)
Ooohh, sorry ;D

joebar

Citaat van: razorx op 18-05-2012 00:33:05
Ik verbaas me een beetje over wat ik lees. Ik ervaar LPi mits goed geïnstalleerd als redelijk onderhoudsvrij.
Nee ik zie LPI niet als religie. ;)
Ja OK die pomp moet om de zoveel dkm bijgevuld worden.

In mijn ogen maakt Vialle geen prutzooi. Dus ik stel me de vraag: Waren die injectoren werkelijk lek?
Wie zegt dat en is dat waar? Ik zie Mesman niet als heilige LPG inbouwer wat menigeen wel doet. Zijn hun uitspraken waar of zeggen ze iets om uit de kosten te komen. Anderen hebben de zelfde diagnose gekregen, maar uitsluitend van deze levancier.

Dus of ze zijn heel goed en kritisch, of ze kletsen maar wat.

Voor het 20V N/A probleem op LPi is overigens een simpele en verklaarbare oplossing.

Ennuh een LPG installatie is geen raket techniek.

nou ook vialle heeft wel eens een paar missers gehad in het verleden hoor met kwaliteit

)()()sT

Ik heb in het begin 10 (!!) nieuwe injectoren gekregen. Natuurlijk tijdens de garantie maar wel elke keer "even" op en neer naar Son.
Mijn pomp heeft nu 75.000 km. gedraaid, nieuwe olie erin en klinkt alsof ie elk moment ermee kan stoppen.

Niettermin ben ik verder wel een tevreden gasrijder ;)