lager + comfort Koni rood of Bilstein B4?

Gestart door hendrik75, 11-05-2012 07:26:48

Vorige topic - Volgende topic

hendrik75

Beste mensen,

Het achtereind van de volvo is aan het zakken en we hangen iets achterover.
Niet heel schokkend veel, maar denk wel een teken aan de wand dat de schokbrekers/veren ( rondom ) aan de beurt zijn.

En ja, ik heb heel veel nagelezen hier.. maar bomen en bos.. en niet meer zien... Zelfs het handige staatje gevonden met wie wat heeft ( incl gereedschapskist :)) en welke verlaging dat opleverd.
Ik kom na al dat speurwerk dan uit bij de volgende;

Nu houd ik ontzettend van verlaagd spul, puur voor het optische, maar wil ook graag comfortabel van A naar B ( kinderen achterin ). Daarbij heb ik geen trekhaak, en rijd 95% leeg.

Als het kan zou ik graag 2-3 cm rondom naar beneden t.o. van standaard en strakker sturen en bochtenwerk is ook wenselijk, maar dan wel met zo veel mogelijk comfort behoud...

Zou dit kunnen met een Koni rood of beter met een Bilstein B4?

Ik weet dat er al ontzettend veel geschreven is over dit onderwerp, maar alsnog bedankt voor een reactie  :)

Martijn_B

Ik heb laatst met Piet meegereden, die heeft Eibach veren met standaard schokdempers (wel nieuw). Mooie verlaging (+-35mm) en absoluut niet te stug.
Ik heb zelf weitec, hangt minder over in de bochten maar wel een stukje stugger.. ongeveer even laag (-40mm).

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ries van de Zilverschuit

Je kunt ook standaarverlaging van Volvo overwegen. Levert een verlaging van 2 cm. Heb ik er sinds kort ook onder zitten met Koni FSD voor en Nivomats achter. Blijft een comfortabel geheel. Vooral voor staat die 2 cm zeer netjes, niet te.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

hendrik75

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 11-05-2012 12:29:23
Je kunt ook standaarverlaging van Volvo overwegen. Levert een verlaging van 2 cm. Heb ik er sinds kort ook onder zitten met Koni FSD voor en Nivomats achter. Blijft een comfortabel geheel. Vooral voor staat die 2 cm zeer netjes, niet te.

Beste Ries,

Heb jij daar bij toeval een foto van??

Gr.. hendrik

Ries van de Zilverschuit

'k Zal vanvond even kijken wat ik kan regelen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue