haperend schakelen volvol 850

Gestart door elro, 11-05-2012 14:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elro

Ik heb wat problemen een hapering met schakelen wat zou het probleem kunnen zijn?
gr Edwin van Gaalen

rifwachter

iets meer info graag.

automaat/handbak ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elro

mijn 850 van 96 is een handbakbak

rovelra

In de schakelkabels op de bak zitten messing busjes .
Als deze versleten of uitgeslagen zijn kan dit zwaar schakelen veroorzaken.

elro

oke, maar geeft dit dan ook deze haperingen, bv het kost enig geduld en moeite om hem in zijn achteruit te zetten, en vanaf stilstand de eerste versnelling. Hij pakt niet gelijk.

jeroen74

Meestal helpt het om even de bak terug te zetten in zijn vrij, even de koppeling op te laten komen, en het opnieuw proberen.

elro

hoi jeroen,
dat is me wel duidelijk maar ik denk dat slijtage ook meespeelt bij t een of ander

V70geRwin

handbak; meer info over de bestuurder graag.

elro


UserID6342

Hang er een ander bakkie onder, voor honderd daalder ben je weer de man voor de bak.  Ken nog wel iemand die er eentje heeft liggen, gegarandeerd goed :)

V70geRwin

begin eens met nieuwe olie...
is makkelijk te doen en kost de kop niet.


Elro, de vraag over de bestuurder was een grapje  :)

elro

oke! spekkie, maar is die rooie 850 van jou

V70geRwin

Citaat van: elro op 12-05-2012 13:16:27
oke! spekkie, maar is die rooie 850 van jou

nee, ik neem altijd een plaatje van andermans auto  ;)

dennis850estate

Citaat van: elro op 11-05-2012 15:36:08
oke, maar geeft dit dan ook deze haperingen, bv het kost enig geduld en moeite om hem in zijn achteruit te zetten, en vanaf stilstand de eerste versnelling. Hij pakt niet gelijk.

Ik denk dat je koppeling gewoon op is.

Broabander

Als je hem niet in de achteruit krijgt, even in de 2, 4 en dan nog eens in de R. Helpt bij mij meestal wel, voor de keren dat hij even niet wil.

Vwb niet in de 1 schakelen, daar heeft de man hierboven een goed punt.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.