Totall Los

Gestart door victorschut, 12-05-2012 16:29:51

Vorige topic - Volgende topic

victorschut

Donderdag j.l. hebben we onzen v70 lpi automaat totall los gereden. Op de a4 bij Badhoevedorp knalde mijn vrouw achterin een Avensis. De rechtervoorkant , motorkap alles vouwde zich netjes op. Mijn trouwe roffel deed waar we hem voor gekocht hadden. 60 km per uur nagenoeg niet geremd in een stilstaande auto knallen en aan beide zijde geen gewonden. De airbags hebben volgens de onderzoeks politie daarom niet hoeven te werken. Geen sterrejes in ramen geen scheve wielen nee alles heeft zich keurig opgevouwen en de klap geabsorbeerd.

De auto was de dag van te voren terug van groot onderhoud en weer helemaal in orde. Wat was ik blij. Wegen een heup operatie mag ik eigenlijk niet rijden maar het is een automaat en mijn linker heup en stiekum even gedaan. Schakelen zo soepel en de 5 cilindertjes liepen zo keurig. 353.000 km en ik ging voor de 500.000 maar helaas.

Ik ben er echt ziek van en besef me tegelijkertijd dat we geluk hebben gehad. Met een andere auto was het wellicht niet zo goed afgelopen.

Dames en heren geniet van jullie roffel het is oprecht mijn fijnste auto geweest. :) :) :) :)

Groet

Victor

Boeijke

Balen!

Maar goed dat er geen gewonden gevallen zijn.
Sterkte met de afhandeling.

rogerV701998

Balen inderdaad van de auto maar gelukkig is het goed afgelopen voor de inzittenden.

Succes met de afhandeling.

ulkeman

hou je zelf wel even goed in de gaten de klachten kunnen ook en paar dagen later komen.

neem aan dat er wel weer zo'n auto komt?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Hans Duiven

Jammer dat jullie Volvo dat hij zo aan zijn einde komt!

Maar ik zet wel vraagtekens bij de snelheid (60 km/u) en het niet werken van de airbags.

E.e.a. zal te maken hebben met de hoek waarmee de Volvo het andere voertuig heeft geraakt.

Airbags are designed to deploy in frontal and near-frontal collisions more severe than a threshold defined by the regulations governing vehicle construction in whatever particular market the vehicle is intended for: U.S. regulations require deployment in crashes at least equivalent in deceleration to a 23 km/h (14 mph) barrier collision, or similarly, striking a parked car of similar size across the full front of each vehicle at about twice the speed.[37] International regulations are performance based, rather than technology-based, so airbag deployment threshold is a function of overall vehicle design.

The Demon

Snelheid heeft geen invloed op het afgaan van de aairbags, de vertraging daarintegen wel.

Groet,
The Demon.

Hans Duiven

Citaat van: The Demon op 12-05-2012 17:47:44
Snelheid heeft geen invloed op het afgaan van de aairbags, de vertraging daarintegen wel.

Groet,
The Demon.

Dat snap ik, maar met 60 km/u op een stilstaand voertuig botsen geeft genoeg declaratie zou je toch denken.

The Demon

Hoeft dus niet, want als dat voertuig niet op een rem o.i.d. staat rolt deze weer weg en is de vertraging van de auto die erop klapt minder.

Groet,
The Demon.

mjansen

ik ben schadehersteller van beroep en airbags zijn rare dingen.
Als je denkt dat ze af hadden moeten gaan gaan ze niet en bij veel lichte schades liggen ze eruit.
Het heeft idd met de vertraging te maken maar ook met de hoek, plaats waar hij geraakt wordt zeg maar.
Laatst een v70 van 2010 waar ze uit waren en niets aan het chassis mankeerde, alleen schroefwerk en een paar jaar terug een xc70 van 2005 waar aardig wat aan het chassis mankeerde waar ze nog netjes op hun plek zaten.

dopie

Gelukkig dat het met jullie goed is! een auto kun je vervangen hoe vervelend het ook is natuurlijk.

Bij mijn ongeluk in Zwitserland had ik het zelfde met de airbags die waren ook niet afgegaan. Omdat ze het niet vertrouwden dat het niet werkte hebben ze zelfs nog de airbags getest. ze hebben ze eruit gehaald om te kijken of alles wel werkte. Dit had te maken met evt verhaal halen ivm letselschad, maar ze deden het gelukkig (zijn ze ruim een halve dag meebezig geweest.

Hou het wel in de gaten als je lichte klachten krijgt. Bij mij is het ook pas 6 maanden later bovenwater gekomen en ik zit nu al bijna 6 maanden thuis.

Gommie855

Mooi balen  :eusa_wall: en sterkte alle twee.
Toch fijn om te weten dat jullie het nog kunnen delen met ons.
Gr. Ronald  ;D

UserID6342

Verschrikkelijk balen natuurlijk, maar blij dat de inzittenden niets mankeren.  Hou het allemaal wel eventjes goed in de gaten.  Auto's kun je zo een andere halen, gezondheid niet....

hendrik75

En  Vic, wat wordt het?

Opknappen toch??? Je bank is het waard :)

Gr. Hendrik

hendrik75

Ja maar Victor... Allemaal leuk hoor die cijfertjes en het verstand.. maar je gevoel telt ook   :eusa_angel:

En dan koop je wat voor 4k euro maar.... wat heb je dán? Van onderhoud en ellende niet gevrijwaard hoor.
Nu weet je wat je hebt en waar je aan toe bent.

Eigenlijk heb je gewoon gelijk hoor en adviseer ik je tegen beter weten in, maar zo probeer ik mijn uitgaven aan de 850 te rechtvaardigen  ;D dus vergeef me.

SVENAIRCOOLED

zonde vd auto, maar het belangrijkste is dat jezelf niks hebt.