Wonder ringen....

Gestart door GJV70, 15-05-2012 21:37:14

Vorige topic - Volgende topic

GJV70

Vandaag de o-ringen van mijn lpi injectors vervangen omdat na een tijdje op benzine gereden te hebben het gas eruit spoot  :o

Na het vervangen rijdt de auto op lpg helemaal top en beter dan ooit tevoren. Geen hikjes, plofjes, stottertjes of wat dan ook en hangt super aan het gas  :laugh:

Dus voor degene die hikjes en stottertjes hebben op lpi is het vervangen van de o-ringen het proberen waard! Voor 23 euro ben ik in ieder geval weer een gelukkig man  ;D

Roffel Sound Addict

Ludo

Mooi.  :D
Had je nog de zwarte o-ringetjes?.

GJV70

Citaat van: Ludo op 15-05-2012 21:44:36
Mooi.  :D
Had je nog de zwarte o-ringetjes?.

Jip! ;)
Roffel Sound Addict

Ludo

Dan is het zowiezo al geen overbodige vervanging geweest.  ;D

solidnmgn

Op zeer korte termijn ga ik mijn Benzine drukregelaar vervangen. Die van mij is lek en hierdoor start de auto lastig. Hiervoor zal ik mijn Injectorrail moeten los halen. De Lpi injectors zitten die ook op deze rail of zit er compleet naast. Ik had namelijk al het advies van Dirk gehad om bij het vervangen van de Drukregelaar gelijk even nieuwe O-Ringen te plaatsen bij de injectors.

Mochten de LPI injectors op een andere plek zitten, waar kan ik ze dan vinden en zijn deze lastig te vervangen.

Groet jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

NinaPaul

Citaat van: solidnmgn op 19-05-2012 12:12:58
Op zeer korte termijn ga ik mijn Benzine drukregelaar vervangen. Die van mij is lek en hierdoor start de auto lastig. Hiervoor zal ik mijn Injectorrail moeten los halen. De Lpi injectors zitten die ook op deze rail of zit er compleet naast. Ik had namelijk al het advies van Dirk gehad om bij het vervangen van de Drukregelaar gelijk even nieuwe O-Ringen te plaatsen bij de injectors.

Mochten de LPI injectors op een andere plek zitten, waar kan ik ze dan vinden en zijn deze lastig te vervangen.

Groet jacco

Zou het verstandiger zijn om dirk te laten doen, wanneer je niet weet hoe (lpg) injectoren eruit zien?

Verder is het of in schema
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elmarconi

Citaat van: solidnmgn op 19-05-2012 12:12:58

Je zit er compleet naast. LPi injectoren zitten in het spruitstuk. Als je hier geen ervaring mee hebt, wees voorzichtig, of beter, laten doen!
--
Autogas Inside . . .

solidnmgn

Deze week gaat het gebeuren. Ik zal Dirk even een pm sturen met de vraag of hij te huur ergens in de aankomende week. Die O-Ringen waar kan ik die het beste halen.

had wel een website gevonden maar ik weet niet of elk willekeurig O-Ring setje kan nemen.

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

volvobug

Citaat van: GJV70 op 15-05-2012 21:37:14
Vandaag de o-ringen van mijn lpi injectors vervangen omdat na een tijdje op benzine gereden te hebben het gas eruit spoot  :o

Welke O-ringen heb je precies vervangen?

Citaat van: NinaPaul op 19-05-2012 12:40:03

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ludo

1, 2 en 3 zijn de O-ringen.

volvobug

Ludo dank. TS had begrijp ik enige tijd op benzine gereden, drogen de ringen dan uit of zo?

Ik heb geen problemen op lpg, behalve het bekende hikje tussen 2.800 - 3.000 toeren. Maar de injectoren hebben inmiddels na 230.000 km op lpg, elk zo'n 5.000 liter verwerkt. Kan geen kwaad om de ringen eens te verversen lijkt me. Begrijp ik het goed dat het 23 euro is voor de ringen 1,2,3 (maal 5)?

Ludo

De zwarte O-ringen waren wel gevoelig voor koude buitentemperatuur.
Ze werden hard en vervormden waardoor lekkage ontstond.
Makkelijk te controleren door met een plantenspuitje water met wat dreft te vernevelen op de injectors.
Zie je belletjes opstijgen  ;D , dan is er dus een lek.

volvobug

Aha, helder, dank. Binnenkort maar eens met de plantenspuit onder de motorkap.

solidnmgn

Ik ga ook maar eens met de plantenspuit onder de motorkap.. Mochten ze lekken waar kan ik ze dan het beste halen.

LPGinbouw.nl of het beste ergens anders.

solidnmgn

O-Ringen inclusief benzinedrukregelaar vervangen + Alles schoongemaakt (gasklep - toerental regelaar etc) en hij rijd weer als een trein.

Met dank aan Dirk voor zijn geleverde onderdelen en advies..

Groet jacco