Achterklep valt dicht

Gestart door volvo855thomas, 16-05-2012 12:13:10

Vorige topic - Volgende topic

volvo855thomas

Hallo mede 850 rijders,

Bij koud en nat weer blijft mijn achterklep niet openstaan.

In de zomer heb ik geen enkel probleem.
Hoe is dit op te lossen? Kan ik er bijvoorbeeld gasveren opzeten?

alvast bedankt!

Walter

er zitten gasveren, die zullen waarschijnlijk ter ziele zijn

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

JvW

En die gasveren zijn makkelijk zelf te vervangen.
Wel originele gasveren nemen, anders kun je bij het voor het eerst openen van de achterklep (met nieuwe imitatie-gasveren) gelijk om een kunstgebit.  ;D

Henk855

Ik had zowel in mijn T-5 als in de V70 immi gasveren en had geen last van heftig open gaan van de klep.
Zal wel afhankelijk zijn van welk merk of zo?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

volvo855thomas

heb  zojuist  de  oude gasveren verwijderd, zal eens kijken of ik voor een vervangend paar kan zorgen.

bedankt voor de tips!

elianmars

Citaat van: sjors855 op 16-05-2012 13:40:53
Ik had zowel in mijn T-5 als in de V70 immi gasveren en had geen last van heftig open gaan van de klep.
Zal wel afhankelijk zijn van welk merk of zo?

Had ik bij Roetmobiel ook geen last van met imi. Wel dat de veren tot het eind doorduwen. Bij de originele wordt het op het eind afgeremd, als het ware.

Wico

Citaat van: elianmars op 18-05-2012 01:03:51
Had ik bij Roetmobiel ook geen last van met imi. Wel dat de veren tot het eind doorduwen. Bij de originele wordt het op het eind afgeremd, als het ware.
Ja juist daardoor klapt de klep hard door. Ik had ze van Elferink. De helft goedkoper maar idd, de klep vloog in het begin veel te hard open wat mij niet goed lijkt voor het plaatwerk. En nu na een half jaar heb ik het idee dat de veren alweer te slap aan het worden zijn. Ik hoop niet dat dit doorzet  :(

volvo855thomas

Dit weekend de gasveren vervangen door een paar dat ik op de sloop voor 5 euro gekocht heb.
De klep gaat weer goed open, en blijft ook open.

Bedankt voor alle tips! Gr

Henk855

Citaat van: volvo855thomas op 21-05-2012 08:47:45
Dit weekend de gasveren vervangen door een paar dat ik op de sloop voor 5 euro gekocht heb.
De klep gaat weer goed open, en blijft ook open.

Bedankt voor alle tips! Gr

Dit zijn inderdaad dingen die je op de sloop kan halen en als ze goed werken dan is er niks mis mee.
Alles is beter dan een bezemsteel ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com