Vraag: Demonteren lederen bekleding bestuurdersstoel

Gestart door Vincent Derksen, 16-05-2012 16:29:27

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Derksen

Volvo vrienden,

Ik heb in mijn V70 classic zwart lederen bekleding. Van de bestuurdersstoel zit op de zitting een naad los. Het is niks spectaculairs, het is gewoon een losse naad en derhalve goed reparabel. Maar ik kan er bijna niet bij met naald en draad.

Zodoende mijn vraag. Hoe kan ik dat het beste repareren. Ik zou zelf denken dat je de bekleding ini zijn gehaal los kan halen of de stoel kan demonteren zodat je het van onderaf lan repareren. Kan iemand mij de juiste tip geven?

Dus:
Kan ik de bekleding los halen om de reparatie uit te voeren? zo ja, hoe?
Moet ik de stoel demonteren? zo ja, hoe? (het betreft uiteraard een stoel met stoelverwarming, handmatig te verstellen).

Ik ben nu al zeer erkentelijk voor bijdragen.

groet,

Vincent.

Martijn_B

Hallo Vincent,

Haal de stoel uit de auto, let op dat als je het SIPS airbag systeem hebt dat je het plastic plaatje voor de sensor plaatst. Vervolgens haal je aan de achterkant/onderkant eert de bekleding
Los, dit doe je door de ijzeren ringetjes door te knippen. Vervolgens kun je rondom losknippen en daarna op de zetel zelf. De stoelverwarmingsmat gewoon laten zitten.

Laten naaien en daarna weer terugmonteren: gebruik hiervoor de langste tiewraps die je kunt vinden (30cm oid). En gebruik stevige, je gebruikt ze als vervanging van de ijzeren ringen.

Ik hè het vorige week nog gedaan, zie mijn webdagboek topic!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software