Vervangen van pookknop automaat

Gestart door innocenti, 18-05-2012 19:49:25

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Heeft iemand een How-To om een versnellingspookknop van een automaat te vervangen? Voor een V70 2,5T uit 98. Is de auto van mn vader en het vergrendelingsknopje is een stukje afgebroken waardoor de handel niet meer vergrendeld.

Auk

Moet die van de R ook nog steeds doen... kun je bij wijze van tijdens het rijden gewoon in z'n achteruit zetten. Weet niet of dat mogelijk is of dat er een beveiliging op zit?
Auke
Volvo. for life

Auk

Het is overigens wel tijdelijk op te lossen met wat siliconenspray.
Auke
Volvo. for life

V70 classic

Gewoon die knop vastpakken en er een flinke ros aan geven.
Dan komt ie wel mee  :eusa_whistle:
Dan evt een revisie setje monteren en/of een comleet nieuwe knop terug op de stok zetten.
Sk 6
Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Sbv

Denk aan je tanden, maar knop ingedrukt houden en flink hard eraan trekken

rogerV701998

http://www.ipdusa.com/products/5009/113763-shifter-knob-button-repair-kit

In de link op download klikken:

voor instructie.

elianmars

Ik heb vorige week het knopje van de pook vervangen voor een forum/clublid. Ik kreeg de knop redelijk makkelijk los, door op de bestuurdersstoel te gaan zitten, met twee handen de knop vast te houden en mijn knie onder mijn handen te zetten. Door met mijn knie druk te houden en een klein rukje aan de knop te geven, kwam de knop los.

innocenti

Thnx voor de tips. Ben morgen bij mn vader om m te vervangen

henry classic v70

Ook nog een tip hoe je het beter niet kunt doen :evil:

Citaat van: Robster480 op 20-04-2012 21:25:39
De switch van de automaatpook en het P/R/N/D/2/3/L deel zijn vervangen :)
De pook van de vervanger was gemakkelijk naar boven te trekken. In de auto ging het toch wat lastiger...
Na nog een keer goed kracht te zetten schoot ie los en hop vol m'n vuisten tegen m'n neus/voorhoofd! :o Even dizzy en weer verder gegaan ;)

De switch vervangen is een eitje en alles werkt weer prima er ziet er weer smetteloos uit ;D
Nouja, alles, op een sneetje in en een bult op m'n voorhoofd na :P Net maar even gekoeld :)

... je bent dus gewaarschuwd ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

innocenti

Citaat van: henry classic v70 op 19-05-2012 17:38:17

De pook van de vervanger was gemakkelijk naar boven te trekken. In de auto ging het toch wat lastiger...
Na nog een keer goed kracht te zetten schoot ie los en hop vol m'n vuisten tegen m'n neus/voorhoofd! :o Even dizzy en weer verder gegaan ;)

De switch vervangen is een eitje en alles werkt weer prima er ziet er weer smetteloos uit ;D
Nouja, alles, op een sneetje in en een bult op m'n voorhoofd na :P Net maar even gekoeld :)

Zal n helm opzetten ;)

V70 classic

Citaat van: innocenti op 19-05-2012 18:10:13
Citaat van: henry classic v70 op 19-05-2012 17:38:17

Zal n helm opzetten ;)

Laat dan ook ff een foto maken  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Nou meer iemand die er een filmpje van kan maken ;D ;D ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

innocenti

Gewaarschuuwd mens telt voor 2. En mn pa had gisteren geoefend op de sloop met n andere halen.

Maar de helm was geen overbodige luxe, want zn vuist kwam vol op zn bril omdat deze echt vast zat. Inmiddels zijn de tranen opgedroogt. Bij mij wel van t lachen.

Tip voor mensen die m ook vervangen. Er zij 2 type knoppen. De oude automaat met S E W knoppen zijn anders dan de nieuwere automaattype. Morgen ff omruilen.

Auk

Waar halen jullie die knop vandaan? Bij de dealer is ie te bestellen maar is er een "sterkere" versie?
Auke
Volvo. for life

StefanCJ

Even een oud topic omhoog.

Het reparatiesetje kost tegenwoordig bijna 40 euro terwijl een nieuwe pookknop bij de dealer met wat korting op 55.25 komt. Bij mij heeft het reparatiesetje het 2,5 jaar uitgehouden en de originele pookknop 13 jaar. Misschien dat ik een maandagochtendexemplaar had, maar ik ga niet weer lopen violen voor 15 euro. Het Volvo nummer is 9181356.
.