Schakelbak of automaat

Gestart door testkees, 07-01-2004 15:08:05

Vorige topic - Volgende topic

Keesjan

Ik heb zelf een S70 2.5 met een automaat. Ik twijfelde aanvankelijk of ik er een met of zonder automaat moest kopen. proefrit gemaakt en meteen verkocht. Ik heb nog een andere (zakelijke) auto met een handbak. Nou, ik rijd in het weekend alleen maar met de volvo tegenwoordig. Heerlijk!!
Automaat in sportstand geeft toch wel een machtig gevoel hoor. Tja je kunt hem niet over de zeik jagen in de 3-de versnelling zoals bij een handbak, maar ja dan geef je toch een keer flink gas als je in de garage staat in N(eutraal) heb je ook een mooi geluid ;-)
En levensduur enzo..tja met een handbak kun je ook vette problemen krijgen. Mijn S70 heeft er plm 170dkm opzitten en schakelt als een zonnetje. ATF-olie is ook mooi helder enzo.
Mijn vrouw wil ook nooit anders meer dan een automaat.

Boom

Ik ben een keer met een vriend op vakantie geweest met een V70 2.0 automaat. Dat in combinatie met een skibox en de plaats van bestemming Villars.... >:( Dat was echt een ramp! Op de snelweg in zuid-duitsland kon de auto niet gewoon 130 km/h blijven rijden, wat resulteerde in een steeds terug- en opschakelende bak. Heel erg vervelend om zo auto te rijden. Ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan de 126 pk 'sterke' motor, maar toch... zo'n automaat is niet echt iets voor mij. Je kan niet zelf bepalen wanneer die terug- en overschakelt.

Doe mij maar lekker een V70R AWD handgeschakeld! ;D
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...