Cele/Sj stelt zich voor

Gestart door Cele, 19-05-2012 09:03:43

Vorige topic - Volgende topic

Blackfox

Citaat van: volvobug op 20-05-2012 23:06:29
Welkom.

Meestal was er allang geroepen geschreven dat je de grijze koelvloeistoftankdop moet vervangen, door een nieuwe groene  ???\
Weet niet waarom en weet ook niet waarom mijn voorgangers dat nog niet geschreven hebben  :eusa_think:

En ik dacht nog zal ik het roepen/schrijven ;D ;D

Cele

Citaat van: bassieS70 op 20-05-2012 23:20:41
Citaat van: volvobug op 20-05-2012 23:06:29
Welkom.

Meestal was er allang geroepen geschreven dat je de grijze koelvloeistoftankdop moet vervangen, door een nieuwe groene  ???\
Weet niet waarom en weet ook niet waarom mijn voorgangers dat nog niet geschreven hebben  :eusa_think:

En ik dacht nog zal ik het roepen/schrijven ;D ;D

Dat ga k dan maar doen....zal het forum eens afsporen naar een adresje om er een aan te schaffen....

(waarom trouwens....?betere dop? mooier? )

Veel vragen, veel dingen die ik wil doen aan de roffel. Beetje zelf, maar moet nog veel leren.

Zijn er toevallig ook lesjes te krijgen van de ervaren roffelmannen? Leer graag door te doen, van anderen :-)

Broabander

Dop kun je gewoon bij de dealer halen! Heeft te maken met dat de groene beter de druk op de kvs vast houdt en dat de grijze sneller scheurt etc, ik weet het fijne er niet precies van.

Maar je bedoelt met lesjes, dingen vervangen samen met een wat ervaren sleutelaar?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Cele

Citaat van: Broabander op 21-05-2012 17:16:34
Dop kun je gewoon bij de dealer halen! Heeft te maken met dat de groene beter de druk op de kvs vast houdt en dat de grijze sneller scheurt etc, ik weet het fijne er niet precies van.

Maar je bedoelt met lesjes, dingen vervangen samen met een wat ervaren sleutelaar?

Dat is precies wat ik bedoel :-) Die dop lukt nog wel zelf, maar verder redelijk blanco.

Moet eea gebeuren aan de gasinstallatie (lambda lampje brand...:-S),
en wil graag leren waar ik op moet letten qua staat van onderhoud etc.

Ludo

Citaat van: Broabander op 21-05-2012 17:16:34

Heeft te maken met het overdrukventiel in de dop.
De oude grijze doppen hadden de eigenschap dat het ventiel ging vastzitten.
Als de druk dan een uitweg zoekt, is er geen tekening meer nodig.  ;D

Cele

Stond ik toch mooi langs de kant van de weg vanmorgen. Motor hield met schokjes in, en begon rare geluiden te maken....de ANWB was er retesnel bij:
Aircopomp die constant in en uit schakelde :-S

Gelukkig minder erg dan ik dacht toen ik zag dat het in de buurt van de d-riem leek te zitten....

Arjanestate

Haha, nou, je neemt in ieder geval geen risico,  :eusa_clap:

je moet even je airco na laten kijken, het constant achter elkaar in en uitschakelen kan duiden op te weinig koelmiddel, laat de oorzaak even nakijken door een autobedrijf die ook airco`s doet.
854 T-5 ROOD 1994

Cele

Citaat van: Arjanestate op 22-05-2012 12:04:52
Haha, nou, je neemt in ieder geval geen risico,  :eusa_clap:

je moet even je airco na laten kijken, het constant achter elkaar in en uitschakelen kan duiden op te weinig koelmiddel, laat de oorzaak even nakijken door een autobedrijf die ook airco`s doet.

Thnx Arjen,

Hij is net bijgevuld...:-S (door oude eigenaar, met een doe het zelf kit...)

Wat het ook zou kunnen zijn: het sensortje bij de handgreep aan de bestuurderskant maakte een ratelend geluidje,
en is er nu mee opgehouden. Kan de oorzaak zijn, maar kan ook zijn dat die ermee is opgehouden toen de pomp werd losgekoppeld...?

Tips voor een goed autobedrijf/aircoboer in de buurt van amsterdam? moet sowieso nog een nieuwe garage.

grijzev70tdi

Doe het zelf kit voor de airco? Dat is nieuw voor mij ???
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Cele

Citaat van: grijzev70tdi op 22-05-2012 22:27:37

dat was het voor mij ook......blijkbaar kun je er zelf kitjes voor gebruiken.
Die dan niet altijd even goed werken, want ging vrij snel mis :-S

Ga volgende week wel even een analyse laten doen van het probleem,
komen we er vast achter waar het aan ligt.

UserID6342

Wij noemen dat in Nijmegen ook wel een 'zijkniptang'.  Knip de draden door en je airco werkt niet meer.  Helemaal 'doe het zelf' ;D ;D

Volvo850 93

welkom hier op het forum veel plezier

Cele

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2012 23:48:15
Wij noemen dat in Nijmegen ook wel een 'zijkniptang'.  Knip de draden door en je airco werkt niet meer.  Helemaal 'doe het zelf' ;D ;D

ik ga wel even zo'n tang halen..kan ik het de volgende keer ook zelf :-)

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2012 23:48:15

:eusa_wall:  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Cele

Dag Allemaal,

afgelopen donderdag/vrijdag mijn roffel paar daagjes laten staan bij Berle (amsterdam), die hem tussen de bedrijven door hebben nagekeken en laten uitlezen bij de dealer. ( a 92 e ex de btw)

Toen ik binnenkwam sloegen ze in eerste instantie de handen voor de ogen, met een niet uitgesproken 'oh mijn god', waarom heb je die auto gekocht, met brandend lambda lampje, zonder hem eerst ergens te laten checken...

Voel uiteindelijk reuze mee, ze vonden het geen verkeerde koop. Al valt nog maar te bezien wat voor werk er nog meer uit de lambda storing komt :-)

De conclusies:

v-banden matig
a-banden vervangen
uitlaat vanaf kat volgende apk
lv koplamp bij volgende apk (1 maande geleden gehad  :-\)
grote beurt + gasklephuis schoonmaken
Cis klep + valse lucht controle ivm storingscodes
airco service (pomp was er mee opgehouden, 3 dagen na aankoop)

LAMBDA codes (heel snel even overgenomen, kan mijn eigen handschrift nauwelijks lezen...:-()

E2 214 Vliegwiel signaal ?
LH 511 adapt Lamda signaal stationair?
LH 232 adapt lambda regel?
LH 221 adapt lambda regel?
LH 113 Lambda integr. bovengrens?

Wat vinden jullie, gasklephuis en Cis klep/valse lucht check logische eerste opties om deze codes te
voorkomen/op te lossen?

Is dat iets wat ik zelf kan, eventueel samen met een kenner?
(vooral omdat het me leuk lijkt om te leren....)

groet!

Sierd