Kachelradiator wordt niet meer warm na LPG inbouw

Gestart door jcruit, 22-05-2012 21:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

haasje

Is de verdamper in serie met de kachelradiator (rechte koppelstukken) of parallel (t-stukken) aangesloten? Ikdien hij parallel staat zou het kunnen zijn dat de koelvloeistofstroom door de verdamper veel minder weerstand heeft dan door de kachelradiator, hierdoor zal bijna alle koelvloeistof via de verdamper gaan ipv via je kachelradiator (weg van de minste weerstand) en wordt hij dus niet warm.

jcruit

Ik heb er vanavond weer even naar gekeken. Kachelradiator bij de t-stukken van de verdamper losgekoppeld en met de tuinslang doorgespoeld, gaf eerst een blub (lucht dus) en liep daarna lekker door. Gewoon weer aangesloten en is nu weer lekker warm.

Tip: met een lijmklem de slangen naar het blok dichtknijpen, hoef je niet het hele systeem te ontluchten.

wietseschuiling

 :)

Dat bedoelde ik gewoon bij de slangen lostrekken en vullen.
Mooi dat hij weer warm wordt :)

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

JoopS

En bij mij het zelfde verhaal.

De auto met van het expansievat geschroefde dop enige tijd stationair laten draaien. Grote bubbels lucht die er kennelijk dus niet van zelf uit komen.

Na een koud weekendje weer warmte in de auto  :D
Tja........

jcruit

Zoals bovenstaand beschreven deed mijn kachelradiator het niet meer na LPG inbouw, vervolgens de radiator doorgespoeld en probleem opgelost... TIJDELIJK helaas want hij doet het weer niet... Er komt dus lucht in het systeem wat daar niet hoort. Iemand nog een idee?

Kan de verdamper kleine hoeveelheden gas lekken naar het koelwater?

JoopS

Bij mij bleek na enige tijd dat t probleem toch ook niet opgelost was.

Dinsdag as. gaat de Volvo terug naar de LPG inbouwer. Hij gaat dan kijken of hij het opgelost krijgt.

Ik zal de ervaringen melden  :-\
Tja........

Eddy-E

Net als Haasje al aanhaalde, t stukken er  tussenuit.
Eén slang weer aan elkaar zetten met doorverbind stuk.
Op de andere slang de verdamper ertussen zodat de koelvloeistof door het hele systeem moet stromen.
Dus in serie met de kachelradiateur ipv parallel.
850 2.5 10v 94

JoopS

Vandaag de auto bij de LPG inbouwert gehad maar alras bleek dat de kachel-radiator wel degelijk warm wordt. Althans de aan en toevoer bij/in het schutbord. Lijkt dus toch een electronica/regelklep toestand te worden. Is dat zelf te checken of zal ik maar gelijk naar de dealer gaan?  :-[
Tja........

UserID6342

Koud / warm motortjes kun je zelf vervangen als je een schroevendraaiertje vast kunt houden, kan ook nog de ECC unit zelf zijn.  Lees de foutcodes eens uit ?

JoopS

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2012 21:22:07
Koud / warm motortjes kun je zelf vervangen als je een schroevendraaiertje vast kunt houden, kan ook nog de ECC unit zelf zijn.  Lees de foutcodes eens uit ?
Die foutcodes uitlezen zal ik zsm laten doen. Dat lijkt me het beste begin.

btw, als er foutcodes zijn knipperen dan de ledjes op de ECC knoppen?

Tja........


JoopS

Tja........

UserID6342

Ik denk zelf aan de 1e instantie aan een gare ECC unit, maar lees 'm zekerheidshalve toch maar eens uit.

jcruit

Bij mij voelen de slangen ook warm, maar dat kan ook gewoon geleiding zijn, dat duurt hoogstens een paar minuten langer.