gasmeter werkt niet.

Gestart door marwou, 24-05-2012 12:29:34

Vorige topic - Volgende topic

marwou

De gasmeter van mijn volvo 850 werkt slecht, het geeft niet de goede stand aan. springt zomaar op reserve of geeft helemaal leeg aan terwijl ik net heb getankt, ik heb dus geen idee hoeveel er nog in de tank zit, het is een combimeter, de benzine meter doet het goed.

arjenT5R

Ik zou eerst eens de bedrading checken denk ik, meter zit hoogstwaarschijnlijk in de tank is vast iemand die je dat beter kan vertellen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Frysian-John

Werkt het wijzertje van de tankopnemer op je gastank wel goed?

Ludo

Een wijzertje heeft hij niet, omdat hij schrijft dat het een combimeter is. ?

Kijk eens of je een zwevende zekering vind naast de tank/achter de bank.

jacques1967

Ik had dus een niveau aanduiding op het kastje van de schakelaar om tussen lpg/benzine te schakelen. Nu is deze defect , althans de aansturing qua niveau richting het kastje met ledjes.  Nu wil ik net als bij de 850 van mijn maat de niveau aanduiding via de benzinemeter(gecombineerd dus). Ik heb op mijn lpg tank dus een analoge aanduiding met transmitter zitten die alleen nog analoog aanwijst op de tank . Dus deze unit moet dan vervolgens vervangen worden. Kan ik straffeloos inbreken op het circuit van de benzine niveau aanduiding of wordt er gewerkt met afwijkende voltages? Maw de bedrading in de kofferbak afkomstig van de gastank rechtstreeks op de draden van de vlotter van de benzinetank? Wie heeft er een schematje of uitleg dit hoe te veranderen en  zonder blijvende schade aan te brengen aan de meter op het dashboard. Het betreft overigens een OMVL millennium gasinstallatie waarbij het signaal vd niveau aanduiding  via een van de stuurkastjes gaat en vervolgens terug naar het kastje/schakelaar in de auto. Maar volgens mij maakt het merk of type gasinstallatie niets uit voor eventuele niveau aanduiding op de benzinemeter

bvd Jacques