ThoVolvo stelt zich voor!

Gestart door thovolvo, 24-05-2012 22:49:20

Vorige topic - Volgende topic

Gimle

Welkom, mooi verhaal en een mooie auto :)
Leuk dat je je vader de auto t.z.t. weer overneemt, weet je in ieder geval dat hij in goede handen komt :)

thovolvo

Beste forumleden.

In 2012 heb ik mezelf voorgesteld toen ik een v70 2.4 170PK uit 1999 gekocht had. Eind 2012 heeft mijn vader mijn v70 van mij overgenomen. Inmiddels is het weer 2015 en ben ik weer (helaas) in het bezit van deze bijzondere Volvo. Waarom helaas...? Dat lees je hieronder...

Ik had de v70 3 jaar geleden gekocht. En ik studeerde (nu nog), Ik had hem onder andere voor de zomer gekocht om mee op vakantie te gaan en als vervoer om mee naar mijn vakantiebaan te kunnen. Ik had hem toen met 275.000km gekocht en er was erg veel aan onderhoud gedaan door vorige eigenaar. Dus hij was echt top.

Toen ik hem eigenlijk moest verkopen zag mijn vader dat ik er eigenlijk geen afstand van kon doen, en hij besloot zijn Nissan Primera (door mij) te laten verkopen en de Volvo over te nemen. Zo kon ik er ook nog in rijden als ik in de buurt kwam. Uiteindelijk werd hij ook helemaal gek van de Volvo ook al gaf hij eerder niks om auto's. Mijn plan was om de Volvo weer terug kopen als ik afgestudeerd was en het kon betalen om hem goed te onderhouden.
Bij 315.00 km heeft mijn vader vorig jaar de koppeling, vliegwiel en distributie laten vervangen. Dit omdat hij verder zo goed is en dus met die (dure) reparaties nog heel lang vooruit kan. Dus hij besloot dat het de moeite was om te doen.

Maar helaas is mijn vader in juni 2014 (7 maanden geleden) overleden... Hij ging naar zijn huisarts omdat zijn oog niet meer werkte. Toen moest hij direct vanaf de huisarts door naar het ziekenhuis en bleek hij acute leukemie te hebben (bloedkanker) Hij is niet meer thuis geweest en heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen. Hij is uiteindelijk plotseling (complicatie) overleden aan een hersenbloeding...  :'(