ThoVolvo stelt zich voor!

Gestart door thovolvo, 24-05-2012 22:49:20

Vorige topic - Volgende topic

Gimle

Welkom, mooi verhaal en een mooie auto :)
Leuk dat je je vader de auto t.z.t. weer overneemt, weet je in ieder geval dat hij in goede handen komt :)

thovolvo

Beste forumleden.

In 2012 heb ik mezelf voorgesteld toen ik een v70 2.4 170PK uit 1999 gekocht had. Eind 2012 heeft mijn vader mijn v70 van mij overgenomen. Inmiddels is het weer 2015 en ben ik weer (helaas) in het bezit van deze bijzondere Volvo. Waarom helaas...? Dat lees je hieronder...

Ik had de v70 3 jaar geleden gekocht. En ik studeerde (nu nog), Ik had hem onder andere voor de zomer gekocht om mee op vakantie te gaan en als vervoer om mee naar mijn vakantiebaan te kunnen. Ik had hem toen met 275.000km gekocht en er was erg veel aan onderhoud gedaan door vorige eigenaar. Dus hij was echt top.

Toen ik hem eigenlijk moest verkopen zag mijn vader dat ik er eigenlijk geen afstand van kon doen, en hij besloot zijn Nissan Primera (door mij) te laten verkopen en de Volvo over te nemen. Zo kon ik er ook nog in rijden als ik in de buurt kwam. Uiteindelijk werd hij ook helemaal gek van de Volvo ook al gaf hij eerder niks om auto's. Mijn plan was om de Volvo weer terug kopen als ik afgestudeerd was en het kon betalen om hem goed te onderhouden.
Bij 315.00 km heeft mijn vader vorig jaar de koppeling, vliegwiel en distributie laten vervangen. Dit omdat hij verder zo goed is en dus met die (dure) reparaties nog heel lang vooruit kan. Dus hij besloot dat het de moeite was om te doen.

Maar helaas is mijn vader in juni 2014 (7 maanden geleden) overleden... Hij ging naar zijn huisarts omdat zijn oog niet meer werkte. Toen moest hij direct vanaf de huisarts door naar het ziekenhuis en bleek hij acute leukemie te hebben (bloedkanker) Hij is niet meer thuis geweest en heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen. Hij is uiteindelijk plotseling (complicatie) overleden aan een hersenbloeding...  :'(

Foto van mijn vader en de Volvo in Zweden 2013

Mijn vader zei nooit dat hij van me hield, maar hij liet het onder andere merken door de Volvo van mij over te nemen. Het was echt iets van ons samen geworden. Het is dus logisch dat de Volvo nooit meer weg kan en gaat ... Die is gewoon te speciaal...
Mijn vader en moeder (en ik ook) gingen altijd naar zweden in de zomer vakantie. Vandaar mijn zwak voor Volvo's. Zij hebben een caravan en die staat nu nog in Zweden gestald. Zij gingen toch altijd naar zweden dus waarom dat onding altijd meesleuren. Nu wil ik van de zomer met mijn moeder naar zweden om Pa zijn as uit te strooien en de caravan mee terug te nemen naar Zweden.

Het is wel lastig om de Volvo goed te houden. Inmiddels staat de teller op 340.000km. Maar ik kan het namelijk net aan betalen om erin te rijden. Althans... Benzine en de vaste lasten gaat. Maar het onderhoud is gewoon lastig omdat het natuurlijk duur is en soms onvoorzien.
Zo heb laatste tijd namelijk wel een en ander gehad... en de garage is top, en matsen me altijd. Maar de rekening (met name arbeidsloon) doet echt elke keer pijn. Gelukkig springt mijn moeder financieel af en toe bij.

Het liefst zou ik het onderhoud zelf zoveel mogelijk willen doen... Dat wilde ik ook voordat mijn vader overleed, maar hij wilde dat de garage het deed.
Ik ben absoluut handig en hou er van om te sleutelen. Maar ik heb nog niet de ervaring, kennis en spullen om het zelfstandig te doen...
Ik woon nu in den Haag en tevens ben ik geregeld in Drenthe (Uffelte). Ik hoop via het forum mensen (liefhebbers) te ontmoeten die mij eventueel zouden willen/kunnen helpen/adviseren om te zorgen dat ik in ieder geval van de zomer met een betrouwbare Volvo naar Zweden kan.

Galactica

Ten eerste, gecondoleerd met je vader..dat zijn geen leuke berichten om mee te beginnen, hoewel het wel mooi is om te lezen hoe een bepaalde band met vader/zoon en mens en machine kan ontstaan.

Verder heet ik je van harte wederom welkom op dit leuke forum.
Er is hier genoeg kennis en kundig aanwezig om je met alles omtrent je Volvo te helpen.

Ik wens je nog veel veilige kilometers in je Roffel (die er overigens goed uitziet zo).  :)

elmarconi

Citaat van: thovolvo op 28-01-2015 14:37:43
Het liefst zou ik het onderhoud zelf zoveel mogelijk willen doen... Dat wilde ik ook voordat mijn vader overleed, maar hij wilde dat de garage het deed.
Ik ben absoluut handig en hou er van om te sleutelen. Maar ik heb nog niet de ervaring, kennis en spullen om het zelfstandig te doen...

Inderdaad gecondoleerd met je vader.

Ervaring krijg je vanzelf. Kennis is hier voldoende. Tools, zoveel speciaals heb je niet nodig. Anders vraag het hier even.
--
Autogas Inside . . .

henry classic v70

Misschien al even geleden maar alsnog de condoleances voor jou en je moeder. Maar wat een verhaal kerel.....
Er zijn wel een aantal handige forummers in het noordelijke deel van NL. Waarschijnlijk reageert men wel in dit topic of nemen op een andere manier contact op (PB)
Succes en sterkte natuurlijk
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thovolvo

Citaat van: Galactica op 28-01-2015 15:30:07
Ten eerste, gecondoleerd met je vader..dat zijn geen leuke berichten om mee te beginnen, hoewel het wel mooi is om te lezen hoe een bepaalde band met vader/zoon en mens en machine kan ontstaan.

Verder heet ik je van harte wederom welkom op dit leuke forum.
Er is hier genoeg kennis en kundig aanwezig om je met alles omtrent je Volvo te helpen.

Ik wens je nog veel veilige kilometers in je Roffel (die er overigens goed uitziet zo).  :)

Bedankt voor je bericht Galactica!

Ik heb zelf inderdaad al veel informatie en handigheidjes gevonden op het forum. Ik heb al wat dingen gedaan maar die zal ik in een ander topic toelichten en tevens daar de vorderingen in plaatsen :D

Citaat van: elmarconi op 28-01-2015 15:33:42
Citaat van: thovolvo op 28-01-2015 14:37:43

Inderdaad gecondoleerd met je vader.

Ervaring krijg je vanzelf. Kennis is hier voldoende. Tools, zoveel speciaals heb je niet nodig. Anders vraag het hier even.

Hoi Elmarconi, Bedankt voor je bericht. Het gaat er meer om dat ik in Den Haag geen plek en fatsoenlijk gereedschap heb om te sleutelen. En die ervaring komt inderdaad vanzelf. Het is natuurlijk alleen wel fijn als je bij een aantal dingen iemand hebt die even meekijkt :D

thovolvo

Citaat van: henry classic v70 op 28-01-2015 15:37:58
Misschien al even geleden maar alsnog de condoleances voor jou en je moeder. Maar wat een verhaal kerel.....
Er zijn wel een aantal handige forummers in het noordelijke deel van NL. Waarschijnlijk reageert men wel in dit topic of nemen op een andere manier contact op (PB)
Succes en sterkte natuurlijk

Hoi henry,

Bedankt voor je bericht. Ja het is heel bizar hoe dingen kunnen gaan... Ik lees eigenlijk al jaren het forum, maar nooit dingen actief bijgehouden.
Maar los van het onderhoud is het gewoon natuurlijk ook tof om mensen te ontmoeten die dezelfde (voor)liefde hebben voor Volvo's. En daar is dit natuurlijk een prachtige plek voor om deze mensen te ontmoeten :D

kulk

He Thomas!

Hier de oude eigenaar, wat een verhaal man  :'(, ik wens je echt oprecht alle sterkte toe en ik vind het een hele eer dat
mijn 'oude' roffel een herinnering aan je pa is geworden, heel bijzonder  :eusa_clap:!

Ik heb heel vaak gezocht op het forum hoe het nou met deze auto ging maar het totaal gemist.

Deze auto is nog steeds de allerfijnste auto die ik ooit gehad heb ook al heeft ie mij ook serieus geld gekost maar dat was
,zoals je zelf ook zei, ik echt stuk ging op arbeidsloon omdat ik nog geen handige forummers kende.  Hij heeft me toen net voordat ik hem aan jou verkocht bijvoorbeeld al 1000 euro gekost om door de APK te komen.

Hopelijk kun je het volhouden om in deze auto te blijven rijden, hij is echt de moeite waard!

Kom anders een keer naar een meeting, gelijk een goede gelegenheid voor mij om eens een meeting bij te wonen  ;)

Groeten,

Remco

henry classic v70

Den Haag zie ik voorbij komen, er zit een soort van "forum-klusteam" in die hoek... Maak eens gebruik van de zoekfunctie (bovenste balkje). De term klusteam komt daar wel terug

thovolvo

Citaat van: kulk op 28-01-2015 15:56:03
He Thomas!

Hier de oude eigenaar, wat een verhaal man  :'(, ik wens je echt oprecht alle sterkte toe en ik vind het een hele eer dat
mijn 'oude' roffel een herinnering aan je pa is geworden, heel bijzonder  :eusa_clap:!

Ik heb heel vaak gezocht op het forum hoe het nou met deze auto ging maar het totaal gemist.

Deze auto is nog steeds de allerfijnste auto die ik ooit gehad heb ook al heeft ie mij ook serieus geld gekost maar dat was
,zoals je zelf ook zei, ik echt stuk ging op arbeidsloon omdat ik nog geen handige forummers kende.  Hij heeft me toen net voordat ik hem aan jou verkocht bijvoorbeeld al 1000 euro gekost om door de APK te komen.

Hopelijk kun je het volhouden om in deze auto te blijven rijden, hij is echt de moeite waard!

Kom anders een keer naar een meeting, gelijk een goede gelegenheid voor mij om eens een meeting bij te wonen  ;)

Groeten,

Remco

Hoi Remco.

Bedankt voor je bericht. Leuk om van jou weer wat te horen. Hij is inderdaad echt fantastisch! Ik kan er ook echt uren in rijden (bij wijze van) en helemaal fris en vol tevredenheid uitstappen. Zoals je ziet staat er inmiddels 340.XXX op de teller dus er is flink mee gereden in die bijna 3 jaar... 65.000 km zelfs... schrik er zelf van eigenlijk.

Die meeting lijkt me een goed plan. Ik ga is op onderzoek uit hoe, wat en wanneer... Lijkt me namelijk leuk om anderen te ontmoeten :D
Als ik ergens naartoe dan zal (als ik er aan denk natuurlijk) je een pb sturen 

thovolvo

Citaat van: henry classic v70 op 28-01-2015 16:57:28
Den Haag zie ik voorbij komen, er zit een soort van "forum-klusteam" in die hoek... Maak eens gebruik van de zoekfunctie (bovenste balkje). De term klusteam komt daar wel terug

Bedankt voor je tip! Ik ga meteen even zoeken :D

kulk

Citaat van: thovolvo op 28-01-2015 17:12:42
Citaat van: kulk op 28-01-2015 15:56:03
He Thomas!

Hier de oude eigenaar, wat een verhaal man  :'(, ik wens je echt oprecht alle sterkte toe en ik vind het een hele eer dat
mijn 'oude' roffel een herinnering aan je pa is geworden, heel bijzonder  :eusa_clap:!

,zoals je zelf ook zei, ik echt stuk ging op arbeidsloon omdat ik nog geen handige forummers kende.  Hij heeft me toen net voordat ik hem aan jou verkocht bijvoorbeeld al 1000 euro gekost om door de APK te komen.

Kom anders een keer naar een meeting, gelijk een goede gelegenheid voor mij om eens een meeting bij te wonen  ;)

Groeten,

Remco

Hoi Remco.

Bedankt voor je bericht. Leuk om van jou weer wat te horen. Hij is inderdaad echt fantastisch! Ik kan er ook echt uren in rijden (bij wijze van) en helemaal fris en vol tevredenheid uitstappen. Zoals je ziet staat er inmiddels 340.XXX op de teller dus er is flink mee gereden in die bijna 3 jaar... 65.000 km zelfs... schrik er zelf van eigenlijk.

Die meeting lijkt me een goed plan. Ik ga is op onderzoek uit hoe, wat en wanneer... Lijkt me namelijk leuk om anderen te ontmoeten :D
Als ik ergens naartoe dan zal (als ik er aan denk natuurlijk) je een pb sturen 

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73630.0.html

Of zitten er nog steeds geen deukjes in? ;)

thovolvo

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73630.0.html

Of zitten er nog steeds geen deukjes in? ;)
[/quote]

Haha...! Geen deukjes :P Blanke lak laat wel op de voorbumper wat los... Maar dat is maar eenmaal zo. En optische werk heeft nu ook niet prioriteit nummer 1 natuurlijk.

Maar is wel leuk om daar gewoon heen te gaan om mensen te ontmoeten! Ik ga hem even in mijn agenda zetten :D

henry classic v70

... en als je van Den Haag naar Drenthe rijdt dan kom je toch op de A50?
Epe ligt aan de A50 tussen A'doorn en Zwolle...

Hertenkamp meeting in Epe zaterdag 30 mei 14:00 uur

UserID6342

Je kunt dus ook samen een keer met Remco naar Nijmegen komen, Remco heeft hier de auto ook in onderhoud.