Hemel opnieuw bekleden

Gestart door combinedforces, 26-05-2012 02:09:52

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

Ik heb twee hemels voor mijn 854, de originele en een ander. Beide heb ik gereinigd, de een met stoom (stom) en de ander met tapijtreiniger ('droge' korrels). Nu laat de bekleding los, ziet er niet uit. Poos geleden de bekleding opnieuw getracht te lijmen met goede (Bison) lijm maar helaas, ik heb weer vallende toneelgordijnen.

Nu heb ik een advertentie geplaatst voor een nieuwe, goede hemel maar opnieuw bekleden is ook een optie. Wat voor stof zou ik moeten hebben en welke lijm? De voorkeur gaat uit naar een 'nieuwe' (want kant en klaar) maar als dat niet lukt, bekleed ik hem graag opnieuw. Oh ja, geen alcantara, da's niets voor mij.

En zijn die clipjes voor aan de achterzijde nog ergens te verkrijgen? Die van mij zijn gesneuveld nl.

UserID6342

Waarom pak je niet even het hemeltje hier uit de oude 854 Jonathan, is toch veel makkelijker ? ;D

combinedforces

Dat kan natuurlijk ook... Benr helemaal klaar mee in ieder geval. Bel je straks

peteRRR

Hier zijn zeer geschikte lijmen.

http://www.vdb.nl/producten?item=17214

Bizontix is op zich ook een goede lijm maar kan je niet overal voor gebruiken en wil zich in sommige stoffen in branden,...skyleer bv.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

combinedforces

Ik heb besloten nieuwe stof te halen en een goede lijm. Bedankt voor de tip, Peter.

Martijn_B

Leuk, maak eens wat foto's als je wilt! :/)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

combinedforces

Vandaag stof gehaald, soort alcantara. Zal zeker foto's maken!

stefanhuijser

Ja! En dan hetzelfde alcantara als de stoelen...

Mooi! Ik ben erg benieuwd..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Wout309t

Citaat van: combinedforces op 30-05-2012 12:59:46
Vandaag stof gehaald, soort alcantara. Zal zeker foto's maken!

Mooi!
2011 V70 2.0T R-Design MT

combinedforces

Was wat kortaf vanmiddag, druk op werk. Ik heb voldoende stof gehaald en dankzij de tips van zowel Dirk als Peter kan ik op jacht naar de juiste lijm ervoor. De stof is een (donker) zandkleurige alcantaravariant, wel chique eigenlijk.

Plan de campagne is om de hemel te verwijderen (duh), schoon te strippen met een schuurapparaat of handwerk. De restanten van het foam haal ik hiermee allemaal weg, ontvet het uitgebreid met thinner om zo de ideale basis te hebben.

Afhankelijk van de lijmsoort zal ik het dan aanbrengen met een roller en netjes afwerken.

Oh, als iemand die twee clips overheeft aan de achterzijde (waar ook het optionele zonnescherm in klikt) dan houd ik me aanbevolen! De dealer heeft ze niet meer.

Foto's volgen bij de start van het project!

UserID6342

Die clips heeft die sloper van mij er nog wel inzitten ;D  Pak je ze daar toch uit

cas

kaalmaken is nog een klus. ... ik was er mee begonnen  :(

met beleid een koperborstel op een schroeftol gaat redelijk. volgens mij is een schuurmachine ook een goede. dat ga ik maar eens proberen volgende week.

SABA lijm gebruik ik bij stofferen van stoelen ( meubels) en is een topmerk. deze ga ik gebruiken in spuitbus versie.

succes!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

combinedforces

Dank je. Het vervangen van de radiator had even prioriteit afgelopen weekend. Nu zit er bij mij letterlijk om de hoek een stoffeerder... Ga daar zaterdag eens praten denk ik!

Boeijke

combinedforces

Ja geloof het wel. In de Burg. Ploegmakerslaan.