850 CrossCountry maar dan anders....

Gestart door 850Patrick, 28-05-2012 22:47:26

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: 850Patrick op 21-06-2012 13:07:49
haha, dat dacht ik!

De turbo al gekoppeld aan gasklep, verder nagenoeg alles verwijderd wat kon.

Eerdaags lmm solderen en brandstof/ lucht en water inbouwen. Het meeste sloopwerk is nu wel geweest, we gaan nu langzaamaan opbouwen.

kijk aan de mooiere dingen.
en dan test rijden haha

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

GeertM2

Hoeveel PK blijft er ongeveer over zonder intercooler?

ulkeman

Citaat van: GeertM2 op 21-06-2012 14:10:47

in mijn ogen het zelfde.

afdeling dalfsen

GeertM2

Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 17:02:16

in mijn ogen het zelfde.
Dat lijkt me stug, dat ding zit er niet voor niks... :)

V70 classic

Citaat van: 850Patrick op 14-06-2012 22:40:24
Zo, wat nou 5mm, 15mm, 20mm of zelfs 30mm spacers.

Tuning boys; wij doen het niet met minder dan 70mm! Hatsikidee!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/470648_323608314387872_218613881_o.jpg

Een echte Leepo tuning  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

ulkeman

Citaat van: GeertM2 op 21-06-2012 17:34:28
Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 17:02:16

in mijn ogen het zelfde.
Dat lijkt me stug, dat ding zit er niet voor niks... :)

lucht extra te koelen ja voornamelijk als je lang rijd lijkt me.

afdeling dalfsen

NinaPaul

De turbo verhit de inkomende lucht, deze wil je altijd goed op temperatuur hebben om overmatige slijtage te voorkomen.

Ik denk dat je zeker wel vermogen verliest hoeveel zou ik zo niet durven zeggen.

Waarom plaats je de intercooler niet in de auto? Een paar buizen kost je de kop niet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 18:29:59
De turbo verhit de inkomende lucht, deze wil je altijd goed op temperatuur hebben om overmatige slijtage te voorkomen.

Ik denk dat je zeker wel vermogen verliest hoeveel zou ik zo niet durven zeggen.

Waarom plaats je de intercooler niet in de auto? Een paar buizen kost je de kop niet.

omdat een intercooler op rijwind werkt.
die heb jee in de auto niet.

de auto rijd geen km's meer.

kortom  ;)

afdeling dalfsen

NinaPaul

Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 18:35:40
Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 18:29:59

omdat een intercooler op rijwind werkt.
die heb jee in de auto niet.

de auto rijd geen km's meer.

kortom  ;)

Niet mee eens,

Ook stilstaand geeft de intercooler warmte af, al is het niet veel. Maar ik dacht meer aan een (voor mij normale) setup met koelfan net zoals je dat doet met de koelvloeistof.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

ulkeman

afdeling dalfsen

-D©©©L-

Opruimen. Dient geen doel.  Als wilt intercooleren dan met de pijpen door een bak ijswater of een Lucht/water intercooler met een vette radiateur om de hitte kwijt te raken.

NinaPaul

Citaat van: -D©©©L- op 21-06-2012 18:42:43
Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

Waarom wil je hem zo graag bij een hittebron plaatsen dan? Die logica ontgaat me.

Gewoon in de auto plaatsen met een fan, paar buizen en klaar.
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 18:51:36
Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

Waarom wil je hem zo graag bij een hittebron plaatsen dan? Die logica ontgaat me.

waar zit hij normaal.......
zucht.

afdeling dalfsen

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 18:51:36

Ja, goed warme lucht door een paar lange buizen.  Is goed voor de flow.  Wat stel je voor... 100 mm of 180 mm pijpen ? Wel een beetje turbogat, maar ach.

opruimen die intercooler, in dit geval heb je veel meer aan het kortere traject en mechanisch stabielere opbouw.