Pookhoes / handremhoes vervangen

Gestart door ZC3rr0r, 01-06-2012 00:17:48

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Citaat van: Piet op 10-06-2012 13:02:07
Citaat van: Jack v op 10-06-2012 13:00:25
De originelknop kun je verwijderen door de hoes over de knop te vouwen en dan met 2 voelermatenvan 0,8-1mm links en rechts vanonder de knop te drukken tot je klik hoort. dan kun je met eeen beetje kracht de knop er zo aftrekken.
Wel tegelijk de voelerttjes eronderdrukken. Het zijn 2 wigjes die in een gleuf vallen en die moet je eruit drukken.
tsss.... had ik eerder moeten weten, alhoewel ik heb nu wel weer een mooie nieuwe knop
de tip van Wiep,Piet ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Julian

Nee helaas niet, Omdat dit een pookknop van de T-5R is, alleen in de T-5R is deze dus geleverd, tevens is de T-5R enkel geleverd met donker interieur, het lichte interieur is nooit geleverd op de T-5R dus is er nooit een lichte variant gemaakt, op de R wel maar die zijn beide van leder (licht+donker variant) Of je moet een licht houten v70 knop mooi vinden (die is er volgens mij wel, maar dan met licht hout/kunststof combinatie) In het lichte R interieur zou ik gewoon voor een originele gaan, de lederen versie dus.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Piet

Citaat van: Jack v op 10-06-2012 13:03:22
Citaat van: Piet op 10-06-2012 13:02:07
Citaat van: Jack v op 10-06-2012 13:00:25
De originelknop kun je verwijderen door de hoes over de knop te vouwen en dan met 2 voelermatenvan 0,8-1mm links en rechts vanonder de knop te drukken tot je klik hoort. dan kun je met eeen beetje kracht de knop er zo aftrekken.
Wel tegelijk de voelerttjes eronderdrukken. Het zijn 2 wigjes die in een gleuf vallen en die moet je eruit drukken.
tsss.... had ik eerder moeten weten, alhoewel ik heb nu wel weer een mooie nieuwe knop
de tip van Wiep,Piet ;)

yep, maar te laat voor mij.
Alhoewel........ ik moest de stofhoes vervangen, knop zou ik eigenlijk niet doen. Maar ik heb er achteraf toch geen spijt van. Knop was uiteindelijk helemaal niet zo duur en het is nu weer een mooi fris geheel.

Piet

Citaat van: Julian op 10-06-2012 13:04:49
Nee helaas niet, Omdat dit een pookknop van de T-5R is, alleen in de T-5R is deze dus geleverd, tevens is de T-5R enkel geleverd met donker interieur, het lichte interieur is nooit geleverd op de T-5R dus is er nooit een lichte variant gemaakt, op de R wel maar die zijn beide van leder (licht+donker variant) Of je moet een licht houten v70 knop mooi vinden (die is er volgens mij wel, maar dan met licht hout/kunststof combinatie) In het lichte R interieur zou ik gewoon voor een originele gaan, de lederen versie dus.
Ja, daar was ik al bang voor.  Maar goed... ik heb nu een nieuwe knop in leder, ben daar ook wel tevreden mee.

Julian

Gelukkig :) een nieuwe lederen staat ook mooi in een licht interieur. Alleen je zult hem na bepaalde tijd weer moeten vervangen ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

ZC3rr0r

Knop verwijderen is fluitje van een cent, Volvo heeft bij haar vervangende pookknoppen ook een heel duidelijke handleiding zitten.

Is inderdaad een kwestie van de hoes losmaken, dan de vergrendelingsring losklikken en daarna kun je de pookknop er gewoon aftrekken net als bij de AT.
Niks spannends aan (al moet je wel behoorlijk kracht zetten)....

Piet

Citaat van: ZC3rr0r op 10-06-2012 22:58:03
Knop verwijderen is fluitje van een cent, Volvo heeft bij haar vervangende pookknoppen ook een heel duidelijke handleiding zitten.

Is inderdaad een kwestie van de hoes losmaken, dan de vergrendelingsring losklikken en daarna kun je de pookknop er gewoon aftrekken net als bij de AT.

Vergrendelingsring????. Die ben ik niet tegengekomen.
Ook niet een handleiding bij mijn bij de dealer verworven nieuwe knop.
Gaat dit wel over een 850? ( dacht het niet)

ZC3rr0r

Citaat van: Piet op 10-06-2012 23:53:22
Citaat van: ZC3rr0r op 10-06-2012 22:58:03

Vergrendelingsring????. Die ben ik niet tegengekomen.
Ook niet een handleiding bij mijn bij de dealer verworven nieuwe knop.
Gaat dit wel over een 850? ( dacht het niet)

Voor de duidelijkheid, het gaat hierbij over mijn V70, die je ook in de topic startpost terugziet.

Piet

OK, weer een van de vele "verbeterpunten" gevonden van de 70 serie t.o.v. de 850