Pookhoes / handremhoes vervangen

Gestart door ZC3rr0r, 01-06-2012 00:17:48

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Hoi medeforummers,

Omdat ik me groen en geel stoorde aan het levenloze, futloze en vooral verdroogde leder in mijn V70 classic heb ik via www.hetecoauto.nl een matchende set donkergrijs lederen pook- en handremhoezen gekocht met witte stiksels (incl verzending nog geen 29 euro!).

Ik heb ze en zojuist ingezet en moet zeggen dat ze echt goed op maat zijn en van behoorlijke kwaliteit (dik leder).
Enige jammere is dat ik (als professionele zeurkous) een heel klein kleurverschil zie met de interieurdelen, maar het ziet er sowieso beter uit als de verdroogde originelen.

Uitleg van het hoe en wat vind je op : https://www.redlinegoods.com/V709800install.php

Martijn_B

Ziet er aardig uit, kun je een paar goede foto's maken van hoe het er bij jou uitziet?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ZC3rr0r

Zoals beloofd de foto's, kleur klopt afhankelijk van de lichtinval heel goed of net niet.
Wanneer het niet goed matcht lijkt het grijs ietsjes "bruiner" dan de rest van het interieur.

Voorbeeld goede match:

Voorbeeld als het licht niet goed valt:

ZC3rr0r

Ben er overigens wel heel tevreden mee, dus ik laat ze toch gewoon zitten ondanks het kleine kleurverschil :)

Joppe Maes

Ik vind het er heel goed uitzien. Ik heb ook zo'n nieuw setje nodig, ik ben helemaal geïnspireerd ;D
Hoe heb je die pook knop los gekregen? Ik heb het al geprobeerd bij mijn auto, maar krijg het niet voor elkaar. ???

Gompiev70xc

bij een AT moet je de pookknop heel hard naar boven trekken (en dan opletten dat je geen deuk in je dak hebt als 'ie uiteindelijk loskomt..)

henry classic v70

Citaat van: Gompiev70xc op 09-06-2012 11:42:24
bij een AT moet je de pookknop heel hard naar boven trekken (en dan opletten dat je geen deuk in je dak hebt als 'ie uiteindelijk loskomt..)

..... of een gebroken neus/tanden  :eusa_eh:
Is eigenlijk een job die je zonder boks-bescherming niet kan doen :eusa_whistle: :evil:

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Joppe Maes

Maar hoe gaat het bij een handbak? Net zo gevaarlijk of nog erger :eusa_think:

Ik heb namelijk geen automaat !

Piet

Bij een handbak is het helaas niet mogelijk de knop er af te halen zonder hem te mollen.
Nou valt de prijs voor een nieuwe knop dan wel weer mee.

henry classic v70

Citaat van: Piet op 10-06-2012 11:57:36
Bij een handbak is het helaas niet mogelijk de knop er af te halen zonder hem te mollen.

Dat is niet zo... de pookknop is er wel degelijk "heel" af te halen
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,48295.0.html
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Heb je dat ook zelf geprobeerd bij een knop van een handbak?

Julian

Ja, wij hebben het ook gedaan. Nu hebben we een houten T-5R pookknop in de R. De houden T-5R pookknop die we gekocht hadden konden we zo van het mechanisme afhalen (Vastklemmen in een bankschroef en dan trekken) We hadden geluk dat de vorige eigenaar van de auto een aftermarket pookknop erin had gedaan die door middel van 1 ringetje los te schroeven+te trekken en draaien zo los ging. Toen de T-5R pookknop erop gedrukt en wat gedraaid en hoppa, hij zat vast :D Hier een foto'tje van hoe het er nu uit ziet. Wij vinden het prima staan i.c.m het mooie donkere hout. En het schakelt vele malen lekkerder dan leren pookknoppen etc. En het leukste is, slijten zullen ze niet  8)

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Piet

Is wel mooi zo'n houten knop inderdaad.
Is die ook in de lichte houtsoort van de 850R te verkrijgen?

Jack v

De originelknop kun je verwijderen door de hoes over de knop te vouwen en dan met 2 voelermatenvan 0,8-1mm links en rechts vanonder de knop te drukken tot je klik hoort. dan kun je met eeen beetje kracht de knop er zo aftrekken.
Wel tegelijk de voelerttjes eronderdrukken. Het zijn 2 wigjes die in een gleuf vallen en die moet je eruit drukken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piet

Citaat van: Jack v op 10-06-2012 13:00:25
De originelknop kun je verwijderen door de hoes over de knop te vouwen en dan met 2 voelermatenvan 0,8-1mm links en rechts vanonder de knop te drukken tot je klik hoort. dan kun je met eeen beetje kracht de knop er zo aftrekken.
Wel tegelijk de voelerttjes eronderdrukken. Het zijn 2 wigjes die in een gleuf vallen en die moet je eruit drukken.
tsss.... had ik eerder moeten weten toen ik mijn stofhoes moest vervangen, alhoewel ik heb nu wel weer een mooie nieuwe knop