kruipen automaat

Gestart door abe, 05-03-2003 22:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abe

Als de automat in de neutraalstand staat heeft mijn auto (850 t5 '94) de neiging om te gaan kruipen (rijden). Dit gaat vrij langzaam. Er staat geen versnelling ingeschakeld, maar de auto rolt toch vooruit. Hoe kan dit?
OOk gaat het inschakelen van  de achteruit vrij ruw. De olie vamn de bak is ververst en de pnp schakelaar vervangen. de automaat shakelt verder soepel.>:(

Reitse

#1
Niet lullig bedoeld, maar je staat wel op een vlakke ondergrond? Een klein beetje helling kan je auto al laten rollen....

s©ub@

#2
Reitse;

een automaat "kruipt" eigenlijk altijd een beetje... dit valt eigenlijk nooit op omdat het toerental meestal laag genoeg ligt om de wagen stil te laten staan; dus of de ondergrond nu wel of niet vlak is maakt in dit geval niet uit  ;D

abe;
zie bovenstaande: misschien dat je wagen teveel toeren draait of dat de versnellingsbak te vroeg reageert. Ik denk dat colega-automaat rijders je hierin meer info kunnen geven dan ik... (tis volgens mij niks ernstigs)

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

PieT111

#3
Mijn automaat kruipt absoluut niet in "N". Op een vlakke ondergrond gaat ie geen centimeter vooruit.

Busje komt zo!

Raf

#4
ook bij mij totaal geen kruipgedrag in "N" en ook geen ruw schakelen naar geen enkele stand.
moet je misschien toch een keer laten nazien?!

Raf
De gustibus non disputandum est!

trap

#5
geen kruipen. In ieder geval NIET in N.
Mag ook niet volgens mij (neutraal betekent toch dat er GEEN versnelling is ingeschakeld?)

in D kruipt ie overigens behoorlijk (de mijne draait ca 900rpm stationair!)
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

Joris_Scholte

#6
Ik heb een handbak, maar de mijne doet ook plm. 900 tpm stationair. Of moet een automaat een lager toerental hebben?  ???
Het hele jaar de R in de maand

Erik_M.

#7
Citeerook bij mij totaal geen kruipgedrag in "N" en ook geen ruw schakelen naar geen enkele stand.
moet je misschien toch een keer laten nazien?!

Raf

Bij mijn 855 ook geen kruipgedrag ik "N" en ook geen ruwe schakeling.  Nog exact hetzelfde als een tonnetje (km's)  geleden.

Groeten
Erik M.

trap

#8
CiteerIk heb een handbak, maar de mijne doet ook plm. 900 tpm stationair. Of moet een automaat een lager toerental hebben?  ???

Het toerental schijnt niet eens instelbaar te zijn.
Maar ik kom juist uit een Pontiac 3.8 V6 (jaja ook ik heb een fout gemaakt :D) en die draaide slechts 500rpm stationair, waardoor ook nog eens vrijwel geen kruipneiging. ZELFS niet in D! Zou me dus voor kunnen stellen dat stationair voor een automaat lager zou kunnen/mogen liggen dan een handbak..De karakteristiek van de motor en berijder is vaak toch al anders, dus wellicht dat een kleine aanpassing dat lagere toerental zou kunnen bewerkstelligen,



MAAR...al dat neemt nog steeds niet het probleem van kruipen in N weg.
ZOver ik kan concluderen zou ik toch eens beter naar het probleem LATEN kijken! ALLE overigere posters hebben er GEEN last van :( Volgens mij geen leuk probleem om te constateren!
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

abe

#9
nou heb ik nog geen antwoord.
het kruipen in de neutraal is niet altijd zo geweest, dat weet ik zeker. Ik weet alleen niet wanneer het begonnen is. Ik snap ook niet hoe het kan. Er staat geen versnelling ingeschakeld. Er is een duidelijk verschil tussen drive en neutraal. Als D wordt ingeschakelt merk je dat de eerste trap wordt ingeschakeld in de neutraal is er geen versnelling ingeschakelt maar de auto rolt toch (lichtelijk) vooruit (op vlakke ondergrond wel te verstaan). Als ik uitstap rijdt de auto langzaam door, dat is niet echt grappig.

FelixB

#10
Weet het niet. Mijn auto staat eigenlijk nooit in zijn N. Of in Park of in een versnelling. Strange!
855R & C70 T5 cabrio automaat

johan850glt170ps

#11
Mijn automaat kruipt ook niet in de N er zit een lock-up op de automaat zo het daar iets mee te maken kunnen hebben, dat die niet naar behoren functioneerd?

verder weet ik ook niks Johan,

job

#12
Kontroleer het nivo van de vloeistof als de auto warm is
na ongeveer 30 min. Auto 2 minuten stationair laten draaien.Dan het schakelpatroon doorlopen en de auto in P zetten.
Check dan het nivo van de vloeistof.
Is dit goed dan kan het ook zijn dat deze te heet is geweest.
Heeft de auto een trekhaak???
Als de vloeistof te heet is geweest moet je de bak laten spoelen en laten voorzien van nieuwe olie.

Dan moet het probleem over zijn. Laat dit doen bij een specialist.

Succes
Job