Roel stelt voor Volvo 850 2.5i 10V Estate

Gestart door Roelbr, 30-05-2012 21:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Roelbr

Sindskort ben ik de de gelukkige eigenaar van een beige Volvo 850 2.5i 10V Estate automaat uit 1994 met 175.000 kilometers op de teller.  De auto is onder andere voorzien van dual zone climate control, een schuifdak, lichtbruin leer, ingebouwd kinderzitje en een leren kinderbankje. De Volvo zit nog heel strak in de lak en is van binnen en van buiten vrijwel smetteloos. Mooi detail vind ik de gekleurde lichtmetalen velgen.

De 850 komt uit Duitsland, waar de eerste eigenaar alle beurten keurig bij een Volvo-garage in Berlijn heeft laten afstempelen. Wat me vooral aan de Volvo bevalt is: rust, ruimte en rijcomfort. We hebben  een Renault Espace IV 2.0 gehad en een Opel Sintra 3.0 V6, maar deze auto overtreft ze alllemaal. Even dachten we in deze barre economische tijden aan een Ford Focus 1.8 TDCI genoeg te hebben. Maar dat was een misverstand: toch te klein, te hard geveerd en dan die dieselturbo die aan het gas hangt en je opjaagt.

Nee, dan de Volvo. Daar wil je helemaal niet hard mee. Deze auto met automaat brengt je juist tot rust. Als 'king of the road' wil je zacht brommend naar je bestemming zweven. Want dat geluid, hé. Dat is toch wel bijzonder. Eerst dacht ik: het zal wel. Maar toen ik de 850 hoorde starten, was ik om. Een heerlijk diep en grommend geluid, sportwagen-achtig, dat veel meer kracht veronderstelt dan er feitelijk aanwezig is. Echt zo'n geluid dat mensen doet kijken. Toch leuk als een man met een nieuwe, dure Audi opkijkt als jij bij het tankstation je oude Volvo start.

De Volvo lust natuurlijk wel een slokje. Maar dat geeft niet. Want als zzp'er ga ik de auto als youngtimer rijden en zo betaalt de Belastingdienst een groot deel van de kosten mee en kan ik bovendien de BTW aftrekken. Het is lekker ongenuanceerd positief verhaal geworden. Maar dat moet toch kunnen op een Volvo-forum?

rogerV701998

rpakuypers

Mooi bak ............... niets rijdt lekkerder dan een 10V automaat en heeft zo'n heerlijke roffel  :P

Groet,
Roger

rifwachter

Hallo Roel,

Welkom op het forum.

Veel plezier met deze mooie volvo.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

grijzev70tdi

Dat is een hele mooie! Ik heb hem op Marktplaats zien staan, prachtexemplaar!

Heel veel plezier ermee!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

verron

Hallo Roel,

Welkom hier op dit nuttige en vooral gezellige forum ;D  Werkelijk prachtige 855  :eusa_clap: Veel plezier ermee!

Groeten Verron
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

rogerV701998

Citaat van: rpakuypers op 30-05-2012 21:43:38
Mooi bak ............... niets rijdt lekkerder dan een 10V automaat en heeft zo'n heerlijke roffel  :P

Groet,
Roger

Zeg dat wel Roger! ;D

Jans Duiven

Groet,
Roger

Dat vind ik een boute uitspraak Roger .

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 30-05-2012 21:46:06

Heel veel plezier ermee!

volgens mij heb ik hem ook gezien op internet, is het niet een duitser die van 2 oudere mensen is geweest (stond een foto van die mensen bij in de advertentie) voordat hij naar Nederland is gekomen?
Hij was nogal behoorlijk aan de prijs staat me bij.

grijzev70tdi

Citaat van: verron op 30-05-2012 21:51:28
Citaat van: grijzev70tdi op 30-05-2012 21:46:06

Heel veel plezier ermee!

volgens mij heb ik hem ook gezien op internet, is het niet een duitser die van 2 oudere mensen is geweest (stond een foto van die mensen bij in de advertentie) voordat hij naar Nederland is gekomen?
Hij was nogal behoorlijk aan de prijs staat me bij.

Klopt, prijs weet ik zo niet meer, maar die foto ken ik nog wel. Stond V70N naast in een zelfde soort kleur volgens mij
Grolsch, het klinkt al lekkerder

rpakuypers

Citaat van: Hans Duiven op 30-05-2012 21:50:58
Mooi bak ............... niets rijdt lekkerder dan een 10V automaat en heeft zo'n heerlijke roffel  :P

Groet,
Roger

Dat vind ik een boute uitspraak Roger .

Dat mag Hans. Gelukkig leven we in een land van vrije meningsuiting .................... en gelukkig maakt zo'n 10V geen knetterend geluid  :P

Groet,
Roger die ook graag in zijn ex V70 TDI reed

volvobug

Welkom hier, mooie wagen, heerlijk motortje en weinig kilometers!

Op de derde foto, wat zit er voor "ding" tegen het zijpaneel gemonteerd, net onder het raam?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

dikke wagen man, mooi interieurtje! me like!  :D
Wat voor kleur zijn de wielen dan? Ook champagne?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

verron

Citaat van: volvobug op 30-05-2012 23:52:22
Welkom hier, mooie wagen, heerlijk motortje en weinig kilometers!

Op de derde foto, wat zit er voor "ding" tegen het zijpaneel gemonteerd, net onder het raam?

Lijkt me voor een bagageruimte afdekking?

mehn

Citaat van: verron op 31-05-2012 07:24:28
Citaat van: volvobug op 30-05-2012 23:52:22
Lijkt me voor een bagageruimte afdekking?

Dat is inderdaad de bevestiging voor de oude rolhoes, de versie met die hoedenplank er aan vast.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: