De Silversand Schicht

Gestart door Lammert, 30-05-2012 22:07:24

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: antraciet op 30-05-2012 22:33:49
Vrouw en kids kunnen zich hier prima vermaken hoor  :eusa_whistle: ;) ;D

Ik weet 't, Ar. Alleen wordt minstens vier uur in de auto zitten niet echt gewaardeerd  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 30-05-2012 22:35:45

Ik weet 't, Ar. Alleen wordt minstens vier uur in de auto zitten niet echt gewaardeerd  :eusa_shifty:

Naar zweden is een stukkie langer als 4 uur  :eusa_angel:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 30-05-2012 22:36:38

Ja, maar dat is voor drie weken. Niet voor een dagje  :P

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 30-05-2012 22:38:28
Citaat van: grijzev70tdi op 30-05-2012 22:36:38

Ja, maar dat is voor drie weken. Niet voor een dagje  :P

Heb nog wel een paar bedden vrij hier ;D

oke ontopic, we vervuilen de blog een beetje :eusa_shifty: :-[
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Lammert

Citaat van: elianmars op 30-05-2012 22:32:43

Ah, ik ben niet de enige die graag tijd vrij maakt voor de kids en de hobby wat naar achteren schuift  :D  ;)

Mooie wagen! R bumper er onder en klaar  :eusa_drool:
Was ik nog vergeten, maar staat erbij nu :) . De optische tuning staat wel wat onderaan de prioriteiten lijst, eerst stage 0.

Lammert

Zo, afgelopen zaterdag met Dirk aan het sleutelen geweest (hoewel... hij deed al het werk ;) ) Ed kwam ook nog even langs met 12.000 liter bier, maar moest dat helaas elders afleveren.

Anyway: mijn carterontluchting is nu weer in orde :eusa_clap: . Bleek tijdens het vervangen dat ook beide vacuümslangen gebroken waren, waardoor er valse lucht in t spruitstuk kwam :( . Gek genoeg niets van gemerkt, want de turbo deed altijd netjes zijn werk. Denk dat de isolatie rondom de slangetjes het aanzuigen van valse lucht ietwat bemoeilijkt heeft. De slangetjes vervolgens gerepareerd met wat stukken flexibele slang. De turbo doet nu nog beter zijn werk, en slaat nu eerder aan, scheelt zo'n 300 rpm schat ik zo. Ook nog een lekkende oliedop geconstateerd, maar dat zijn de reparaties die ik ook zonder Dirk kan uitvoeren  :angel:

Als klap op de vuurpijl bleek mijn blok ook misbruikt te zijn door eekhoorns voor hun wintervoorraad:

Daar kwam dus die geroosterde noten geur vandaan :eusa_doh: ik ken de eekhoorn, en ik ken de notenboom.

Tenslotte nog geprobeerd één koplampwisser te vervangen, maar tevergeefs: de vervanger was ook dood, en de ene die het nog deed de laatste keer dat ik keek was ondertussen ook overleden. Stekker er uit en tijd/geld aan andere dingen gaan besteden.

Piere

Citaat van: Lammert op 03-06-2012 22:40:42
Tenslotte nog geprobeerd één koplampwisser te vervangen, maar tevergeefs: de vervanger was ook dood

Is dat die dan die je van mij hebt overgekocht? But, but, but, ik had'm hier nog getest en hij werkte  :-\
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Lammert

Citaat van: Piere op 03-06-2012 23:17:13
Tenslotte nog geprobeerd één koplampwisser te vervangen, maar tevergeefs: de vervanger was ook dood

Is dat die dan die je van mij hebt overgekocht? But, but, but, ik had'm hier nog getest en hij werkte  :-\
Was inderdaad die van jou, maar no problemo. Mijn rechter koplampwisser werkte destijds ook nog... Nu zijn ze in ieder geval aan beide kanten gelijk (kapot) ;)

Piere

Citaat van: Lammert op 06-06-2012 13:54:47

Was inderdaad die van jou, maar no problemo. Mijn rechter koplampwisser werkte destijds ook nog... Nu zijn ze in ieder geval aan beide kanten gelijk (kapot) ;)

Hmmnja, maar toch een beetje *** dat hij nu niet meer werkt >:(
Ik heb er nog eentje liggen, laat maar iets weten als ik'm moet opsturen, rechts heb ik ook nog ergens denk ik ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Lammert

Citaat van: Piere op 06-06-2012 19:33:52
Citaat van: Lammert op 06-06-2012 13:54:47

Hmmnja, maar toch een beetje *** dat hij nu niet meer werkt >:(
Ik heb er nog eentje liggen, laat maar iets weten als ik'm moet opsturen, rechts heb ik ook nog ergens denk ik ;)
Thanks, maar ik sla even over, ik heb nu gezien wat er allemaal uit de weg moet om die rechter koplampwisser te vervangen ;)

Lammert

Zo, gister een setje (5x) Columba's opgehaald in Twente voor de winterbanden straks (vooruitdenken... over 6 mnd zijn ze weer duur). Overigens: mooie omgeving toch daar :D , was lekker touren met de schicht.

De bandjes moeten er nog af en ze hebben nog wel een opknapbeurtje nodig. Hopelijk zijn ze wat recht.. maar goed ze waren goedkoop, tenminste, dat denk ik (135 euro voor 5 stuks?)

Boeijke

Citaat van: Lammert op 07-06-2012 15:30:32
Zo, gister een setje (5x) Columba's opgehaald in Twente voor de winterbanden straks (vooruitdenken... over 6 mnd zijn ze weer duur). Overigens: mooie omgeving toch daar :D , was lekker touren met de schicht.

De bandjes moeten er nog af en ze hebben nog wel een opknapbeurtje nodig. Hopelijk zijn ze wat recht.. maar goed ze waren goedkoop, tenminste, dat denk ik (135 euro voor 5 stuks?)

Dat is zeker niet duur als ze recht zijn.

Lammert

Vandaag een rondje Renkum --> Harlingen --> Den Bosch --> Renkum gemaakt. Een kleine 500km gereden, waarvan 95% snelweg met verbruik ongeveer 1:12 bij een beschaafde 120 á 130 km/h :eusa_clap:

Moest onderweg nog wel even een dikke €100,- afrekenen bij de pomp, went nog steeds niet echt :(

Lammert

Zojuist weer €100,- afgerekend, maar dit maal om de airco af te persen (200ml eruit) en bij te vullen (865ml erin) --> Hij wordt weer ijskoud, best prettig met dit weer  ;D

Lammert

Even geleden alweer. Ik kom net bij Dirk vandaan, met een verse APK  :eusa_clap: Voor de prijs van 2 wisserbladen, een knipperlicht en een maar milliliter lak voor een dof achterlicht kan de Silversand Schicht er weer een jaartje tegenaan. Dirk, wederom bedankt!