4 gas meting

Gestart door volvo Rob, 31-05-2012 19:49:41

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Hallo, er is iets vreemds aan de hand met mijn auto tijdens de APK. Een vriend van mij werkt bij een garage waar ik mijn auto altijd laat keuren. hij komt tijdens de 4 gas meting er achter dat de auto niet door de APK komt. Ik ben bij de dealer (Broekhuis Assen) geweest om dit nogmaals te checken en hier komt hij wel door de meting heen, rara hoe kan dat.

ik zoek een antwoord op dit misterie, aangezien mij wordt verteld dat alle meet apparatuur half jaarlijks wordt geijkt.

Jack v

waarschinlijk niet voledig op temperatuur geweest?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvo Rob

Nou ja wat is op temperatuur, en heeft dat er echt mee te maken? Ik weet wel dat je af en toe moet blazen met deze motoren om de kat even schoon te fikken.

Boeijke

Meting met een "koude" motor zal andere waardes geven bij de meting als een meting met "warme" motor.
En dan bedoel ik toch wel minimaal een half uurtje gereden te hebben

volvo Rob

Ja oke, want ik kom met een koude motor bij de volvo dealer terwijl ik iedere keer met een warme motor bij die garage kom waar hij gekeurd wordt, is dat de verklaring?

Boeijke

Nope...

Een warme motor zal minder uitstoot geven als een koude.
Ga bijna denken dat de apparatuur niet  juist is of de meting niet goed gedaan is.

Anders bij de dealer laten keuren als ie voor de rest goed is. Heb je je APK tenminste, kun je daarna verder zoeken naar een eventueel probleem. Staat genoeg over geschreven op het forum. Zoek maar eens op uitstoot.