Arnie82 / Volvo rijder in spé... *EDIT* Volvo aangeschaft!

Gestart door Arnie82, 31-05-2012 20:01:42

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Hallo allen... Voordat ik mensen ga overspoelen met vragen vind ik het wel net zo netjes me even voor te stellen.
Mijn naam is Arnold, 29 jaar en woonachtig in IJsselmuiden.

Momenteel rij ik in een Seat Leon 2.0TDI business line maar voor deze Spanjaard heeft een SAAB 9-3 op LPG mij drie jaar lang bestookt met Zweeds comfort.

Vandaar dat ik me nu zit te orienteren op een Volvo... De keuze ligt nu op een 850 of een v70 classic. Reden hiervoor is dat deze nog steeds het klassieke, tijdloze karakter van een flinke Volvo hebben maar alwel modern genoeg zijn om pakweg 35dkm per jaar comfortabel te kunnen rijden. (airbags, airco etc)

De bedoeling is om een frisse Volvo aan te schaffen en daar vervolgens een LPG installatie in te zetten... Hopelijk kan ik hier eea aan kennis vergaren voorafgaand aan een aankoop... Tot die tijd blijft de (best wel vlotte) diesel me nog wel even verplaatsen  ;D

Wordt vervolgd...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

rogerV701998

Welkom hier en succes met je zoektocht.

grijzev70tdi

Welkom hier! Veel succes met je zoektocht. Neem aan dat je een Estate zoekt?  :eusa_shifty: ;D

Groet Jasper uit het wonder mooie Lochem
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Arnie82

Het is zover... Gisteren een mooie 5 cylinder aangeschaft.

Het is een zilvergrijze V70 2.3 T5 Exclusive uit de eerste maand van 1999 geworden. De auto is nog in zeer goede staat, origineel en heeft net over de 2ton ervaring.
De komende tijd gaan er nog wel wat kleine dingen gedaan worden aan de auto... o.a.:

* grondige schoonmaak- en poetsbeurt
* kleine mankementjes verhelpen
* klein deukje restylen
* andere radio (wellicht 2din navi) en inbouw audio van vorige eigenaar verbeteren
* GSM dakantenne en microfoon van de originele inbouw verwijderen (iemand tips?)
* 3e bankje verwijderen (iemand tips?)
* LPI inbouwen
* parkeersensoren inbouwen
* en vast nog wel wat meer als we eenmaal bezig zijn...

Zal zsm even wat foto's online zetten...

'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

)()()sT

Nice! Heeft ie nog wel hydraulische stoters? De meeste die echt begin '99 zijn wel.

Arnie82

En bij deze even wat beeld bij de tekst... (de Leon naast de Volvo is de auto die vervangen is door de T5)

Arnie82

Citaat van: )()()sT op 15-07-2012 09:38:39
Nice! Heeft ie nog wel hydraulische stoters? De meeste die echt begin '99 zijn wel.

Begin 1999 en dus idd met hydro stoters... De vaste stoters zijn voor de 2.5 pas in mei 1999 gekomen en ik meen voor de 2.3 (T5 en R) nog later...

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Arnie82

Julian

Aha, weer zichtbaar inderdaad, ziet er netjes uit, zou hem vooral origineel laten. Misschien het binnenste gedeelte van je grille zwart maken? zou wel mooi staan met zilver denk.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Henk855

Citaat van: Julian op 16-07-2012 21:28:44
Aha, weer zichtbaar inderdaad, ziet er netjes uit, zou hem vooral origineel laten. Misschien het binnenste gedeelte van je grille zwart maken? zou wel mooi staan met zilver denk.

Binnenste deel van de grille is toch zwart of heb ik een verkeerde bril op?

Mooi hoor zo'n zilveren roffel
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Julian

Nee Henk, het binnengedeelte is gewoon de oude originele grille, als je het wilt vergelijken kijk dan naar die Seat ernaast, die heeft wel zwart binnenwerk, is inderdaad wel moeilijk te zien :P

Arnie82

De bedoeling is zeker om hem origineel te houden... Wel zit ik nog in twijfel of ik er antraciet 17" velgen van een T-5R op zal leggen... Antraciet op zilver is wel fraai naar mijn mening.

De wielen die er nu onder zitten zijn origineel en netjes... ach... eerst maar even gaan focussen op het lijstje "to do's" dan kan ik de velgen keuze wellicht in de winter wel maken als de auto op zijn winterstaal staat.

Qua grille... misschien is een grille van een XC (met blokjes) een fraaie upgrade. (maar dit is nu even geen prioriteit voor me...)

Ben nu wel even aan het kijken naar de audio... een van de vorige eigenaren heeft eea veranderd aan de luidspreker set-up waardoor het klankbeeld nu zwaar naar achteren ligt.
Morgen maar eens kijken hoe deze persoon dit allemaal gedaan heeft... (er zit onder andere een aftermarket versterkertje onder de voorstoel) Ik denk dat ik een dubbel-din headunit ga plaatsen met USB mogelijkheid en bluetooth aangevuld met 2 composet's (voor & achter dus) en indien nodig een klein actief subje...

Vooralsnog rijdt de 5 cylinder heerlijk, al mag hij wel vlot over gaan naar LPG want hij lust wel een slokje...  :o

Julian

Citaat van: Arnie82 op 16-07-2012 22:32:43
De bedoeling is zeker om hem origineel te houden... Wel zit ik nog in twijfel of ik er antraciet 17" velgen van een T-5R op zal leggen... Antraciet op zilver is wel fraai naar mijn mening.

De wielen die er nu onder zitten zijn origineel en netjes... ach... eerst maar even gaan focussen op het lijstje "to do's" dan kan ik de velgen keuze wellicht in de winter wel maken als de auto op zijn winterstaal staat.

Qua grille... misschien is een grille van een XC (met blokjes) een fraaie upgrade. (maar dit is nu even geen prioriteit voor me...)

Ben nu wel even aan het kijken naar de audio... een van de vorige eigenaren heeft eea veranderd aan de luidspreker set-up waardoor het klankbeeld nu zwaar naar achteren ligt.
Morgen maar eens kijken hoe deze persoon dit allemaal gedaan heeft... (er zit onder andere een aftermarket versterkertje onder de voorstoel) Ik denk dat ik een dubbel-din headunit ga plaatsen met USB mogelijkheid en bluetooth aangevuld met 2 composet's (voor & achter dus) en indien nodig een klein actief subje...

Vooralsnog rijdt de 5 cylinder heerlijk, al mag hij wel vlot over gaan naar LPG want hij lust wel een slokje...  :o

Dat ligt vooral aan je zware of juist lichte rechtervoet