permanent verwijderen van de aandrijfas HO

Gestart door victorschut, 31-05-2012 23:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

Hallo,

Volgens mij moet je ook je visco verwijderen dit om te voorkomen dat deze olie gaat lekken (dan heb je ook een nieuwe visco-koppeling nodig en dat zou zonden zijn), dit komt omdat de visco dan door achterwielen wordt aangedreven en niet door de cardanas.
Hang me er niet aan op maar ik dacht dat de visco maar 1 kant op kon werken vanwege de lamellen die erin zitten en dus geen grip krijgen, dit gebeurd normaliter namelijk alleen de andere kant op. Als je voorbanden slippen draait de cardanas ook heel snel mee waardoor de lamellen uitslaan en vervolgens er een vaste verbinding ontstaat via de visco-koppeling tussen de voor een achterbanden.

Mocht het zo zijn dat je toch weer awd gaat rijden let dan ook op het banden profiel, meer dan 2 mm verschil kan leiden tot overmatige frictie waardoor je HO gaat slijten en er vervolgens geen verbinding meer is tussen de voor en achterbanden. Dit leidt weer tot een kapotte visco-koppeling zoals hierboven beschreven.

Hopelijk heb je er wat en sowieso heel plezier van je auto.

Gr Roel tevreden R AWD bestuurder.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

BBS

Ik rijd ook met AWD systeem. Tot nu toe gewoon tot volle tevredenheid. (klopt nu op blank eiken hout...)
Als je normaal rijd, de banden in de gaten houd kan het AWD systeem best wat hebben. Gaat het stuk kun je het dan er alsnog tussenuit halen. ;)
Net als bovenstaande verhalen zou ik het er gewoon tussen laten zitten. Je zuto wordt er niet sneller van, dat extra gewicht houd je toch ;)

En het rijd gewoon een stuk relaxter 8)
Volvoloos....