Type remvloeistof?

Gestart door Lampje, 02-06-2012 11:32:04

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Welk type remvloeistof gaat er eigenlijk in mijn roffel (ik kom van de motorfiets)?

Hoeveel CC voor een complete vervanging van alle vloeistof rondom?

Op de motorfiets vervanging ik het per klauw. Hoe doe je dat met een auto, klauw voor klauw?

Hoe weet je dan dat alle klauwen / leidingen / ABS alles vervangen is?

Sorry voor de domme vragen, nog nooit eerder gedaan ;D

thuur

Heb je al eens gezocht op het Volvo850Forum?

Gr :eusa_think:

Misha

Citaat van: thuur op 02-06-2012 11:44:03
Heb je al eens gezocht op het Volvo850Forum?
Waar ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

NinaPaul

Citaat van: Lampje op 02-06-2012 11:32:04
Welk type remvloeistof gaat er eigenlijk in mijn roffel (ik kom van de motorfiets)?

Hoeveel CC voor een complete vervanging van alle vloeistof rondom?

Op de motorfiets vervanging ik het per klauw. Hoe doe je dat met een auto, klauw voor klauw?

Hoe weet je dan dat alle klauwen / leidingen / ABS alles vervangen is?

Sorry voor de domme vragen, nog nooit eerder gedaan ;D

Ja, ook met een auto per klauw. Hele circuit is ongeveer 0,6 liter (liter busje is dus genoeg) dot 4, maar dit staat ook in het boekje.

Verste weg van hoofdremcilinder beginnen. Dus ra, la, rv, lv. (ik doe meestal 0,2l per klauw) Wel op tijd bijvullen.
Ik heb een automaat, maar het kan zijn dat ook de koppeling op hetzelfde vaatje zit aangesloten, dan kan je het best deze ook vervangen.

Stoppen doe je wanneer de vloeistof helder is, of bv na een bepaalde hoeveelheid.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

..Maar: er zijn ook verschillende kleuren remvloeistof.

ATE heeft blauw en amber, dat maakt het nog makkelijker om te zien 'of je er bent'.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lampje

Nee, ik heb nog niet gezocht met de zoekfunctie. Wel even een paar pagina's diep gebladerd in het onderdeel Remmerij hier. Vandaar mijn vraag.

Met de tips kan ik beslist wat!

Remvloeistof ATE DOT 4 één liter. Dat gaat 'm worden!

Bedankt allemaal voor de tips!