Koppelingscilinder lek, maar welke

Gestart door ed, 02-06-2012 15:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Ik krijg vandaag opeens de 850 niet meer in zijn volgende versnelling. De koppeling koppelt nog wel goed. Als de auto uit staat gaat schakelen heel soepel. Ik neem aan dat er lucht in de koppeling zit. Dus even ontlucht vandaag, maar dat haalt niets uit. Ik denk dus dat er een koppelings cilinder is overleden. Maar welke is het dan, de master of de slave? Is er een truukje om te achterhalen welke stuk is?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jack v

als de hulpkoppelingscilinder lek is kun je zien door even het rubbertje naar voren te schuiven dan loopt de olie er wel uit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ed

Is het niet zo dat als hij lucht aanzuigt er niets naar buiten hoeft te lekken? Ik kon in elk geval nergens lekkage ontdekken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

razorx

Bij Saskia zag de lekke slaafcilinder er zo uit:

Een vrij duidelijk geval. ;)

ed

Bij mij zijn beiden droog. Zijn de beiden demontabel zodat ik kan zien welke de dader is?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

jwrtuning

Ik heb ruim 2 maand geleden een nieuwe R koppeling + drukgroep laten monteren.
Heeft eventjes heel lekker licht gekoppeld, maar nu begint het toch wel weer zwaarder aan te voelen.

Kan het zijn dat mijn koppelingscilinder aan vervanging toe is?
Ik weet trouwens niet waar dat ding zit, en dat het er zelfs twee zijn  ???

Lampje

Aan eentje heb je d'r niks; dan loopt de vloeistof er aan de andere kant uit.

Bij je KTM zitten er toch zeker ook twee??

jwrtuning

euh... ja, zo had ik het nog niet bekeken ;)
kan er een verband liggen met de zwaardere bediening? voelt soms ook een beetje schrapend aan als ik de koppeling laat slippen. koppeling is nieuw.
maar ik duik wel even in de zoekfunctie, zal dit draadje niet verder vervuilen

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

francois

bij estate service krijg je een nieuw rubbertje


ik geloof 7.50 


grfr

ed

Is dat voor de master of de slave cilinder?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Even nagevraagd, maar ze hebben die niet. Ben je niet in de war met de remcilinder?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!