spiegelkappen en spoiler spuiten

Gestart door spider, 02-06-2012 19:25:46

Vorige topic - Volgende topic

spider

Het geel (CY) van de spiegelkappen en de achterspoiler is behoorlijk verkleurt. Het is een stuk lichter dan de rest van de auto. Omdat ik toch de linker hoek van de achterbumper moeten spuiten (een of andere Amsterdammer was nog niet wakker), wil ik dat meteen meenemen. Dat gaat natuurlijk het makkelijkste als de spoiler en de spiegelkappen gedemonteerd worden. Nu heb ik hier al gelezen dat dat een originele spoiler niet gelijmt zit en dat je daar alleen de boutjes in de hoeken van de klep hoeft los te draaien. Dat lijkt niet al te ingewikkeld. Kunnen de kappen van de spiegels er ook eenvoudig af? Ik zag dat als je de spiegel inklapt er twee gleufjes zitten. Is het een kwestie van die indrukken om de kap (het gekleurde gedeelte) er af te kunnen klikken?

Boeijke

Spiegelglas er voorzichtig afhalen en dan zie je de lipjes zitten waar de kap mee vast zit.

Speigelglas kun je zo los trekken, maar wees voorzichtig. Breekt ook makkelijk.

ulkeman

spiegels verwijderen is,
het glas er uit wippen.
dan zie je 4 lipjes ( van de kap zelf.)
die kun je met een punt tang of iets dergelijk in drukken en trek je de kap er zo af.
let op deze lipjes zijn 15 jaar oud en willen breken.

spoieler demonteren.
bekleding los maken stekker van derde remlicht los nemen.
de bedrading er uit trekken.
de 4 bouten los draaien en de spoiler er af trekken.
er wil nog wel is dubbelzijdig tape onder zitten dus kan nog best vast zitten zonder de bouten.

succes.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen