onderhoudsschema Volvo V70 (2006 D5 geartronic)

Gestart door PaulBroere, 03-06-2012 00:03:28

Vorige topic - Volgende topic

PaulBroere

Hallo,

Bij heel veel auto's die ik heb gehad stond er altijd in het instructie-/onderhoudsboekje een schema waarop je kon zien welke onderdelen bij elke kilometerstanden vervangen moesten worden.

Helaas kan ik dit niet vinden in het onderhoudsboekje/instructieboekje van de V70 D5 (uit 2006) van een kennis.

De auto heeft al zijn beurten in het verleden bij de Volvo-dealer gehad, dus alle zaken zijn waarschijnlijk precies volgens schema vervangen.
De auto is nu aan een beurt toe, maar ik wil graag zelf de olie en oliefilter vervangen, maar als bv het luchtftilter of de brandstoffilter vervangen zouden moeten worden, dan kan ik dat gelijk meenemen.

Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Sbv

Welke beurt is het en wat voor motor D5, maar dan....is het een 5 bak(20000 km interval) of 6 bak (300000 km interval)

PaulBroere

het is de facelift D5 geartronic met roetfilter...
185 pk en 6-bak (automaat) dus.

zal een 180.000 beurt worden (auto staat al op 183.000)
laatste beurt was bij 149.700

Ik heb al een paar litertjes "Castrol SLX Professional Longtec 0W-30 for Volvo" besteld, maar voodat ik een oliefilter bestel wil ik weten wat ik eventueel nog meer nodig heb.

Auto's:
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Sbv

Distributie al gedaan ? Deze moet rond de 150000 voor een model 2006 of 180000 voor model 2007. Verder het reguliere.

Ik heb je net een email gestuurd met een uitdraai

arjenT5R

opzouten ga maar lekker naar volvo-forum! ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

PaulBroere

@Sbv: bedankt voor je e-mail!

Ik weet eergelijk gezegd niet of de distributie al gedaan is... is dat niet bij 150.000 gedaan, dan zal dat eigenlijk toch nu wel moeten...

Ik ga iig even het lijstje af of er nog meer dingen tussen staan.

p.s.: mijn excuus voor vervuiling van dit forum met vragen over een nieuwere v70... ik kom straks wel weer met issues en topics over mijn 850  ;D
Auto's:
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Jeroentjuh

Distributie, waterpomp, rollen, multiriem, brandstoffilter, luchtfilter, olie, oliefilter. Kijk ook meteen of je wervelklep stangetje er nog op zit...... :eusa_whistle:

Hans Duiven

Citaat van: PaulBroere op 03-06-2012 15:01:24
@Sbv: bedankt voor je e-mail!

Ik weet eergelijk gezegd niet of de distributie al gedaan is... is dat niet bij 150.000 gedaan, dan zal dat eigenlijk toch nu wel moeten...

Ik ga iig even het lijstje af of er nog meer dingen tussen staan.

p.s.: mijn excuus voor vervuiling van dit forum met vragen over een nieuwere v70... ik kom straks wel weer met issues en topics over mijn 850  ;D

Ik snap het wel. Op het volvoforum duurt het soms lang voor je een antwoord krijgt  ;D

Sbv

Als distributie niet gedaan is dan zou ik deze zsm wel gaan doen

Johann

Zou toch Bart Samsom even vragen ivm de garantie..