Kapotte accu?

Gestart door ghertzberger, 03-06-2012 21:59:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ghertzberger

Net even door de handleing "lekstroom, accu, dynamo en de rest" heen gebladerd, maar heb geen doorslaggevend antwoord kunnen vinden.

Mijn probleem:
Startmotor wil niet rond na twee weken stilstaan.
Accu opgeladen met druppellader (2 dagen).
Na twee dagen (druppellader geeft nog niet 100% aan) meet ik 12.88V.
Vijf seconden later 12.87V => 12.86V => 12.85V je snapt het principe wel...
Dag later is de accu blijven hangen op 12.11V.

Heb ik te maken met een kappote accu?
Leeglopen, is dat kortsluiting in de accu?
Is dit nog de originele accu?


thuur

Het spanningsniveau in de accu stabiliseert pas na een kwartier tot een half uur. De accu geeft dus 12,11 Volt en dat is zo goed als leeg. Een volle accu zal 12,6V geven.

Nee, het is niet de originele accu. Als je een startaccu goed behandelt zal hij een jaar of 7 dienst doen.


Gr 8)

ghertzberger

Thanks thuur,

Is het normaal om na 2 dagen aan een druppellader, nog steeds een lege accu te hebben?

Groet

CeesvanGils

dus een volvo accu is beter thuur ???  :eusa_think:
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

haasje

Citaat van: CeesvanGils op 03-06-2012 22:59:57
dus een volvo accu is beter thuur ???  :eusa_think:

Hoe kom je bij die conclusie?

Citaat van: ghertzberger op 03-06-2012 22:57:51
Is het normaal om na 2 dagen aan een druppellader, nog steeds een lege accu te hebben?
Nee, dan is hij niet goed meer

ghertzberger

Zal ik dan maar een nieuwe kopen?

The Demon

Of een op de sloop scoren. :eusa_wall:

Groet,
The Demon.

Henk855

Ook ik werd geplaagd door een lege accu, startkabel er bij en starten na een uurtje rijden de auto weggezet en een paar uur later weer ,,dood,, >:(
Volvo dealer vraagt 108 euro voor een accu en de sloop vroeg 35 euro voor een accu. Ik naar de sloop en nam een accu mee met stempel: 07-2011 en ook nog eens een 75 Amp / u accu die uit een 855 TDI kwam.

In dit geval een goede vorm van recycling.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

jeroen74

Akkus worden zowiezo voor 99% recycled ;)

De kans is groot dat die akku al een tijdje leeg is, en 1 ding waar auto akkus niet tegen kunnen is diep ontlading. Die 75Ah is waarschijnlijk nog maar de helft.

Henk855

Citaat van: jeroen74 op 04-06-2012 13:16:45
Akkus worden zowiezo voor 99% recycled ;)

De kans is groot dat die akku al een tijdje leeg is, en 1 ding waar auto akkus niet tegen kunnen is diep ontlading. Die 75Ah is waarschijnlijk nog maar de helft.

@Jeroen: Een accu van 07-2011 waarom zou die volgens jou nog maar de helft zijn?
Hij is uit een rijdende TDI gekomen en heeft bij het bedrijf een week op de plank gestaan, ik vraag me dus eigenlijk af wat je bedoeld met je antwoord?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

jeroen74

Als ie maar een week stilgestaan heeft zal er weinig aan de hand zijn ;)

Maar als hij langer op de plank had gestaan, zeg een half jaar, is de kans groot dat ie compleet ontladen is, en daar houden ze niet van.

The Demon

Een half jaar op de plank is lang niet zo erg als een half jaar in een auto met de diverse kleine lekstroompjes en/of kleine verbruikers als een alarm want die laatste trekken hem langzaam leeg.

Een accu die jij nieuw koopt heeft vanaf de fabriek ook een tijd ongebruikt gestaan in de diverse magazijnen.
Daarom kan je weleens een kapotte kopen die "nieuw" is.

Groet,
The Demon.

peteRRR

Citaat van: ghertzberger op 03-06-2012 22:57:51
Thanks thuur,

Is het normaal om na 2 dagen aan een druppellader, nog steeds een lege accu te hebben?

Groet

Stel dat de accu binnenin nog goed is wil het wel eens zijn dat de start van het opladen een probleem is met de 1ne lader gaat dit wel goed en met de andere lader geeft het spul geen
respons ook na 2 dagen niet.
Je kan de accu evt even met de lader voor de kachel zetten ( opstart ) en dan naar een half uur weg halen zodat de lader het zelf verder kan.

Je kan de accu laten doormeten of tie kapot is of dat tie nog goed is.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

antraciet

Citaat van: ghertzberger op 03-06-2012 21:59:13
Net even door de handleing "lekstroom, accu, dynamo en de rest" heen gebladerd, maar heb geen doorslaggevend antwoord kunnen vinden.

Mijn probleem:
Startmotor wil niet rond na twee weken stilstaan.
Accu opgeladen met druppellader (2 dagen).
Na twee dagen (druppellader geeft nog niet 100% aan) meet ik 12.88V.
Vijf seconden later 12.87V => 12.86V => 12.85V je snapt het principe wel...
Dag later is de accu blijven hangen op 12.11V.

Heb ik te maken met een kappote accu?
Leeglopen, is dat kortsluiting in de accu?
Is dit nog de originele accu?

http://dl.dropbox.com/u/13601112/Accu.jpg

Accu is waarschijnlijk overleden. Even aan de accutester en je weet het zeker  ;)

groet Arjen

CeesvanGils

Het spanningsniveau in de accu stabiliseert pas na een kwartier tot een half uur. De accu geeft dus 12,11 Volt en dat is zo goed als leeg. Een volle accu zal 12,6V geven.

Nee, het is niet de originele accu. Als je een startaccu goed behandelt zal hij een jaar of 7 dienst doen.


Gr


Door deze opmerking heb ik mijn reactie geplaatst!!

groeten Cees
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.