afslaan van de moter

Gestart door Frank66, 21-08-2004 16:00:42

Vorige topic - Volgende topic

Frank66

Hallo allemaal.

sinds een jaar ben ik in het bezit van mijn 850 glt estate met een originele volvo/vialle lpg installatie, ik heb zo'n 35000 km zonder problemen kunnen rijden op gas en benzine maar op een bepaald moment begon de auto koelvloeistof te lekken bij de verdamper, de auto lipe natuurlijk uiterst beroerd op gas maar op benzine liep ie ook een stuk slechter, ik heb een afspraak gemaakt bij van Roosmalen in Den bosch om de verdamper te laten vervangen ( waren ook nog eens het goedkoopst hiermee) en na montage van de verdamper werd ik gebeld dat m'n stappenmoter van de lpg installatie kapot was en vervangen moest worden en dat de benzinedrukregelaar ook aan gort was en dat deze ook vervangen moest worden. Omdat ik nog lang plezier wil hebben van m'n glt-tje heb ik dat natuurlijk meteen laten doen. Maar, ik ben nu 2 maanden en zo'n 4500 km verder en de wagen rijd weer net zo beroerd als toen de verdamper kapot was, er zit echt wel een nieuwe verdamper in, hij verbruikt geen koelvloeistof en per 7500 km mag ik een halve liter olie bijvullen dus dat is ook niet noemenswaardig bij een km-stand van 340000 km, voor ik 'm weer naar de dokter breng wil ik eerst hier eens m'n licht opsteken, voor de duidelijkheid, de wagen krijgt op tijd z'n onderhoud, bougie's +kabels + verdelerkap zijn vervangen en het probleem word erger bij vochtig weer, ik heb al op de zoekmachine met diverse opdrachten gezocht maar ik kom er niet uit,  lambdasonde lampje brand niet

gr. Frank
+ donkerblauwe amazone 4-deurs 1967

Frank66

da's een leuke vraag, ik heb de originele gebruikershandleiding erbij, de auto is afgeleverd eind januari 1994, de gasinstallatie is afgeleverd op 25-02-1994, de volvodealer die de auto afleverde is B. Muller uit Almelo, het is een systeem met een verdamper, maar voor de rest, ik ben ooit blond geboren, weet best wel iets van auto's maar niets van computers, niets van gas en niets van electriciteit en het lijkt me beter dat ik van dat soort dingen en alles wat er mee te maken heeft maar afblijf...................
+ donkerblauwe amazone 4-deurs 1967