4 gastest los van APK??

Gestart door volvo Rob, 05-06-2012 20:16:16

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Hallo, ik ben vandaag bij de dealer geweest voor een apk keuring. tot mijn verbazing wordt de 4 gastest los van de apk in rekeing gebracht. ik dacht te weten dat de 4 gastest voor benzine auto's onderdeel is van de apk.

voor apk wordt 40 euro gerekend incl en daarnaast 18,15 euro incl. btw voor de 4 gastest.

Is dit normaal??

NinaPaul

Ja is normaal.

apk 1 prijs,
afhankelijk van courtuig: roetmeting, 4gassen test, co2 meting
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Citaat van: volvo Rob op 05-06-2012 20:16:16
Hallo, ik ben vandaag bij de dealer geweest voor een apk keuring. tot mijn verbazing wordt de 4 gastest los van de apk in rekeing gebracht. ik dacht te weten dat de 4 gastest voor benzine auto's onderdeel is van de apk.

voor apk wordt 40 euro gerekend incl en daarnaast 18,15 euro incl. btw voor de 4 gastest.

Is dit normaal??

k kan het niet duur vinden

en zoals bovenstaand al geschreven ja is normaal
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Robster480

APK voor een tientje zie je ook wel eens voorbij komen oftewel; APK is een ruim begrip..
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Rob850turbo

volgens mij mogen bedrijven zelf bepalen wat een Apk keuring kost.

Boeijke

Klopt wel. Is niet te duur ook.
Alleen hoort de test bij de APK. Dus als ze em los berekenen mogen ze dat er wel vantevoren bij zeggen  vind ik.

Als ze zeggen: APK is 40,00. Dan ook APK geven voor dat geld.
Maar dat is mijn mening en de garage waar ik naar toe ga (nee, ik heb die test niet nodig, maar de auto van mijn ouders dus wel)
APK= € 49,00  En geen extra kosten erbij (buiten reparaties dan natuurlijk)

Sem

Bij Ford is APK voor benzine €25,-.. En geloof t of niet.. Bij BMW koste APK voor mijn 330 diesel €10,-!!! Ik vroeg of het n fout was, maar nee.. Ze gaan er vanuit dat ze meestal wel wat mogen/kunnen repareren.

Een 4gas meting is overigens gewoon een naaistreek! Het is precies hetzelfde als Co. Meten, maar dan ff 20 sec op 2500rpm houden, om de kijken of ie afgeregeld wordt. Triest.

volvo Rob

Ik heb navraag gedaan en bij de dealer is het zeer gebruikelijk alles los in rekening te brengen. in veel gevallen doet een universele garage het ook, en slechts enkelen geven enkel een APK keuring op met een all in prijs. Nu laat ik mijn auto meestal keuren door een vriend van mij die bij een universele garage werkt, en het is puur dat ik klant bij hem ben en niet bij de garage waar hij werkt want anders had ik ook apart kunnen betalen. Hij brengt mij 35 euro in rekening en dat is het, maar zijn baas zou mij dus ook +/- 55 euro laten betalen.

grijzev70tdi

Citaat van: Sem op 05-06-2012 23:46:44
Bij Ford is APK voor benzine €25,-.. En geloof t of niet.. Bij BMW koste APK voor mijn 330 diesel €10,-!!! Ik vroeg of het n fout was, maar nee.. Ze gaan er vanuit dat ze meestal wel wat mogen/kunnen repareren.

Een 4gas meting is overigens gewoon een naaistreek! Het is precies hetzelfde als Co. Meten, maar dan ff 20 sec op 2500rpm houden, om de kijken of ie afgeregeld wordt. Triest.

Ach is met roetmeten niet anders hoor.... ook de grootse onzin die er is....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Ik betaalde vandaag 46,05 voor de APK van Olijfje en dat is de standaard prijs.
Olijfje hoeft geen 4gastest en daar krijg je geen korting op want het CO moet wel stationair gemeten worden en dus word het apparaat gebruikt.
Voordeel is wel dat ze minder brandstof van mij staan te verstoken.

Groet,
The Demon.

michel88

k alleen afmeld kosten

er zijn idd verschillen maar hier in de randstad zit gros rond de 30 euro

grijzev70tdi

Citaat van: michel88 op 13-06-2012 17:29:12
k alleen afmeld kosten

werkt bij garage zeker?of goede bekende daar?
Grolsch, het klinkt al lekkerder