Hulp gevraagd defecte motor 2.4 T

Gestart door portugal, 05-06-2012 22:58:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

portugal

Beste  Leden,

Ik help hulp/advies van jullie nodig.
Vorige jaar heb ik een volvo V70 bjr. 2.4 T op g3 (Landi) gekocht van een particulier, met onderhoudsboekje.
km stand was toen 290.000 km., bij 270.000 km was de kop gereviseerd er was ook een nwe. radiator geplaats. Ik heb de auto in onderhoud bij een specialist en heb aardig wat uitgegeven rond de € 2.700 ,- O.a. motorsteunen schokdempers een veerpoot wiellager turboregelklep, lamba sondes lekkage (magneetklep vernieuwd) en nog wat zaken ,daarna was het prima. gas install. is prima. Sinds enig tijd verbruikt de auto koelvloeistof, er was geen plas onder de auto, onder druk plaatsen van het systeem leverde ook niks op. Na loshalen kop is de conclusie scheur in de  kop, en ook het blok . Ruilmotor vinden ze geen optie, te groot risico. Auto kunnen ze opkopen voor weinig, optie een ander auto bij hun kopen. Omdat de auto mij met aanschaf inmiddels rond de € 7000,- heeft gekost wil ik het niet zomaar van de hand doen. Vraag : Wie heeft  ideeen, ik denk aan een reparatie, ruilmotor en reparatie of plaatsen van de ruilmotor, natuurlijk tegen betaling.  Alvast dank groeten Bert. :(

thuur

Weet je waarom de kop is gereviseerd bij 270dkm?


Gr :eusa_think:

Brick90

Ik zou beginnen bij het zoeken van een andere garage die wel bereid is de klant te helpen..

)()()sT

Heel erg vervelend, maar waarom is een ruilmotor geen optie en een "te groot risico" ?
Succes...

portugal


Goedemorgen,

Thuur : Nee ik weet niet waarom de kop is gereviseerd bij 270.000km.

Waarom een risico antwoord van de  garage: De 2.4 T gaat niet samen met gas, het blok wordt al heter als normaal door de turbo en het gas doet er nog een schep bovenop, mocht je een gebruikt blok plaatsen dan weet je niet wat je koopt en kan achteraf weer een koprevisie nodig blijken, dan begin je weer opnieuw. Mijn auto is trouwens een automaat.

Ja ik wil wel een garage zoeken die de klant wil helpen, maar dat is juist de vraag die ik stel.

hvdmountain

En wat denk je dat ze ermee doen, als ze 'm van jou opkopen? Heus niet naar de sloop brengen.

Reparatie is niet echt een optie wanneer je een scheur in kop en blok hebt. Optie is inderdaad een ruilmotor. Risicootje daarvan is dat er met dat blok óók iets aan de hand is.

Sem

2.4 T gaat prima op LPG... Mijn "Volvo"dealer riep ook altijd dat een 2.5/2.4T of T-5 niet op LPG kon ivm met Turbo en hoge temperaturen.. onzin..

Ik heb jaren met een maximaal getunede 2.5T op LPi gereden.. niks aan het handje..  Gewoon een ruilmotor erin uit een benzinewagen met wat minder kilometers.

2.4 T moet wel kleppenstellen...

mehn

Citaat van: Sem op 06-06-2012 10:16:09
Ik heb jaren met een maximaal getunede 2.5T op LPi gereden.. niks aan het handje..

Je slaat de spijker op zijn kop: LPi

Deze heeft een Landi dampgas installatie, dat is niet de beste oplossing voor een turbomotor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wagtendonk

Hi

Heel vervelend!

Maar een nieuw blok is natuurlijk de enige optie
Ik bedoel, wat is het alternatief?
Je hebt er in totaal al 7000 euro aan uitgegeven. Marktwaarde is nu nul, bij wijze van spreken, maar wel 7000 euro geïnvesteerd.
In dit soort gevallen zou ik alleen maar kijken naar wat ik in totaal nog moet uitgeven.
Laten we zeggen dat er nog 6000 euro bij moet inclusief uitbouw en inbouw en wat dies meer zei.
Dan heb je wel een nieuwe auto voor dertien mille!
En je weet wat je hebt!
Marktwaarden zijn voor dit soort auto's sowieso niet zo belangrijk, het gaat erom of je een nieuwe volvo wil rijden voor pak em beet 13000 euro
Ik zou zeggen doen!
Je hebt eigenlijk geen keus. Of wou je (met een andere tweedehandse) weer voor 7000 het schip in?
Dan heb je straks veertien uitgegeven en sta je weer met lege handen.
Dus als je geld hebt voor de nieuwe motor, gewoon doen.

Dat was een.
Twee:

Ik weet niet waarom een 2.4T niet op gas zou kunnen.
Ik heb ze gezien die dat prima doen alleen die zijn niet gechipped.
Low pressure houden en niet jagen, laat hem maar naar de gewenste snelheid toelopen en schop hem er niet heen.
Als er al iets niet goed zou zitten dan lijkt het mij fout te gaan met de combinatie gechipped en gas.
Maar ik ben geen supertechneut, dus check dat goed en misschien is dan maar geen gas een optie en proberen economischer met de auto om te gaan.
Als je wilt kan ik wel even aan mijn eigen Volvo dokter vragen of gas in combinatie met een 2.4 T per definitie niet kan
Nogmaals, ik heb het tegendeel gezien, maar weet ook niet hoe lang die auto's dat hebben volgehouden.

Het blijft vervelend allemaal.
Maar bedenk dat het alternatief een gloednieuw autootje is voor maximaal 7 of 8 duizend euro
Geen idee wat je daarvoor kan kopen
Eh, misschien een Dacia sprinter (bestaat dat?) of zo........ een gechipte?.......op gas??

Sterkte!
Cheers
Tim

)()()sT

Zoals Mehn al zegt is een turbomotor met LPi is eigenlijk een betere combi (en minder "heet").
Er is een verschil tussen een ruilmotor of een nieuw blok hè ;)
Ik heb trouwens bij mijn classic toch voor die laatste optie gekozen...

Sem

Citaat van: mehn op 06-06-2012 10:29:01
Citaat van: Sem op 06-06-2012 10:16:09
Ik heb jaren met een maximaal getunede 2.5T op LPi gereden.. niks aan het handje..

Je slaat de spijker op zijn kop: LPi

Deze heeft een Landi dampgas installatie, dat is niet de beste oplossing voor een turbomotor.
Daar zit wat in..  Dat had ik even niet gezien. ;)  Dan kan je dus wel een andere motor opscharrelen, maar dan heb je straks weer problemen. Of gewoon rustig aan doen..

Ik blijf erbij dat een 2.4T gewoon goed op LPG kan....., maar dan misschien allen LPi.

Sem

Persoonlijk zou ik toch lekker kijken naar wat anders. Je kan best een hoop poen erin hebben gestoken de laatste jaren, maar het blijft een oude auto.. je blijft bezig met die dingen. Koop gewoon een gebruikte V70 met LPi.. zijn vast te vinden. Gewoon zorgen dat je een aantoonbaar onderhouden auto koopt. Ja kan best een ander blokje monteren, maar het blijft er één met een Landi installatie.

thuur

Citaat van: Sem op 06-06-2012 10:50:34
Citaat van: mehn op 06-06-2012 10:29:01
Citaat van: Sem op 06-06-2012 10:16:09
Ik heb jaren met een maximaal getunede 2.5T op LPi gereden.. niks aan het handje..

Je slaat de spijker op zijn kop: LPi

Deze heeft een Landi dampgas installatie, dat is niet de beste oplossing voor een turbomotor.
Daar zit wat in..  Dat had ik even niet gezien. ;)  Dan kan je dus wel een andere motor opscharrelen, maar dan heb je straks weer problemen. Of gewoon rustig aan doen..

Ik blijf erbij dat een 2.4T gewoon goed op LPG kan....., maar dan misschien allen LPi.

Vandaar mijn vraag..


Gr ;)

portugal

Dank voor de berichten,

Ik overweeg om een andere motor in te plaatsen.
Ik  heb Thuur en Dirk gevraagd om een indicatie te geven over de kosten ze denken erover na ik hoor deze week nog van ze.
Wordt vervolgd.

Turbobiker

Citaat van: wagtendonk op 06-06-2012 10:29:37
...
Laten we zeggen dat er nog 6000 euro bij moet inclusief uitbouw en inbouw en wat dies meer zei.
...

Uhm, genoeg mensen die dat voor (stukken) minder dan 1000 doen!

We hebben het hier gewoon over een scandinavische Lego doos, niet over een exotische Italiaan... .
De Tussenpaus