kleppenstoters

Gestart door osie, 09-06-2012 00:51:24

Vorige topic - Volgende topic

osie

Hallo
volvo 850 t5
bj1995
Ik ben tevens mijn b5234t volvo 850 cilinderkop aan het reviseren.
nu wilde ik het blok inelkaar zetten en ik heb 10 nieuwe hydraulische stoters opgehaald
Alleen deze zien er anders uit nummer van de bon op hydraulische stoter is 270886 10x dus nieuwe
Alleen geleverd zijn de 9207830.

nou heb ik de oude hydraulische stoters nog al sik deze erin plaats en de nieuwe er naast bijv zijn de nieuwere veel hoger.
en de oude hdraulische stoters zitten ook vol olie...???

kan iemand mij een verklaring geven en of bijv dat de nieuwe stoters hoger zijn.
als ik namelijk 2 nieuwe stoters plaats in hetcilinderkop zit de nokken as ook iets hoger of perst dat wel naar beneden.

Heeft iemand dit eerder gehad.

Mvg Peter

-D©©©L-

waar heb je het nummer 270886 vandaan ?

foto van de twee naast elkaar geeft een beter idee.
wat is "veel" hoger ? 0,5 mm of 10 mm ?

osie

Citaat van: -D©©©L- op 09-06-2012 00:57:42
waar heb je het nummer 270886 vandaan ?

foto van de twee naast elkaar geeft een beter idee.
wat is "veel" hoger ? 0,5 mm of 10 mm ?

270886 staat op de bon.
en de stoter doosjes  daar staat 9207830 op.
ik de 1mm a 0,5 mm  alleen de nokkenas  staat ook schuin dan.. morgen vroeg kanl ik er wel even een paar foto's te voorschijn.

osie

deze en deze eronder heb ik beide .. toch geven ze de zelfde motor code en bouwjaar aan heel gek..

osie

trouwens de hoogte en diameter beide zijn gelijk...

-D©©©L-

is de werkende hoogte ook gelijk ?

Voor het plaatsen de "nieuwe" stoters in de olie gelegd ?

osie

Citaat van: -D©©©L- op 09-06-2012 01:56:56
is de werkende hoogte ook gelijk ?

Voor het plaatsen de "nieuwe" stoters in de olie gelegd ?

Had ik gedaan.. :)

dit zijn de twee..

bij volvo hebben ze de hydraulische stoters gezocht op een volvo 850 t5 bouwjaar 1995... en dat klopt ook met cilinderkop.
alleeen de rechter is nieuw en die staat hogen ik weet ze kunnen een beetje inzakken als de kleppendeksel erop gedrukt komt.
Maar bij de rechter word hetwel heel strak en heb eerder het idee dat de klep misshcien wel open blijft .. of zit ik hier mis mee..
Is dit een update hydraulische stoter ofzo..???

osie

niemand die mij even uitleg kan geven of mij even wat kan leren???

osie

ik heb gisteren de nokkenas met twee verschillende hydraulische stoters gemonteerd en de cilinderkop op de kop gelegd en de kleppen bediend ..
ik heb er remreiniger in gegoen en gekeken of er bijv een kleine kier tussen zat.

Morgen neem ik de kop mee naar mijn werk en ga ik de kleppen weer bedienen en dan ga ik weer kijken met remreiniger en in de kanalen lucht door blazen kijken of de twee kleppen met de verschillende hydraulische stoters goed sluiten.

De nieuwe hydraulische stoter die hoger licht gaat wel verder open dan de oude.

Piet

9207830 is het nummer van een individuele stoter.
270886  is het nummer van een stoterkit van 20 stoters (van 9207830).
Je hebt dus de goeie stoters.

De grap van hydraulische stoters is dat ze zichzelf instellen voor de juiste klepspeling door de hoeveelheid olie te varieren die ze bevatten.

Dus jah......... de hoogte kan dus varieren afhankelijk hoeveel olie ze bevatten.

Dus gewoon een poosje onder de olie gedompeld houden en monteren.
Na voor het eerst starten hoor je dan een hoop getik totdat ze zich vanzelf naar de juiste hoogte hebben ingesteld.