Bougies

Gestart door Henk855, 10-06-2012 08:28:52

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Vaak lees ik: Zitten er wel originele Volvo bougies in.

We weten natuurlijk allemaal dat Volvo zelf geen bougies maakt maar een fabrikant opdracht geeft deze te maken naar hun specs. Nu lees ik op: http://new.volvocars.com/ownersdocs/1996/1996_850/96850_901.htm
dat de Volvo bougies voor een non turbo de Bosch FR6DC is en voor de turbo Champion RC7GYC, dus als ik het goed begrijp kan ik er net zo goed 5 maal Champion RC7GYC in de 855R draaien en de non turbo rijders de Bosch FR6DC. Of zie ik dat verkeerd?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

gewoon proberen, we horen het graag terug.

peteRRR

Citaat van: JCviggen op 04-04-2007 20:40:57
Citaat van: Turbobiker op 04-04-2007 20:34:55
Gewoon standaard. Werkt perfect, is het goedkoopst en levert precies evenveel vermogen op als veel duurdere 'hoogwaardige' bougies en kabels.

Je hebt overal gelijk in behalve het goedkoopst gedeelte  :-*

Bougies kan je geen pk's mee winnen, enkel verliezen als je rommel koopt...

Ik rij nu met Champion RC7YC plugs van 1€ per stuk en die doen het super (2 heatranges kouder dan standaard)

Gaan enkel iets minder lang mee dan de standaard bougies. Maar voor 5€ per set boeit dat niet zo ;)

Ik heb de Champions ook een jaartje er in gehad en dat ging prima,....alleen met echt warm weer iets ruw onderin.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Citaat van: Oele op 19-08-2009 19:13:51
Jazeker, mooie handel voor de tunert  :eusa_shhh:

Champion RC7YC bromfiets bougies van 3 euro de stuk doen het prima op 1.8 bar  :evil:

Henk855

Citaat van: peteRRR op 10-06-2012 12:17:47
Jazeker, mooie handel voor de tunert  :eusa_shhh:

Champion RC7YC bromfiets bougies van 3 euro de stuk doen het prima op 1.8 bar  :evil:

Als het bromfiets bougies zouden zijn waarom staat er dan op de site van Volvo Car Corporation dat deze er in horen? Ik neem aan dat deze dit niet uit hun duim zuigen. Nogmaals Volvo maakt zelf geen bougies.

Firing order 1-2-4-5-3
Distributor ignition setting Not adjustable
Spark plugs Bosch FR 6 DC (or equivalent)
Turbo: Champion RC7GYC (or equivalent)
Spark plug gap 0.028" (0.7 mm)
Tightening torque 18.4 ft. lbs. +/- 3.7 ft. lbs. (25 Nm +/- 5 Nm)
855R

haasje

kijk eens heel goed naar het nummer.

-D©©©L-

Citaat van: sjors855 op 10-06-2012 15:07:19
Citaat van: peteRRR op 10-06-2012 12:17:47
Jazeker, mooie handel voor de tunert  :eusa_shhh:

Champion RC7YC bromfiets bougies van 3 euro de stuk doen het prima op 1.8 bar  :evil:

Als het bromfiets bougies zouden zijn waarom staat er dan op de site van Volvo Car Corporation dat deze er in horen? Ik neem aan dat deze dit niet uit hun duim zuigen. Nogmaals Volvo maakt zelf geen bougies.

Firing order 1-2-4-5-3
Distributor ignition setting Not adjustable
Spark plugs Bosch FR 6 DC (or equivalent)
Turbo: Champion RC7GYC (or equivalent)
Spark plug gap 0.028" (0.7 mm)
Tightening torque 18.4 ft. lbs. +/- 3.7 ft. lbs. (25 Nm +/- 5 Nm)

wat wil je nou horen ?

Henk855

@ Haasje, ik kijk goed naar het nummer, maar als er iets mee is leg het dan uit dan snap ik het ook.

@ D©©©L, Wat ik wil horen? Ik lees op de site van Volvo Car Corporation dat er in een turbo Champion RC7GYC of een equivalent moet. Wat is den de bougie waar een Volvo merkje op staat is dit dan inderdaad een Champion RC7GYC?

Het gaat mij er om dat als de originele bougie die per set rond de 60 euro kost inderdaad de Champion RC7GYC is dan is deze te koop voor nog geen 7 euro per stuk. Het scheelt dan een paar centen.
Goed de een heeft zat munten in zijn knip de ander wat minder, kan je op een goede manier besparen waarom dan Volvo spekken met een bedrag wat dubbel is?
Daar gaat het om en vandaar dat ik wel eens wil weten: Wat is de originele bougie van Volvo, in elk geval iets wat door een van de grote merken is gemaakt.
855R

Ludo

De RC7 vond je een hele tijd terug op bv ebay voor een euro per stuk.
Ik heb ze geprobeerd, maar vond het niks, JCviggen en BenC70 vonden ze dan weer heel goed...

Voor dat geld vang je geen bult, dus koop en probeer ze, zoals Marco al eerder schreef.

haasje

Champion RC7YC
Champion RC7GYC

Ik weet niet wat het verschil is, maar de typeaanduidingen zijn niet gelijk

-D©©©L-

Citaat van: sjors855 op 10-06-2012 18:53:40
@ Haasje, ik kijk goed naar het nummer, maar als er iets mee is leg het dan uit dan snap ik het ook.

@ D©©©L, Wat ik wil horen? Ik lees op de site van Volvo Car Corporation dat er in een turbo Champion RC7GYC of een equivalent moet. Wat is den de bougie waar een Volvo merkje op staat is dit dan inderdaad een Champion RC7GYC?

Het gaat mij er om dat als de originele bougie die per set rond de 60 euro kost inderdaad de Champion RC7GYC is dan is deze te koop voor nog geen 7 euro per stuk. Het scheelt dan een paar centen.

Voor 35 euro lever ik je een set splinternieuwe volvo bougies. Wel afhalen in zwolle.  ;D

Turbo-Geek

Gewoon op de originele Volvo bougies houden !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

peteRRR

Citaat van: haasje op 10-06-2012 19:04:00
Champion RC7YC
Champion RC7GYC

Ik weet niet wat het verschil is, maar de typeaanduidingen zijn niet gelijk

Deze snap ik ook even niet want de RC7GYC zou voor de turbo motoren zijn en die andere voor de niet turbo motoren ???,en dan de vraag waar staat die G voor ?

Groet.

peteRRR

Hier een uitleg over de nummers op de bougie,..http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente/NL/downloads_not_used_in_downloadarea/ngk_code_zuendkerzen_nl.pdf

Snap even niet hoe dat niet G nummer op het Forum is gekomen,aan de andere kant gingen ze goed een jaartje de RC7YC in de auto. :eusa_think:

Groet.

Henk855

Citaat van: peteRRR op 10-06-2012 20:37:58
Hier een uitleg over de nummers op de bougie,..http://www.ngk.de/fileadmin/templates/Dokumente/NL/downloads_not_used_in_downloadarea/ngk_code_zuendkerzen_nl.pdf

Snap even niet hoe dat niet G nummer op het Forum is gekomen,aan de andere kant gingen ze goed een jaartje de RC7YC in de auto. :eusa_think:

Groet.

Die G komt van Volvo zelf: Turbo: Champion RC7GYC (or equivalent) http://new.volvocars.com/ownersdocs/1996/1996_850/96850_901.htm

@ Turbo-Geek: Maar ook de originele bougies van Volvo, waar dus Volvo op staat is een type van waarschijnlijk Champion. Origineel is een mooi woord maar wat is het?

Een originele accu van Volvo is 100% Varta dus ook de bougies komen ergens vandaan.
855R