Effect chippen 2.5t?

Gestart door Brick90, 11-06-2012 00:26:58

Vorige topic - Volgende topic

Brick90

Na lang zoeken op koekel en ook natuurlijk hier de zoekfunctie gebruikt te hebben, heb ik precies niet gevonden wat ik zocht. Ben nl. benieuwd naar het effect van het enkel laten chippen van een s70 2.5t met een handbak.
Lees wel dat een aantal mensen er blij mee zijn en dat ie sneller, maaaarrrrr hoeveel sneller is sneller? ???  En dan ben ik benieuwd naar de acceleratie en de tussensprintjes, want de top.. NL he.. ::)
Ben ook wel benieuwd of de trekkracht gelijk blijft bij lage toeren, dacht gelezen te hebben dat na het chippen vooral in hoge toeren verbetering zit. Maar op gas kom ik liever niet te vaak boven de 4000 toeren :angel:
Iemand die mij dit toevallig kan vertellen?

Martijn_B

Je gaat richting de 230pk, dus dat is mi een aardige winst tov std vermogen.
Koppel wordt alleen maar hoger, dus ik voorzie geen problemen ookal kom je niet boven de 4k rpm
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Wout309t

Ik zie dat er gas in ligt, welke installatie?
2011 V70 2.0T R-Design MT

NinaPaul

Enkel even kijken of de lpg-injectoren het vermogen kunnen leveren.

Je zal de extra pk's voelen, maar de Nm's meer. (ook wanneer je onder de 4000 rpm blijft)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Citaat van: Wout309t op 11-06-2012 08:04:10
Ik zie dat er gas in ligt, welke installatie?

Niet geheel onbelangrijk inderdaad....

Piet

Citaat van: NinaPaul op 11-06-2012 11:25:48

Je zal de extra pk's voelen, maar de Nm's meer. (ook wanneer je onder de 4000 rpm blijft)

Hoe voel je het verschil tussen pk's en Nm ?

arjenT5R

Citaat van: Piet op 11-06-2012 17:44:42

PK's is hoe hard je de muur raakt, en koppels is hoe ver je de muur mee neemt.

Tsja is een beetje zonde van je auto  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Maar ik wil niet tegen een muur aan rijden. :(
Hoe voel ik dan tijdens het rijden het verschil tussen koppel en vermogen ??

arjenT5R

Citaat van: Piet op 11-06-2012 17:53:49
Maar ik wil niet tegen een muur aan rijden. :(
Hoe voel ik dan tijdens het rijden het verschil tussen koppel en vermogen ??

;D bij mijn dieseltje bijvoorbeeld voel je dat als je er een kar van 3 ton achter hangt dat ie er nog net zo hard aan sleurt als zonder kar. Volgens mij zijn dat koppels   :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

pk's voel je alleen bij max. vermogen. Dus als je bijv. net zoals arjen zegt er een dikke kar achter hangt en ee heuvel oprijdt zul je met meer pk's sneller omhoog gaan.
Koppel is vooral belangrijk in lage en midden toerengebied ivm het vasthouden van de toeren. Hoe meer koppel hoe langer hij de toeren vasthoud.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Koppel is hoe hard je in de stoel gedrukt wordt :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

verron

Nou heb ik er niet zo heel veel verstand van maar door de kenners op dit forum is mij afgeraden een 2.5t te chippen. Reden: een 2.5t heeft dunnere cylinderwanden dan een 2.0, 2.3, of 2.4 waardoor de kans op haarscheurtjes in de cylinderwanden groter worden door de druk.............. De schade die kan ontstaan is groter dan het voordeel wat te behalen valt. Met 2.5t ben je al helemaal niet onder gemotoriseerd...............toch :eusa_think:

Ik zou zoeken naar een T-5 :eusa_whistle:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Piet

Koppel en vermogen zijn direct gerelateerd aan elkaar. Een bepaald koppel levert een bepaald vermogen per RPM
Het verband tussen koppel en vermogen is P = T x omega
Hierbij is P het vermogen in Watt [W], T het koppel in Newton meter [Nm] en omega de hoeksnelheid in radialen per seconde [rad/s].
Arbeid = kracht x verplaatsing in de richting van de kracht, voor een ronddraaiende beweging.

Citaat van: Jack v op 11-06-2012 17:58:44
pk's voel je alleen bij max. vermogen. Dus als je bijv. net zoals arjen zegt er een dikke kar achter hangt en ee heuvel oprijdt zul je met meer pk's sneller omhoog gaan.
Er is geen wezelijk verschil tussen met een aanhanger tegen de heuvel op rijden en zonder aanhanger op een weg zonder helling tegen de rolweerstand en rijwind in rijden.

Het enige wat je naar mijn idee kan voelen is verschil in acceleratie.

verron

Citaat van: Piet op 11-06-2012 18:56:00
Koppel en vermogen zijn direct gerelateerd aan elkaar. Een bepaald koppel levert een bepaald vermogen per RPM
Het verband tussen koppel en vermogen is P = T x omega
Hierbij is P het vermogen in Watt [W], T het koppel in Newton meter [Nm] en omega de hoeksnelheid in radialen per seconde [rad/s].
Arbeid = kracht x verplaatsing in de richting van de kracht, voor een ronddraaiende beweging.

Citaat van: Jack v op 11-06-2012 17:58:44
Er is geen wezelijk verschil tussen met een aanhanger tegen de heuvel op rijden en zonder aanhanger op een weg zonder helling tegen de rolweerstand en rijwind in rijden.

Het enige wat je naar mijn idee kan voelen is verschil in acceleratie.

:eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

Ik heb wel ervaring met een gechipte diesel, en daar was het verschil vooral te merken met wegtrekken vanuit stilstand en met een inhaal sprintje, verder was er niet zoveel verschil. en dan heb ik het over een VAG TDI van 115 pk gechipt naar 140 pk en een automaat.......................
Alleen jammer dat de dealer was vergeten de bak te resetten en opnieuw te programeren...... Koste me 2 versnellingsbakken voordat ze dat in de gaten hadden  :eusa_whistle:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

henry classic v70

Citaat van: arjenT5R op 11-06-2012 17:51:39
Citaat van: Piet op 11-06-2012 17:44:42

PK's is hoe hard je de muur raakt, en koppels is hoe ver je de muur mee neemt.
Tsja is een beetje zonde van je auto  ;D

Een betere omschrijving heb ik nog niet gehoord; deze houd ik erin, schitterende uitspraak ;D ;D ;D :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4