Effect chippen 2.5t?

Gestart door Brick90, 11-06-2012 00:26:58

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: Sbv op 12-06-2012 13:22:06
en dan nu ontopic !!!

het gaat over het effect van Chippen van een 2.5T

Yes, indeed.
Gewoon doen. Al was het nog niet eens voor de hoeveelheid pk's die je er bij krijgt.
De auto gaat gewoon veel prettiger rijden, alerter reageren op het gas.

Sem

Ik heb mijn 2.5T ook laten chippen. Ik heb het destijds bij ET laten doen, maar meteen icm een stage 2...

Dus ECU aanpassing + luchtfilter + feritta DP/racekat met catback...

Zeker na de laatste "fine-tuning" door Marco van MTE had ik echt een heel andere auto. Echt beresterk! Ik heb het al vaker gezegd.. een gechipte T-5 met zelfde upgrades hou ik tot de 200km/h prima bij.

Ik heb mijn auto nooit op de rollenbank gehad, maar ik zou rond de 255pk moeten hebben en 400Nm.. na het finetunen schat ik alleen dat het meer dan 400NM is. Marco dacht er net zo over. Mijn koppeling vond het in z'n 5e versnelling volgas bij 100km/h niet prettig! Dan ging hij toch echt slippen. (en die koppeling was (is) niet op!)

Ik heb er dik 50.000km op zitten met tuning en ik heb hem vaak tot het uiterste gedreven. 0/100 deed ie in zo'n 6.7 seconden geloof ik en de top bedraagde 260km/h op teller. Nix mis mee dus... (ik zie die man in de zwarte Cayenne op de autobahn nog moeilijk kijken toen hij aan de kant moest... voor die bruine opabak!) ;D

Ik heb veel verhalen gehoord over drama's met 2.5T's... nou.. als er één kapot moest lopen, dan was het de mijne wel... ;)  Nix aan het handje.

Let wel op.. de mijne werd later voorzien van een LPi installatie. Dat werkt perfect. Wat zo'n Landli ding doet weet ik niet. ;)

Oja.. de tussen acceleratie van 120 naar 200 is echt ziek! Vooral bij 170 neemt hij hele stappen. :) En als je constant 180 rijdt.. en je geeft dan volgas.. vertrekt hij echt alsof je stil staat. Je wordt nog letterlijk in je stoel gedrukt. :D

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Sem

Citaat van: Wout309t op 12-06-2012 15:58:49
Nu sla je door Sem.
Absoluut niet.. ;)

Vraag Niels maar met z'n S70 T-5.. zelfde onderdelen + Rica chip.. (alleen niet gefine-tuned...)

Ik ben niet sneller, maar hij rijdt me geen meters los.. echt niet. René roept ook altijd.. "kom maar op".. en ik durf het rustig aan. Ik heb hem alleen niet meer helaas... ;)

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

stefanhuijser

Schi-te-rend om te lezen dat je zo vol kunt zijn van je auto SEM!

Betere reclame voor een chippie bestaat er niet denk ik..

Mijn mening? Gewoon doen!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

V70 classic

Een chippie (evt op. Maat) hoort gewoon bij een liefhebbert's auto.

Ik zeg doen  :eusa_shhh:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

verron

Vraag me af of de topic starter het allemaal nog wel volgt  :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Sem

Geen idee, maar mijn verhaal was toch een goed antwoord op z'n vraag denk ik?

Brick90

Citaat van: verron op 12-06-2012 22:54:43
Vraag me af of de topic starter het allemaal nog wel volgt  :eusa_think:
Nadat Piet het topic over heeft genomen volg ik het inderdaad niet meer zo nauw... Sem geeft inderdaad een goed antwoord op mijn verhaal, ben beetje opzoek en nieuwsgierig naar ervaringen met een gechipte 2.5t.
Zit nl wel met het idee om dit te laten doen over een tijdje, maar dan enkel chippen en verder standaard te laten. Is er ook iemand die daar wat meer over kan vertellen?

Piet

Sorry voor dat!
Heb hem weer teruggegeven.

JeroenV

Mijn 2.5t is vorig jaar gechipt bij Bull-power in Dronten naar 220pk en 320nm,nu dus een jaar verder en inmiddels een katloze downpipe gemonteerd. (dus nog een beetje extra vermogen)
Hij trekt hem nu wel soms door de koppeling heen maar da's nog de eerste (314.000km) dus die word binnenkort vervangen door een R setje.

Mijn ervaring : helemaal super,power vanaf laag toerental en het houd niet meer op :eusa_clap:

M a r c

Citaat van: verron op 11-06-2012 18:42:41
Nou heb ik er niet zo heel veel verstand van maar door de kenners op dit forum is mij afgeraden een 2.5t te chippen. Reden: een 2.5t heeft dunnere cylinderwanden dan een 2.0, 2.3, of 2.4 waardoor de kans op haarscheurtjes in de cylinderwanden groter worden door de druk.............. De schade die kan ontstaan is groter dan het voordeel wat te behalen valt. Met 2.5t ben je al helemaal niet onder gemotoriseerd...............toch :eusa_think:

Ik zou zoeken naar een T-5 :eusa_whistle:

"Kenners" ???  Wat een onzin verhaal.  Inderdaad zijn de ruimtes tussen de cilinderwanden dunner, maar je kunt op een verantwoorde manier behoorlijk meer power uit een 2.5T halen hoor.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: JeroenV op 14-06-2012 12:27:43
Mijn 2.5t is vorig jaar gechipt bij Bull-power in Dronten naar 220pk en 320nm,nu dus een jaar verder en inmiddels een katloze downpipe gemonteerd. (dus nog een beetje extra vermogen)
Hij trekt hem nu wel soms door de koppeling heen maar da's nog de eerste (314.000km) dus die word binnenkort vervangen door een R setje.

Mijn ervaring : helemaal super,power vanaf laag toerental en het houd niet meer op :eusa_clap:

En hoeveel druk draait ie nu?  Heb jij of hun dit gecheckt?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

Heb een C70 2.5T 1998 coupe gehad, deze is door Rica gechipt en moet zeggen dat het de moeite waard was! Als er 1 een keer kapotte cilinderwanden heeft gehad wil niet zeggen dat ze allemaal gelijk kapot gaan!  ;)  ik zeg DOEN  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica