V70R AWD kopen!

Gestart door Roy_Heitzer, 22-08-2004 17:50:35

Vorige topic - Volgende topic

Roy_Heitzer

Een kennis van mij heeft een mooie V70R op het oog,wie kan mij vertellen hoe zwak of hoe goed is het AWD  van deze auto??

Groeten Roy

konniekip

bij een opel vectra ging de koppeling naar de achterwielen bij de vectra 4x4 al vaak na 150.000 km stuk. Ben benieuwd hoe solide dat bij een volvo is.

BenC70ES

George heeft een AWD met een behoorlijke kilometerstand...

Van levensbelang is dat de banden altijd dezelfde profieldiepte hebben, dus zelfde omtrek... op dezelfde as en ook op voor- en achteras.

Lees dit ook even:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=22;action=display;threadid=5658

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Boom

AWD prima kwaliteit, maar let inderdaad goed op de profieldiepte van voor- en achterbanden. Er mag niet een te groot verschil voor en achter zitten, anders gaat het AWDsysteem kapot :-\ Banden vervangen is altijd duur... :-\
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Roy_Heitzer

Beetje fragiele techniek dus :-X

konniekip

inderdaad, jammer dat het zo gaar is.

Ben

Is dat bij de nieuwere XC70 beter geworden?

Johann

Citaat van: S60-D5-NL op 22-08-2004 19:55:06

De modellen met Haldex hebben er geen last van.
Dat zijn de S60 AWD en de modellen XC70/XC90/V70AWD en de R vanaf 2003.

Bij alle andere modellen moet je dus oppassen met het profiel.
Mijn broer zijn R AWD MY1999 heeft oof al een nieuwe haakse overbrenging gekregen volgens de onderhoudsstaat. Auto heeft deze week een ton op de klok gezet.

Roy_Heitzer

ik zou hem graag van een Alfa 156 over zien stappen in een V70 R
AWD,maar ik ga hem geen auto aanbevelen die met fluwelen handschoenen behandeld moet worden,zijn andere keus is een BMW.............................................................................................

fearless

Citaat van: S60-D5-NL op 22-08-2004 19:55:06

Bij de 1e type's mocht de profieldiepte nog niet zoveel schelen, modeljaar 2001 tm 2002 als ik me niet vergis. daarna is de marge iets ruimer geworden, maar ik weet zo niet wat het nu wel mag wezen.

BenC70ES

Zoals Johann zegt is het vanaf dan Haldex AWD, en daar maakt het niet uit...

T5R4EVER, als je uit een Alfa komt ben je wel wat gewend aan fragiele techniek  ;)

Maar zoals k boven al vermelde, die van George had volgens mij al meer dan 300 000 km (een R AWD 265pk).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Roy_Heitzer

@ Ben,dat is het hem nou net,hij heeft nu een Alfa die alleen maar problemen geeft,Ik zit hem helemaal gek te maken met Volvo,loopt hij nou net tegen een V70R AWD aan uit`97,als het nou een voorwielaangedreven R was geweest dan had ik nu een psychologische oorlogsvoering tegen hem begonnen om de BMW uit z`n kop te praten ;D

Rudi

Citaat van: T5R4EVER op 22-08-2004 19:08:22
Beetje fragiele techniek dus :-X
.

Wat is er fragiel aan dan?
Dr.Go-Fast...

konniekip

Citaat van: T5R4EVER op 22-08-2004 20:02:43
AWD,maar ik ga hem geen auto aanbevelen die met fluwelen handschoenen behandeld moet worden,zijn andere keus is een BMW.............................................................................................

of een T5R aanbevelen!

Ben

Citaat van: konniekip op 22-08-2004 21:13:21
Citaat van: T5R4EVER op 22-08-2004 20:02:43
of een T5R aanbevelen!
Gewoon beloven dat je nóóit meer tegen hem praat als hij BMW gaat rijden?