Passende kinderstoelje

Gestart door Santos01, 12-06-2012 11:43:22

Vorige topic - Volgende topic

Santos01

Morge forumleden.
Ben op zoek naar een kinderstoel die zonder aanpassingen en gordelverlengers past op de achterbank van een 850.10v estate uit 1996. Wie weet welke merken en types passen. Is voor mijn kleindochter van 1 jaar.

Mvg

Ries van de Zilverschuit

Alleen het type maxi-cosi (tot circa 9 maanden uit het mijn hoofd) past niet zonder verlenger. Bij alle stoeltjes daarboven gebruik je de bestaande gorders voor de bevestiging.

Kijk maar eens op de site van de Anwb. Daar staat een test van autostoeltjes. Dat biedt vast houvast.

Welkom trouwens. Een idee om je wat nader voor te stellen? We zijn hier altijd zeer geïnteresseerd in nieuwe leden. Is een topic voor.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Rob850turbo

Recaro Young sport   , past bij ons prima in de 850 V70 op de achterbank
maar vanaf 9 kilo

http://www.recaro-seats.co.uk/child-seats/young-sport.php

andere optie :

Als ze te klein is voor de Young sport , een maxi cosi met easy base (easy base past zonder verlenger oid)

http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/producten/autostoeltjes/bevestigingssystemen/easybase-2.aspx

Vulk

Wij zitten hier met dezelfde vraag. Bestaan er systemen van Volvo zelf?
Lijkt me wel fijn. ;D

Santos01

Zo dat is snel, hebben wel meer leden nu vakantie. Heb me net ook nog even voorgesteld.

kulk

Alleen met Maxi-Cosi's is het tobben, normale kinderstoelen passen gewoon omdat je niet zo veel gordellengte nodig hebt

kulk

Citaat van: Santos01 op 12-06-2012 12:29:28
Zo dat is snel, hebben wel meer leden nu vakantie. Heb me net ook nog even voorgesteld.

Ach ja, just another day at the office ;)

rifwachter

Citaat van: Santos01 op 12-06-2012 12:29:28

Gewoon aan het werk,pauze.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Santos01

Oke kulk,
Dus als ik het goed begrijp passen alle kinderstoeltjes behalve die van maxi-cosi.

Ries van de Zilverschuit

Nee, Maxi Cosi is een merk, maar de babystoeltjes heten in de volksmond Maxi-cosi. Eigennaam is soortnaam geworden. Stoeltjes van Maxi Cosi voor oudere kinderen passen prima.

Kijk even bij de ANWB of google even op autostoeltje. Zat info over. Er zijn namelijk verschillende leeftijdklasse, die elkaar ook nog eens overlappen, en dat maakt het lastig om hier iets algemeen te  roepen.

Gordelverlengers zijn alleen nodig bij de jongste categorie, voor de baby's dus. Een kleindochter van 1 zal net in de categorie daarboven zitten, afhankelijk van haar gewicht. De rest zal passen met de bestaande gordels.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

kulk

Ja sorry, ik was niet echt duidelijk, zoals Ries al zei doel ik op de babystoeltjes.

Alle andere stoeltjes passen volgens mij prima

Santos01

Oke heren bedankt voor de info ik ga op zoek.