Turbo plaatsen op 10 v?

Gestart door ljvanderm, 14-05-2012 20:34:51

Vorige topic - Volgende topic

Bigjelmo

Als ik je één advies mag geven : koop een T5  ;D, scheelt een hoop werk en ergenis.  :eusa_whistle:

Sem

Citaat van: sjors855 op 14-05-2012 22:22:15

Met andere woorden: Het kost veel geld het goed te krijgen en voor veel minder heb je een redelijk goede T-5

Of dit absurd is laat ik in het midden en deze uitspraak vind ik ook eigenlijk nergens op slaan, het is dus wel mogelijk maar A: een hoop werk en B: een pak geld.

Ach Sjors.., kom op nou... Zoals je zelf hier al duidelijk uitlegt.. het is dan toch gewoon absurd? Toen onze auto's nog "geld waard" waren zou dit een hele andere investering zijn, maar aangezien ze geen drol waard meer zijn slaat het gewoon nergens meer op. De onderdelen zijn nog net zo duur als toen de auto's nieuw waren.. de auto's zijn nu alleen bijna gratis af te halen. Een T-5 is dan een logische stap toch en dan is het toch "absurd" om zo'n werk (lees:uitgaven) aan je 10v te doen?

Mits je aan het rentenieren bent en je idd een zak geld hebt.. van ellende niet weet wat je moet doen en het puur interessant vindt om een 10v om te bouwen.. dan moet je het idd doen. ;)

V70 classic

Er ligt dacht ergens nog een mosselman kitje  :eusa_think:

Maar puur econimisch gezien koop je beter een T5 (R) welke je in de kleur van de huidige spuit.
De oude voor onderdelen, of je trapt hem de deur uit.

Echter is het je hobby ( en een hobby mag geld kosten).
Ga je gang.
Werkt het, zul je nog enkel lof oogsten.

Sk6 met je keuze. Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

NinaPaul

:angel: Dit soort verhalen heb ik meer gehoord ;)

Een opel  NA c20xe blok tunen tot over de 260pk, mensen maar zeiken dat het goedkoper/slimmer/beter/etc. was om een c20let (turbo) motor te nemen.

En uiteindelijk koste het blok om en de nabij 25k, voor dat bedrag heb je inderdaad veel meer pk's met een c20let (turbo) motor.
Het is maar net waar je voor kiest en wat je wil!

Als je een klein budget hebt, is het niet doeltreffend te beginnen met een 10V.
Wanneer je met een T-5 begint kan je voor een paar 100 euro al een goede chip bemachtigen en ben je al snel op weg naar 40-50pk winst (totaal pk's ~270), geef je diezelfde paar 100 euro uit aan een 10V, dan heb je met een beetje geluk 10pk winst (totaal pk's ~154).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Ik wilde natuurlijk alleen maar een statement maken door een beetje bot te zijn ;)

Precies wat meerdere mensen voor mij ook al hebben gezegd is het vele malen doeltreffender om een T5 blok erin te hangen, of je moet een speciale band hebben met een 10v blok. Bij de Renault Clio RS club waar ik hiervoor zat waren ook mensen die voor €3000 een supercharger of turbo op dat blok bouwden, terwijl je net zo goed een Megane RS blok kon pakken voor € 1200.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Arjanestate

Als ik het geld had om een 10V te voorzien van turbo en het geheel goed werkend te krijgen dan zou ik er per direct mee ophouden en een T-5 gaan aanpakken met dat geld, ik denk dat je dan een monster kan creeeren  ;D
854 T-5 ROOD 1994

LPGLE

Schop....
De jx-xx uitvoeren met een turbo... forget it....

De jx-xx  heeft een verdamper systeem met venturi gas inlaat. Gaat dus sowieso niet werken.