boardcomputer inbouwen

Gestart door volvo855thomas, 13-06-2012 17:50:44

Vorige topic - Volgende topic

volvo855thomas

Hallo allemaal,

Is het moeilijk om in mijn 850 van 1995 een boardcomputer in te bouwen?
Heb ik alleen het schermpje en de kabel en schakelaar nodig of hoor hier meer bij?

thanks! 

Arjanestate

super makkelijk, je heb nodig een kabel, knop en het display  ;) het meeste werk is het loshalen van de tellerklok
854 T-5 ROOD 1994

ghertzberger

Wel even bekijken of je wel een VDO-teller hebt en geen Yazaki (daarmee kan het niet).

haasje

en dat je geen tdi hebt, dan gaat het ook niet werken

fpede

bij mijn tdi werkte het nochtans hoor...  :P

;)

haasje

Ik zeg niet dat het niet kan bij een tdi, echter is het geen plug en play (zoals hierboven beschreven). Bij een tdi moet er software geladen worden door de dealer.

volvo855thomas

Hoe kan ik zien of ik een vdo of een yazaki tellerkast heb?

fpede

Citaat van: haasje op 13-06-2012 19:59:50
Ik zeg niet dat het niet kan bij een tdi, echter is het geen plug en play (zoals hierboven beschreven). Bij een tdi moet er software geladen worden door de dealer.

excuseer voor de onvolledigheid,...
ik had geen boordcomputer,... heb er op de sloop één gekocht, en zelf geinstalleerd, en dat ging gewoon plug & play,....
vandaar,... :D

NinaPaul

Een buiten temperatuur sensor is ook nodig wanneer deze nog niet op de auto aanwezig is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvo855thomas

Weet iemand ook in welke stappen ik de boardcomputer moet inbouwen?

Bedankt voor alle reacties en de goede adviezen!

gr

Henk855

Bovendek dashboard los, tellerklok er uit, , huidige klokunit er uit halen, boardcomputer op de plek van de klokunit plaatsen, kabels allemaal aansluiten, boardcomputer control knop plaatsen, de tellerunit terug plaatsen en testen of het geheel werkt. Zo ja bovendek terug plaatsen en dat was het.

Dit is het even in ,,vogelvlucht,,
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

volvo855thomas

maar alle kabels zijn aanwezig?

Boeijke

BC prik je er zo in. Zit aan dezelfde kabel als je tijd/temp ding.

En aan de info knop zit een kabeltje wat er ook zo achterin past. That's all.

volvo855thomas

Dit weekend een boardcomputertje op de sloop gehaald... 5 euro werkt prima!

Bedankt voor de tips!

Gr Thomas

Boeijke

€ 5,00 voor een BC  :o

Of is het er alleen 1 die de tijd en temp aangeeft? Anders heb je echt een koopje!